ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ایتالیا - آلمان

                                               

   

در حالی  که 100 روز تا شروع رقابتهای جام جهانی باقی مانده است دو تیم بزرگ اروپا یعنی آلمان و ایتالیا در استادیوم شهر فلورانس به مصاف هم رفتند . استادیومی که به تعبیر گزارشگر شبکه ARD با توجه به فنس ها و دیوارهای توری به زندان گوانتانامو شباهت داشت !!

در حالی که رنگها در استادیوم چشم نوازی می کردند مجبور بودیم تصویر دو مجری برنامه را در حالی که نمای از استادیوم پشت سرشان ثابت بود را ببینیم  . استفاده از پیمان یوسفی که سابقه خوبی در اذهان طرفداران فوتبال آلمان ندارد شاید دهن کجی به خواسته این طیف از تماشاگران فوتبال باشد . گزارشگری که در خصوص پیش بینی نتیجه فرمود با توجه به عواقب بازی این دو تیم ایتالیا برنده خواهد شد . شاید منظور ایشان سوابق باشد تا عواقب !!

   ایتالیا در حالی به مصاف آلمان رفت که توتی ، گتوزو و ویه ری را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت و در مقابل آلمان الیور کان را به دلیل مصدومیت و کریستین ورنز را به دلیل مشاجره با کلینزمان در اردو نداشت .

نکات ذیل چگونگی روند بازی را به نمایش میکشد که شاید خواندن آن خالی از لطف نباشد .

در ابتدا و با دیدن ترکیب آلمان می بایست عرض کنم استفاده از دایسلر نه چندان آماده در این بازی شاید اشتباه باشد . شاید بهتر بود کلینزمن او را به زمین نمی فرستاد همچنین استفاده از تیم بوروسکی به جای فرینگس گزینه بهتری بود . اما اوج کج سلیقگی در دفاع به چشم می خورد . استفاده از هوث که یک بازیکن بسیار معمولی است آن هم در قلب دفاع اشتباهی است که کلینزمن تاوان آنرا پرداخت خواهد کرد .

در بازی هوث نوعی  سردرگمی و تزلزل مشاهده می شود که احتمالا به بازی نکردن وی در چلسی مربوط می شود . قلب دفاع جایی است که نمی توان آنرا به یک بازیکن ضعیف و البته ذخیره سپرد . هوث در دقیقه 2 بازی در مصاف با تونی و در حالی که می توانست صاحب توپ شود با دستپاچگی توپ را به اوت می زند و این نشان از ناپختگی هوث است . هوث با این فیزیک مناسب بدنی می توانست در تیمی به غیر از چلسی صاحب تجربیات با ارزشی شود اما نیمکت نشینی در یک تیم بزرگ را به بازی کردن در یک تیم کوچک ترجیح داده است . حال سوال این است که کلینزمن چه اصراری بر بازی گرفتن از هوث دارد؟

در صحنه گل اول بازی لمان بسیار کند نشان داد و بعد از مهار ناقص توپ و البته عدم پوشش مناسب بر روی جیلاردینو از سوی آرنه فردریش باعث شد آلمان یک گل عقب بیفتد . چنین گلهایی که در دقایق ابتدایی به ثمر می رسند برای هر تیمی بسیار ویران کننده هستند و آلمان از زیر بار گل اول کمر راست نکرده بود که خط دفاعی ناهماهنگ و نا منسجم آلمان گل دوم را تقدیم نمود !

می توان گل دوم را محصول مشترک مدافعین علی الخصوص مدافعین مرکزی – پرمرته ساکر و روبرت هوث – دانست . آفساید گیری اشتباه و کندی مدافعین باعث شد تا گل دوم شکل گرفته و عملا بنیان تیمی آلمان را متلاشی کند . انصافاً جبران دو گل تا دقیقه 8 برای هر تیمی مشکل است و البته برای آلمان نا آماده مشکلتر !

در این بازی یکی از عوامل توقف و کندی حملات استفاده از دایسلری بود که حتی مربی باشگاهش – ماگات – را در خصوص استفاده کردن از وی دچار تردید می نمود . شاید اگر فشار مطبوعات آلمان نبود او اکنون در تیم ملی فیکس نمیشد . بازی ضعیف دایسلر در 10 دقیقه ابتدایی هر مربی را برای تعویض وی مجاب میکرد! اکثر ارسالهای دایسلر بی نهایت مبتدیانه و بدون فکر بود او حتی در مواقعی که توسط دفاع مقابل تحت فشار قرار می گرفت نیز اقدام به سانتر می نمود بدون توجه به اینکه حتماً به مدافع برخورد خواهد کرد !

آرنه فردریش هم با روزهای خوب خود فاصله داشت از او که در هرتا هم یک مهره قابل اتکا به شمار می رود بازی بهتری انتظار میرفت که البته نشد .

تنها فرصت آلمان در نیمه اول محدود میشد به ضربه دایسلر که پس از چند رفت و برگشت نصیب وی شده بود که البته بوفون به زیبایی آنرا دفع نمود . هرچقدر بوفون آماده بود لمان نا آماده نشان میداد . لمانی که شروع مجددش ما را به یاد میرزاپور می انداخت در 3 گل از 4 گل می توانست بهتر از اینها نشان دهد . شاید برای خوشحالی الیور کان اینچنین گلهایی خورده باشد ! به هر حال الیور شاید تنها آلمانی نه چندان ناراحت ! به شمار می رفت . لمان با این بازی احتمالا قافیه را به رقیب واگذار کرده و می بایست جام جهانی را از روی نیمکت دنبال کند .

دقیقه 39 و گل سوم ایتالیا درحالی که باز هم هوث و لمان نظاره گر مهاجمانند . کلینزمن باید در نحوه چیدمان خط دفاع دوباره بیندیشد یعنی هوث بهترین مدافع آلمان است !؟

این از نیمه اول یک دقیقه از نیمه دوم شروع شده که در پایان بقیه عرایضم را ارائه خواهم داد .

نیمه دوم با دو تغییر و به تعبیر پیمان یوسفی با یک تغییر آغاز شد . یوسفی یک نیمه را با اصرار بر اینکه متزلدر همام پر مر ته ساکر است به اتمام رساند و در آخر هم متوجه نشد که لیلی مرد بود یا زن ! حداقا با خواندن نام متزلدر می توانست به اشتباه خود پی ببرد که البته نبرد . نکته حیرت انگیز در مورد آقای یوسفی اشتباه گرفتن بالاک با آساموآ در دقیقه 17 نیمه دوم بود !!!

نیمه دوم با آمدن آساموآ به جای لوکاس پودولسکی آغاز شد . نیمه اول کم کم داشت یادمان می رفت که لوکاس هم در داخل بازیست ! که کلینزمان با این تعویض ما را متوجه حضور وی کرد ! به نظر میرسد که مشکل تیم کلینزمن در خط هافبک باشد که این مشکل به خط حمله تیم نیز سرایط کرده است و باعث خارج شدن مهاجم جوان و گلزن آلمان ها لوکاس پودولسکی از جریان بازی شد. شاید تیم بوروفسکی باید خیلی زودتر از اینها به بازی می آمد . آلمان به سختی حمله می کرد و برای هر حمله خیلی وقت می گذاشت که البته باعث میشد خط دفاع ایتالیا آرایش دفاعی بهتری به خود بگیرد و در مقابل ایتالیا به سرعت و در عرض چند لحظه به دروازه آلمان نزدیک میشدند تا اینکه در نیمه دوم هم توانستند به گل چهارم برسند . نحوه دفاع کردن هوث قابل تامل بود !

بعد از این با حضور شواین اشتایگر و بوروفسکی آلمان توانست کمی تا قسمتی سوار بر بازی شود اما میتوان آنرا به اشباع شدن یاران لیپی هم نسبت داد و در نهایت آلمان با این چهار گل و البته گلی که هوث جواب داد با نتیجه چهار بر یک به پایان برسد .

البته این احتمال هم وجود دارد که بازیکنان آلمان شاید به خاطر میزبانی و اینکه حتما باید نتیجه بگیرند تحت فشار روحی باشند چون این بازی با بازی آلمان متفاوت بود . آلمان هم در حمله و هم در دفاع بسیار بی برنامه بود و از آلمان جام کنفدراسیونها بدور بود . البته آلمان از نظر مهره در این چند ساله واقعاً در مضیقه بوده و به جز بالاک و دو سه نفر دیگر ، مهره در سطح اول بین المللی ندارد اما میل به یکپارچگی در سیستم بازی آلمانها همیشه به آنها در اجرای یک بازی هدفمند کمک نموده است . در آلمان کسی توقع دریبلهای آنچنانی و کارهای محیرالعقول ندارد اما این بازی نه فانتزی بود و نه هدفمند . مجموعه ای بود از اشتباهات فردی و تیمی و البته نداشتن برنامه مناسب . شاید اگر ترکیب نیمه دوم از ابتدای بازی به میدان می آمد این نتیجه تعدیل میشد اما متاسفانه آلمان با این بازی خود را از جمع مدعیان قهرمانی خارج نمود . کلینزمان باید خود را برای پاسخ به مطبوعات آماده نماید و البته برای اثبات توجیهاتش فقط 2 هفته فرصت دارد . شاید بازی با آمریکا برای یورگن بزرگترین مکان برای اثبات نظراتش باشد .

نظرات 3 + ارسال نظر
احمد پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 07:53 ق.ظ http://www.allianz-medley.blogfa.com

سلام رضا جان بابا ایول لمن حال کردی بابا هیچ توپی رو نه نگفت راستی منم لینکتو گذاشتم شمام اگه میتونید بزارید راستی آپم شدم

رضا پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 10:29 ق.ظ http://arjantina

با سلام خدمت داش رضای آلمانی
من گفته ام که در توبه همیشه باز است شما هر موقع اراده کنید ما می توانیم شما را به کانون گرم آرژانتینیهای مقیم انزلی بیاوریم.
امیدوارم که نصایح پدرانه منو با جون ودل بپذیری.

جهان فقط آرژانتین...

ارس شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 01:49 ب.ظ http://www.aras.mihanblog.com

سلام اقای رضا.خیلی از سایتت خوشم اومد.من هم وبلاگی در مورد بایرن دارم.

خوشحال می شم اگه تبادل لینک کنیم.من لینک شما رو در وبلاگم گداشتم.امیدوارم

شما هم لینک وبلاگ منو برای گذاشتن در وبلاگتون قابل بدونید.راستی چند بایرنی

دیگه هم لینکشان در وبلاگم هست.با انها هم تبادل لینک کنید چون وقت اتحاد ما

عاشقان المانه.100 روز تا جام جهانی مونده.

با تشکر ارس بایرنی از وبلاگ
www.aras.mihanblog.com

my website:www.arasgermany.itgo.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد