ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ملوان - پرسپولیس در هفته سیزدهم لیگ خلیج فارس

باز هم تساوی و باز هم از دست دادن امتیاز در خانه اما این بار نه احمدزاده مقصر بود و نه بازیکنان . به هر حال بازی در مقابل تیم پرسپولیس ( حتی با وجود غیبت چند بازیکن اصلی اش ) مشکلات خاص خودش را داراست و از طرف دیگر زمین نامناسب انزلی که بیشتر از اینکه باعث استفاده تیم میزبان باشد به عنوان بزرگترین مانع برای نتیجه گیری ملوان بدل گشته است . البته بارندگی شب قبل از بازی هم مزید بر علت شده بود اما حتی یا چشم پوشی از باران و حتی بازی دیروز به این نتیجه خواهید رسید که زمین نا مساعد استادیوم تختی برای بازیکنان تکنیکی ملوان باعث شده که آنها ( که متاسفانه اکثراً جزو بازیکنان ریز جثه به شمار می روند ) رو به بازی هوایی بیاورند که این در وهله اول دارای دو عیب اساسی است : اول اینکه با روی آوردن با بازی هوایی و ضعف بازیکنان ملوان در جنگهای هوایی به خاطر فیزیک نامناسب عملاً میدان را به حریف واگذار خواهند کرد ( به مانند بازی با صباباطری و همچنین بازی با استقلال تهران که در بیست دقیقه آخر هر دوبازی مردان ملوان رو به ارسال توپهای بی اثر هوایی کرده بودند ) و دیگر اینکه قسمت عمده قابلیتهای یک بازیکن تکنیکی در چنین زمینی به منصه ظهور نخواهد رسید . به هر حال ما یک تیم شهرستانی هستیم و باید به همین که داریم راضی باشیم !!

 

با توجه به اینکه یک روز از بازی گذشته است قصد توضیح چگونگی بازی را ندارم و فقط به شرح گوشه هایی از بازی می پردازیم .

این بازی یکی ازکم تماشاگرترین بازیهای تاریخ ملوان-پرسپولیس بود ! حضور فقط و فقط ده هزار نفرتماشاگر آن هم در چنین بازی حساسی شاید بی ربط به سردی هوا و وسط هفته بودن بازی نداشته باشد اما به شخصه از همشهریانم بیشتر از این انتظار داشتم تقریبا پشت هر دو دروازه خالی بود و باید عرض کنم حداقل در این شرایط حضور مردم می توانست موثر باشد . حدود 200 تماشاگر هم از اقصی نقاط گیلان علی الخصوص رشت برای تشویق پرسپولیس هم از نکات جالب بازی بود . شاید برای دنیزلی دیدن این تعداد تماشاگر طرفدار سوال برانگیز بوده باشد ! اما نکته ای بود که دوست داشتم اینجا به طرح آن بپردازم و آن ضعف مفرط لیدرهای ملوان در چند بازی اخیر بوده است . اینان ترجیحاً سعی درخنداندن مردم دارند و از وظیفه اصلی خود کیلومترها دور شده اند . حرکات تکراری ، لطیفه های تاریخ مصرف گذشته ، تمسخر نوع سیگار کشیدن ملل مختلف !! و ... هم توجه تماشاگر را از بازی دور می کند و هم آن انرژی که بازیکنان باید از مردم بگیرند را زایل می کند . تقریباً یک نیمه را ( در سمتی که من نشسته بودم ) لیدر سعی می کرد دروازبان حریف را به خود مشغول کند که لازم به ذکر است در طول سالیانی که به ورزشگاه آمدم تا بحال ندیدم نه دروازبانی بدین صورت تمرکزخود را از دست دهد و نه تحت تاثیر متلکهای بی مزه لیدرها قرار گیرد . شاید بهتر باشد در این زمینه راهکارهایی صورت گیرد تا یکپارچگی تماشاگران که در بیشتر تیمهای بزرگ وجود دارد در انزلی نیز ( توسط لیدرها و نه به صورت خودجوش ) برقرار شود .

 از سکوت یک دقیقه ای به احترام مرحوم جلال خاوندی ، نادیده گرفتن دو پنالتی ملوان ، اشتباه در عدم اخراج سالارزاده ، لگد ساها به گردن ساجدی ، خطاب بی ادبانه شیث به قباخلو در برنامه نود ، اسپانسر جدید ملوان که یک شرکت یخچالسازی است ، ساخت محل استقرارریاست جمهوری در جلوی جایگاه VIP  ،حضور غلامین در بین تماشاگران و کلی مسایل ریز و درشت دیگر که حتما در روزنامه های مطالعه فرموده اید صرف نظر می کنیم و به قسمت انتهایی این مطلب می پردازیم .

ملوان باانجام 13 بازی و کسب 11 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد و با توجه به بضاعت و مهره های نه چندان هماهنگش ، حضور در این منطقه از جدول قابل پیش بینی می نمود اما موضوع مهمتر این است که امتیازات زیادی ازبازیهای خانگی از دست داده ایم که جبرانش بسیار سخت می نماید اما در نیم فصل دوم با توجه به اینکه یک بازی خانگی بیشتر نسبت به دور رفت داریم می توانیم به آینده امیدوار باشیم . از دور رفت یک بازی با ابومسلم در مشهد باقی مانده است و یک بازی هم با برق در انزلی که البته کسب 4 امتیاز از این دو بازی می تواند ایده آل باشد زیرا ابومسلم تنها یکبار در خانه خود مساوی داده است و باقی بازیها را با پیروزی پشت سر گذارده است اما برد در برابر برق می تواند به وضعیت ملوان سر و سامانی ببخشد . امیدوارم در ادامه فصل روزهای بهتری را ناطر باشیم . 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
مصطفی چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 07:23 ب.ظ

سلام بر هواداران قوی سپید

حیف شد که ملوان این بازی رو نبرد. کاش داور پنالتی ملوان رو می دید تا اون همه هوادار با تعصب و با غیرت انزلیچی که تیم محبوبشون رو ساعتها تشویق می کردند با خوشحالی به خونه هاشون بر می گشتند. ولی عیب نداره ایشالله که ملوان هم به روزهای اوجش مثل ملوان دهه ۶۰ میرسه.
راستی میگند همون تعداد اندک پرسپولیسی که در ورزشگاه بودند به شادروان و اسطوره بزرگ فوتبال و اخلاق سیروس قایقران توهین کردند!!!!!!!
واقعا اگه راسته که باید از خجالت برند بمیرند که اینگونه از کاپیتان پرافتخار ملوان و تیم ملی توهین کرده اند.
ولی در عوض قایقران و ملوان هنوز در قلب ما خوزستانی ها هستند.

درود بر شما دوست خوبم .
بسیار ممنونم از اینکه به وبلاگ من سر می زنید و با نظراتتون ما رو در ادامه کار دلگرم می کنید .
در مورد فرمایشون باید عرض کنم حقیقتا به صورت واضح توهینی از طرف تماشاگران رشتی ندیدم اما چیزهایی شنیده شد که توی هیاهوی مردم واضح نبود هرچند ابتدای بازی سیروس فقید رو تشویق کردند . اما اگر صحت داشته باشه که باید گفت وااسفا به حال این جماعت !
امیدوارم روزی شمال و جنوب کشور که یه زمانی همه چیز این فوتبال ایران بودند به جایگاه اصلی شون برگردند .
خوش باشید .

هدی(فولاد خوزستان) پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:53 ق.ظ http://hodasport.blogfa.com

سلام
خوبید؟
من بازی رو درست ندیدم چون همزمان با بازی فولاد بود .
بازی قشنگ بود
ولی از نوشته هاتون معلومه داوری به نفعتون نبوده
ولی برنامه ی نود رو دیدم که گفت دقیقه ی نود باید یک پنالتی برای ملوان گرفته می شد
ولی متاسفانه برنامه ی نود زیاد به این مسئله نپرداخت .
صدا و سیما همیشه پشت این دو تیم بوده
بیشتر استقلال
بای

برنامه نود ماهیت اصلی فنایی رو نشون داد .
عادل : آقای فنایی به نظر ما اینکه ساها موقع هد زدن دستشو میذاره روی ساجدی و می ژره خطا نیست ؟
فنایی : نه !! آخه می دونید ساها ناخودآگاه اینکارو می کنه و نمی خواد اینکارو بکنه !!
باواریا : اگر این اتفاق برعکس روی میداد آیا این به اسم بی احتیاطی خوانده نمیشد !!

حسن پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 02:29 ب.ظ

یه سوال سخت ازت دارم:
اگه قرار باشه بین ملوان و بایرن یکی رو انتخاب کنی کدومو انتخاب مبکنی؟

دو بار ایران با آلمان بازی کرده و هر دوبار سرسختانه طرفدار آلمان بودم چون بی نهایت دوستش دارم . امیدوارم منو به وطن فروشی متهم نکنید اما اونجا همه چیز سر جای خودشه .
اما حقیقتا حساب ملوان جدا از همه است .
بین همه تیمهای دنیا عشق است ملوان !

سروش ملت پرست جمعه 1 دی‌ماه سال 1385 ساعت 01:52 ق.ظ

به نام بندر انزلی و با درود بر شما ... نبض تاریخ دگر در ملوان است هنوز گرچه غوغا به سر تیر و کمان است هنوز اول دی ماه ۱۳۸۵ یک و پنجاه و یک دقیقه بامداد

سلام سروش خان !
با قلم زیبایتان در جهان فوتبال آشنایی داشته ام . ممنون که به ما سر می زنید امیدوارم شما رو در باواریا بیشتر ببینیم .
باز هم به ما سر بزن .
به امید پرواز دوباره قوی سپید خزر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد