ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

مشت اول !

مشت اول محکم بود به سختی سنگ و به قیمت گرانترین الماس های دنیا ! باور کنید اکنون که شاید کمتر از یکساعت از پایان بازی گذشته است همچنان سرخوشم و به قولی در ابرها سیر می کنم . بردن استقلال با این همه ستاره و سیاره کار سختی بود که ملوان ، تیمی که همیشه سختکوش بوده است به خوبی از پس آن برآمد . به عنوان یک انزلیچی به داشتن چنین تیمی ، چنین تماشاگران پرشوری و چنین عشقی که بین این دو حکمفرماست افتخار می کنم .

   از حدود ساعت 3 برای حضوردر استادیوم و همان مساله حل نشدنی « جا » از خانه بیرون زدم . در کوچه و خیابان افراد بسیاری را می توانستید ببینید که عزم استادیوم کرده بودند و همین دلهره مرا برای پیدا کردن یک جای خوب بیشتر می کرد . از برکات لیگ امسال افزایش صد درصدی بهای بلیط مسابقات بود و این سوال پیش می آمد که در ازای ارائه کدام امکانات باید چنین افزایش قیمت بوجود می آمد اما نه جای سوال کردن بود و نه گوشی برای شنیدن ! به هر حال با کش و قوس فراوان وارد ورزشگاه شدیم و در سمت شرقی ورودی مستقر شدیم . تقریباً تا آن ساعت چیزی حدود 8 هزار نفر در استادیم مشاهده میشد و فقط پشت دو دروازه خالی بود . سمت جایگاه میهمان حدود یکهزار نفر طرفدار استقلال حضور داشتند که اکثرا از مرکز استان به انزلی آمده بودند بعلاوه به سبب اینکه بازی در تابستان انجام میشد خیل تماشاگران تهرانی هم که برای گذران تعطیلات به انزلی امده بودند دیده میشدند . بازی پارسال ملوان و استقلال نهایتاً سیصد تماشاگر میهمان داشتیم و امسال استقلالی ها رکورد شکنی کرده بودند ! به هر حال حدود 2 ساعت را گفتیم و خندیدیم و تشویق کردیم و ... تا وقتمان بگذرد و زمان بازی فرا رسد . جالب اینکه در هنگام تشویق ، لیدرهای ملوان بشدت تماشاگران را نسبت به رعایت ادب و حفظ حرمت میهمان توصیه می نمودند . این گویا بخشنامه ای بود که به تیم ها داده شده و همه موظف به اجرای آن شده بودند و انصافاً هم تماشاگران نسبت به اجرای آن همکاری لازمه را نمودند . اینها حواشی بازی بودند که فکر می کنم خواندن آن برای کسی که بازی را از تلویزیون دیده باشد جذابیتهای خاص خود را داشته باشید .

   و اما خود بازی : احتمال زیاد همه دوستداران ملوان جریان بازی را به سبب پخش مستقیم آن نظاره گر بوده اند پس در مورد چگونگی بازی سخنی نمی گوییم و به مسائل دیگر می پردازیم .

   تیم ملوان بندر انزلی در این بازی با سه دفاع مرکزی به میدان آمد که عبارت بودند از هادی تامینی ، بابک پور غلامی و سعید سالارزاده ( که به نظر می رسید کمی اضافه وزن دارد )  و این برخلاف سیستم بازی در سال قبل بود . به نظر می رسید این تصمیم به سبب به وجود آوردن ترافیک در خط هافبک و برابری قوا بین خط میانی دو تیم اتخاذ شده باشد . در خط هافبک هم امیر خدامرادی ( راست ) و علی رمضانی ( چپ ) دو هافبک کناری ملوان بودند که در کنار آنها مازیار زارع و سعید یوسف زاده حضور داشتند و رضا نیک نظر هم نقش هافبک دفاعی ملوان را بر عهده داشت . در خط حمله هم سید جلال رافخوایی که همیشه آچار فرانسه مربیان ملوان بوده و هست در کنار مهران جعفری انجام وظیفه می کردند که البته به نظر می رسید جعفری کمی عقبتر از سید جلال بازی می کرد . ابتدای بازی را باید صد در صد به نام استقلال بنویسیم . هر چند که خطری روی دروازه ملوان ایجاد نمی کردند اما توپ و میدان را در اختیار داشتند و در مقابل بازیکنان ملوان با پاسهای اشتباه و غلط موقعیت بازیسازی را از تیم خود می گرفتند . اشتباهاتی که از بازیکنان ملوان سر می زد بسیار باعث تعجب بود چرا که به طور مثال از امیرخدامرادی و سعید یوسف زاده که از وزنه های تیم به حساب می آیند انتظار نداریم که چنین پایین تر از حد انتظار بازی کنند آنان هم دارای تجربه بالایی هستند و هم اینکه گذشته و سابقه بازیشان همیشه خوب بوده است . البته خدامرادی نیمه دوم با نیمه اول توفیر بسیاری داشت و سانتر زیبایش پایه گذار گل اول ملوان شد اما سعید یوسف زاده ( شاید به سبب مصدومیتی که داشت ) تا انتهای بازی دور از تصور ما بود .

   دردرون دروازه هم مسعود بی نهایت عالی ، بی نقص و مطمئن بود و شاید این نویدی باشد برای شروعی طوفانی در لیگ هفتم . مسعود نشان می داد که در این مدت تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته است و اگر همچنان به کار خود ادامه دهد قطعاً حسنی صفت به مشکل برخواهد خورد ! در خط دفاعی هم تامینی فوق تصور بود ! جدای از چند نفوذ بی فکر که منجر به از دست دادن توپ شد به خوبی تمام توپهای اول را زد در ضربه سر کم نیاورد . گذشته ازاین یک گل هم به ثمر رسانید که بازی خوب خود را کاملاً تکمیل نمود . سعید سالارزاده خوب بود اما تقریباً در ضربات سر مقهور بیاتی نیا شده بود . بیاتی نیا تقریبا هشتاد درصد توپهای ارسالی را زودتر از سعید زد که امیدواریم در بازیهای آینده فکر به حال آن شود . بابک پورغلامی هم در شروع بازی اشتباهات متعددی داشت که آنرا به حساب اولین بازی رسمی بابک در انزلی پس از سالیان زیاد می گذاریم هرچند که بابک در ادامه بازی به خوبی از عهده وظایف خود بر آمد .مازیار هم در میانه میدان خوب بود و با تعصب و جنگندگی بازی می کرد اما اشکال عمده وی این است که گاهی در معنی بازی احساسی و تعصب اشتباه می کند که این در نهایت به ضرر وی تمام خواهد شد البته مازیار امروز به خوبی در مقابل هافبکهای اسمی استقلال ایستاد و کم نیاورد . رمضانی در بال چپ ملوان می توانست بهتر از این باشد چرا که نوازی باتجربه اما« کندی » را در مقابل داشت که انصافاً چندین بار هم از پس او برآمد اما بر خلاف سال قبل ارسال چندان موفقی نداشت . خط دفاع بلند قامت استقلال هم شاید عامل دیگری بر عدم اجرای خوب این سانترها میشد اما با همه این اوصاف فکر میکنم تعویض وی با حیدری ( اگر اجباری نبوده باشد ) تعویض چندان خوبی نبود و حیدری در این پست نتوانست خودی نشان دهد . و سید جلال رافخوایی که همیشه آماده است و همیشه می توان روی وی حساب نمود . به تنهایی دفاع استقلال را با دوندگی خود پرس می کرد و همواره در خدمت تیم بود . پاس گل زیبایی هم داد که از این نوع پاس گلها را فقط در « پلی استیشن » می توان دید ! و علی طهماسبی که مطمئنم مربی را برای استفاده نود دقیقه ای از خود مجاب کرده است . یک گل در کمال خونسردی زد و در استارتها هم مطمئن نشان میداد . در کل همنطور که فکر می کردم با حفط استخوانبدی ، تیم به ثبات قابل توجهی رسیده است و در ادامه لیگ اگر بتواند این آمادگی را حفظ نماید جایگاه مناسبی را برای خود دست و پا خواهد کرد .

در این بازی سه نفر از بازیکنان به نظر من بهترین بازیکن ملوان بودند که انتخاب بهترین بهترینها  را به عهده شما دوستدارن ملوان می گذارم . ضمن تشکر و سپاس از مازیار زارع به خاطر دوندگی بی امانش معتقدم مسعود غلامعلی زاد ، هادی تامینی و سید جلال رافخوایی بازیکنانی بودند که از بقیه بهتر نشان دادند . حال به نظر شما کدامیک شایسته کسب لقب بهترین بازیکن است ؟

منتظر نظرات شما هستیم .

 

ضمناً عکسهای ذیل توسط من و اخوی گرفته شده . در مورد کیفیت بد عکس و یا دور بودن آن ما را ببخشید . به هر حال دوربین غیر حرفه ای و فاصله هم بسیار زیاد است و به همین دلیل عکسها چندان جالب نیستند .

 

برای دیدن تصویر در سایز برزگ روی نوشته زیر عکس کلیک فرمائید .

نمایی از ورزشگاه در هنگام خط کشی زمین

تماشاگر قدیمی ملوان - رضا چسب !!

مسعود پنجه طلا

ملوان بیا اینجا !

گوشه ای از گرم کردن ملوانی ها

اینجا انزلیست !

اینم آقای شاه حسینی

قوی سپید خزری - ملوان بندرانزلی

گوشه ای از گرم کردن تیم استقلال

حبیبی در حال گرم کردم مسعود

مدیر عالم ملوان در حال اهدای یادبود به ناصر حجازی

دوست داشتنی ترین زیتون دنیا !

نمایی باز از تمرینات دو تیم و استادیوم

هل هله کن ! هو هو ....

وقتی زیتون ژست میگیرد !

سوت آغاز بازی

میدان داری مازیار ستودنی بود

شلیک سهمگین رضا نیک نظر و دفع توپ توسط طالب لو

شلوغی میان پشته - صاحب عکس را که حتما میشناسید !

ترافیک سنگین روی پل انزلی

چراغ برق - ساعت هشت و نیم

دو ساعت و نیم طول کشید تا این عکسها رو از بین ۴۰ تا عکس انتخاب کنم ٬ تغییر سایز بدم ٬ آپلود کنم و در سایت بذارم ! بدی و خوبیش رو به بزرگی خودتون ببخشید . با تشکر از جناب آقای مهدی مظلوم به خاطر همکاری در بخش عکسها !

اخبار مرتبط :

تیم فوتبال ملوان در خانه با دو گل از استقلال تهران پذیرایی کرد- ایرنا

احمدزاده: پیروزی بر استقلال تهران مدیون هواداران ملوان است - ایرنا

ناصر حجازی: ما مغلوب تماشاچیان تیم ملوان شدیم - ایرنا

استقلال طعم اولین شکست را چشید - مهر نیوز

 

این هم عکسهای سایت فارس نیوز

 

سایز بزرگ

 

سایز بزرگ

 

سایز بزرگ

 

سایز بزرگ

 

سایز بزرگ

 

سایز بزرگ

 

سایز بزرگ

 

سایز بزرگ

 

سایز بزرگ

 

سایز بزرگ

 

سایز بزرگ

نظرات 34 + ارسال نظر
مهیار جمعه 2 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:03 ق.ظ

آقا دمت گرم..من که اینجا تنها تو نروژ ، کلی‌ از دیدن بازی و برد ملوان حال کردم.به همه ملوانی‌ ها هم تبریک میگم.
دمت گرم که سریع آپدیت کردی.
از عکسهات هم ممنون، دفعه دیگه اگه عکسهای بیشتری از مردم در شهر بگیری و
بذاری ممنون میشم....این بردها ارزشمنده و من هم ملوانی‌...میخواهم در شادی مردم شهرم
شریک باشم.به امید بردهای بیشتر ملوان.....

سلام آقا مهیار .
ممنونم که به وبلاگ من سر می زنی .
خوشحالم که این پیرزوی ها باعث میشه شماها اونور آب خوشحال بشین و لبخند روی لبانتون بشینه .
شاید این خاصیت انزلیچی که باعث شده همیشه و هر جا که هستیم قلبهامون برای شهر کوچک اما دوست داشتنی مون بتپه .

بازم به ما سر بزن .

aabaay جمعه 2 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:45 ق.ظ

jan malawan
jan anzali
perspolis khosh hal nabash nobate to ham mirese

جان ملوان .
جای همه تون خالی بود . انشالله اگه همینجور پیش بریم نوبت خیلی ها خواهد رسید !

امیر فیلسوف جمعه 2 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:02 ب.ظ

سلام
الان ملوان را ستایش می کنید پس فردا که میبازد فحش می دهید

فحش نمیدیم نقد می کنیم دایی !

امیر ارژنگ پی شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:11 ب.ظ

سلامی به گرمای تابستان شرجی انزلی به رضای عزیز. پیروزی شیرین قوی زیبای خزر مبارک. فکر کنم مسعود غلامعلی زاد تو این بازی ۳ واکنش استثنایی و خروجهای بی نقص و مطمئن داشت که باید مسعود رو بهترین بازیکن دانست ولی رضا جان من از پیشرفت عجیب خدامرادی تو این لیگ و لیگ قبل نسبت به سالهای قبل شگفت زده شدم . واقعا دمش گرم .

مسعود که عالی بود . دمش گرم .
در مورد خدامرادی هم صد صدرصد باهات موافقم . داره همینجور پیشرفت می کنه .

امیر ارژنگ پی شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 04:20 ب.ظ

سلامی دوباره .مثل اینکه به جراید و رسانه ها بابت این پیروزی خیلی برخورد. آقای رضا عابدیان که کارشناس بازی پیروزی - پگاه در شبکه جام جم ۲ بود برد ملوان رو یک اتفاق و حادثه و از روی شانس عنوان کرد. هر جند که او چیزی از فوتبال نمی فهمه. روزنامه خبر ورزشی روز شنبه هم فقط حرف از شانس ملوان و بد اقبالی استقلال می زد. جالب ترین نکته اینکه گزارشگر رشتی شبکه خبر از بین هزاران سوال فنی از حجازی می پرسه: به نظر شما گل دوم ملوان اتفاقی نبود؟ رضای عزیز لطفا مطالب نظیر این رو تو وبلاگت بیار . چون این آخرین بار نخواهد بود.

اینو بدونید که ملوان هیچ وقت از استقلال نبرده بلکه این استقلال بوده که در برابر ما باخته !! توی این جمله خیلی چیزها است که دقیقا جهت گیری و خط مشی تلویزیون و ارباب جراید ما رو نشون میده .
امیرجان خودتو ناراحت حرفهای کسی مثل عابدیان نکن که اینا فقط دنبال دوزاری هستند !!

امیر فیلسوف یکشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:10 ب.ظ

چاکریم

jahane football دوشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:35 ق.ظ

ملوان می‌برد و همچنان بازنده است!

ملوان با تیمی 90 درصد بومی منطقه گیلان، در حالی که فصل قبل با 30 گل خورده یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ را داشت با گل زده نا‌چیز در مقیاس 30 مسابقه 211 گل زده)، از خطر سقوط گریخت و در فصل نقل و انتقالات مجتبی قربانی یکی از مهاجمان اصلی خود را از دست داد و علی طهماسبی مهاجم ذخیره تیم ذوب‌آهن اصفهان را جذب کرد. در واقع منهای جابجایی‌هایی که بین بازیکنان بومی و در رده‌های سنی لیست ملوان رخ داد، این مهم‌ترین و یگانه انتقال لیگ‌برتری ملوان بود اما به‌رغم گلی که به استقلال زد، ملوان هرگز متکی به بازیکن نیست. ملوان یک تیم است و به معنای درست کلمه تیمی بازی می‌کند. در <تیم> ملوان بازیکن رشد می‌کند و برعکس همه تیم‌های دیگر که حتی امکان ضعیف شدن بازیکنان ممتاز در آن وجود دارد، ملوان از معدود تیم‌هایی است که در فوتبال ایران روندی اکیداً مبتنی بر شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور را پی می‌گیرد و تا‌کنون به بازار مکاره یارگیری و یار‌دزدی و واردات بازیکنان در نغلتیده است.ملوان نه زمین تمرین مناسب دارد و نه زمین مسابقه و در عین حال یکی از بهترین تیم‌های ایران در بازی زمینی است. توپ در ملوان در مقیاس فوتبال ایران بیشترین سرعت در گردش روی زمین را دارد. با کمترین ضربه به حرکت در می‌آید و برای کنترل آن مهارت دیده می‌شود. مهارتی که در رده‌های پایه به آموزش گذاشته شده است. به واقع ملوان الگوی فنی پرورش بازیکن را پیگیرانه دنبال می‌کند و تقریباً همه ساله بازیکنی از این تیم در رده‌های مختلف سنی به تیم‌های ملی ایران می‌رسد اما از این توانایی خود سود نمی‌برد. ملوان به بازار بازیکن دسترسی ندارد. به عبارت دیگر برنامه‌ای برای فروش بازیکن حتی در بازارهای داخلی ندارد. در حالی که به دلیل نظامی بودن، وقتی بازیکنانش به سن سربازی می‌رسند همچنان در ملوان بازی می‌کنند و پس از سربازی نیز در حالی که به کمال فوتبال رسیده‌اند به آسانی از دست ملوان می‌روند. بی‌آن‌که بابت پرورش آنان چیزی به باشگاه رسیده باشد. ملوانان بیگاری می‌کنند دستمزد باشگاه ملوان در کف دستمزدهای فوتبال ایران قرار دارد. تیمی که توانایی زیادی و در واقع سبک و اسلوب پرورش بازیکن دارد، بابت کار فنی پیچیده و شاق خود کمترین دستمزد را می‌گیرد و این عین ناعدالتی است. در حالی که در باشگاه‌های دیگر بابت تخریب و تضعیف بازیکنان آماده و ممتاز به مربیان بیشترین دستمزدها پرداخت می‌شود! چنان که در بالا به آن اشاره شد ملوانان در واقع ضرر ناآشنایی با بازار نقل و انتقالات داخلی و خارجی و فقدان تبلیغات را می‌دهند. برای دستیابی به بازار و پیدا کردن سهمی در آن شاید لازم باشد ملوان در ابتدا سرمایه‌گذاری کند، به سفر خارجی برود و حتی بازیکن از بیرون جذب کند اما طی دوره‌ای کوتاه مدت به سود خواهد رسید و در زمینه پرورش بازیکن نام خود را مطرح خواهد کرد. در تنظیم قرارداد با بازیکنانی که شانس زیادی در نقل و انتقالات دارند دقت بیشتری خواهد کرد و در یک کلام باید گفت اولین باشگاهی است که پتانسیل خود‌کفایی مالی و فنی را دارد اما در بدترین روزگار شب را به صبح می‌رساند! خبرنگارانی که به انزلی رفته‌اند حتماً مینی‌بوس آبی رنگ زهوار در رفته تیم را دیده‌اند. حتماً اتوبوسی را که به جای صندلی در آن تختخواب کار گذاشته شده دیده‌اند و می‌دانند که ملوان بسیاری از سفرهای دور و نزدیک را با همین اتوبوس انجام می‌دهد. حتماً بازیکنان مستعد این تیم را دیده‌اند که با موتور سیکلت ورزشگاه را ترک می‌کنند، در حالی که بسیاری از بازیکنان تیم‌های حریف با اتومبیل‌های صد میلیونی با شکست به شهر خود باز می‌گردند. حتماً جامعه فوتبال ایران می‌داند که مربیان شریف ملوان در پست‌های مختلف کمترین دستمزد را بابت دانش و کوشش خود می‌گیرند و هرگز به سمت دلالی بازیکن نرفته‌اند. آیا بابت حفظ این توانایی و اعتبار نمی‌توان ملوان را سازماندهی کرد و کار پر ارج آن را به سود‌دهی هم رساند؟

هومن شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:52 ب.ظ

آقا رضا با تاخیر سلام.
خسته نباشی آبای.خوشحالم که غرور انزلی چیها حفظ شد و تیم پایتخت جلوی پای مردم فوتبال فهم انزلی زانو زد.خیلی خوشحالم که تو استادیوم بودم و خوشحالیم رو با همشهریام تقسیم کردم.اما نکته ای که باید بهش اشاره کنم اینه که در تمام بازیهای خارج خونه بدترین نقطه استادیوم در اختیار تماشاگرهای ملوان قرار میگیره.حتی تو استادیوم پاس فقید بدون تماشاگر در حالیکه کل استادیوم خالی بود ما پشت دروازه بودیم همینطور استادیو راه آهن پرتماشاگر و...
در حالیکه تو استادیوم انزلی قسمت سمت راست جایگاه در اختیار رشتیها (صدرنشین فعلی لیگ از در عقب)قرار میگیره .رضا جان بنظرم میشه با هیات فوتبال انزلی و شخص آقای خلیلی میشه در این مورد صحبت کرد و به یک راهکار منطقی رسید.
درضمن بنظرم بابک پورغلامی بهترین خرید ملوان بوده و واقعا با تجربش خط دفاع مارو بیمه کرده.تعصبش هم مثال زدنیه.
اگه بچه های ما رو غرور نگیره و بهمین روند ادامه بدن فکر کنم جایگاه پنجمی رو هم بتونیم کسب کنیم.
راستی بنظرم یک امتیازی که تیم ما داره تغییر تفکر ممی احمدزادست که قدر امتیازات خارج خونه رو میدونه برعکس پارسال که خیلی از امتیازات رو بخاطر بازی هجومی در خارج خونه از دست داد.بخصوص با تساوی سختی که از اهواز گرفت .

سلام هومن جان .
متاسفانه این بار کاسبی وبلاگ ماخوب نبود !! مشتری زیادی نداشتیم .
اما در مورد مطلبتون . این جزو قوانین و آئین نامه های لیگ برتره که نیمکت تیم میزبان باید سمت راست زمین باشه و به تبع اون سکوی تماشاچی ها هم بالای نیمکت تیم قرار میگیره اما در اکثر ( یا تمام ) تیمهای لیگ فقط و فقط مساله نیمکت رعایت میشه . فکر هم نکنم که با حرف زدن حل بشه چون نیروی انتظامی هم اینجوری راحتتره و کنترل اوضاع براش آسونتره .
مساله همون ...گشاد و آب هندوانه است !!

jahane football/aabaay یکشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 11:45 ق.ظ

پشتوانه‌سازی در گیلان

‌40 بازیکن برای تمرین در اردوی تیم جوانان ایران دعوت شده‌اند و از گیلان به نام 5 جوان بر می‌خوریم که عبارتند از هادی عزیزی، آرش قلی‌زاده، حسین ابراهیمی، مرتضی گلشن و حامد غلامی. سؤال این است:‌ از این 5 جوان، چند نفرشان در تیم ملوان و چند تایشان در پگاه عضویت دارند؟ از پولی که در پگاه (خیلی- خیلی بیشتر) و در ملوان- به میزان به مراتب کمتر- هزینه می‌شود، چقدرش به این بچه‌ها به شکل مستقیم و برای پرورش این قبیل بچه‌ها، به طور غیرمستقیم می‌رسد؟ عین این سؤال را درباره تیم‌های تهرانی داریم که در لیگ برتر 6 تیم دارند و در میان 40 جوان اردونشین تعدادشان، از چهار نفر تجاوز نمی‌کند. یعنی از هر تیم لیگ‌برتری تهران هم یک نفر - به نسبت - وارد تیم 40 نفره جوانان ایران نمی‌شوند. دست کم تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس و پیکان و صباباتری- حساب سایپا جداست که با سیاست صلاح مملکت خویش خسروان دانند و به روش خسروانی اداره می‌شوند- متوجه 6 بازیکن مازندرانی و 5 بازیکن اردبیل و آن 5 بازیکن تهرانی باشد و از این به بعد، کار پرورش صحیح اینان را عهده‌دار شوند به این می‌گویند پشتوانه‌سازی.‌

کوشا یکشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:31 ب.ظ

دوستان سلام
رضا جان بخاطر خوش سلیقی ات ازت متشکریم . چی کردی این دفعه ای آبای ! کولاک !
خوشحالم که من هم از نزدیک شاهد سرافکندگی استقلالیها در انزلی بودم ؟ فکر کنم جای خالی امیر شهر نویی تو انزلی خیلی خالی بود .
بنظرم بابک پورغلامی واقعا عالی بود مخصوصا که تو بازی اول با ذوب آهن هم خیلی موثر بود و در چند صحنه جان ملوان را خرید . ضمنا بنظر میرسه رضا نیک نظر بخاطر تغییر پست آنچنان که می بایست موثر نبود . با اینحال هنوز هم وجود یک فوروارد شش دانگ احساس میشه اگرچه به طهماسبی هم به مرور زمان احتمالا بازی های بیشتری خواهد رسید ؟
در مورد جلال رافخایی هم باید گفت که با وجودی که خیلی باهوشه و من نوع بازیشو خیلی دوست دارم ولی بخاطر مصالح ملوان متاسفانه در سردرگمی بسر میبره چون هنوز تلکیفش تو زمین مشخص نیست ؟ اگر در هنگام تصاحب توپ رو به جلو حرکت کنه مطمئنا موفق تر خواهد بود ؟ البته اگر حمایت کننده ای در کنارش باشه ؟
با اینحال از سعی و تلاشی که میکنی ممنونم ؟
راستی از بازی زیبای مسعود هم نباید غافل شد . چرا که در بازی با استقلال اهواز هم حداقل ۶ موقعیت تک به تک رو با جسارت تمام از استقلالیها گرفت ؟
دمش گرم چرا که غیرت انزلی چی همینه همینه .
تو بازی با استقلال اهواز مجددا شاهد حضور ناموفق و سئوال برانگیز حیدری بودیم نمیدونم چرا شاید به زور میخواهیم بازیکن بشه ؟ البته کمی جعفری بهتر بود که اگر شانش می آوردیم شوت دقیق ۷۷ اون که دور از دستهای بابایی بود تو طاق دروازه چسبیده بود .

jahane football/aabaay سه‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:16 ق.ظ

اردوی ملوان در سربندر خوزستان

اردوی تیم فوتبال ملوان در سربندر خوزستان همچنان ادامه دارد‌.‌ با تصمیم احمدزاده اردوی تیم فوتبال ملوان که قبل از رویارویی با استقلال اهواز در سربندر برپا شده بود پس از انجام این بازی نیز همچنان ادامه دارد‌. ملوانی‌ها پس از تساوی مقابل استقلال به سربندر بازگشته و در ادامه اردوی 12 روزه خود طی دو نوبت صبح و بعد از ظهر به تمرینات اختصاصی می‌پردازند تا برای رویارویی با صنعت نفت آبادان آماده شوند‌. ملوان پس از انجام بازی روز جمعه خود مقابل صنعت نفت بلافاصله عازم تهران خواهد شد و با اولین پرواز به انزلی باز خواهد گشت!‌.

iranwarzeshi/aabaay چهارشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:48 ق.ظ

سکه طلا پاداش ملوانى ها
ایران ورزشى - بازیکنان تیم فوتبال ملوان بندرانزلى براى نتیجه به دست آمده مقابل استقلال اهواز سکه طلا پاداش گرفتند. بازیکنان تیم فوتبال ملوان بندرانزلى به دنبال کسب نتیجه تساوى از استقلال اهواز دوشنبه گذشته هر کدام یک سکه تمام بهار آزادى دریافت کردند. هیأت مدیره ملوان برخلاف اعلام قبلى خود که در نظر داشت پس از بازگشت ملوان به انزلى این هدایا را اهدا کند، روز گذشته این کار را به منظور افزایش روحیه تیم براى رویارویى با صنعت نفت آبادان انجام داد. گفتنى است ملوان بندرانزلى هم اکنون در سربندر در فاصله ۴۵ کیلومترى آبادان اردوى خود را برپا کرده است تا روز جمعه مقابل صنعت نفت آبادان صف آرایى کند.

aabaay شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:34 ق.ظ

omidwaram maghroor nashim
kheyli tabrik migam be hame malawania

سرمربی ملوان: از نقاط ضعف تیم صنعت نفت بخوبی استفاده کردیم آبادان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۱۳۸۶/۰۶/۱۶‬
داخلی. ورزشی. فوتبال. ملوان.

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندر انزلی گفت: از نقاط ضعف تیم صنعت نفت به خوبی استفاده کردیم.

"محمد احمد زاده" عصر جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ورزشگاه تختی آبادان گفت: بازی خوبی از دو تیم شاهد بودیم و توپ در این بازی بیشتر روی دروازه‌ها بود.

وی اظهار داشت: ما برای کسب تمامی امتیازات این بازی برنامه داشتیم و توانستیم با استفاده از نقاط ضعف تیم نفت پیروز این بازی بسیار سخت شویم.

احمد زاده گفت: تیم نفت در عمق دفاع خود مشکل دارد و باید برای ادامه رقابتها این نقطه ضعف خود را برطرف کند.

احمدزاده افزود: "ابراهیم قاسمپور" سرمربی تیم نفت بیش از اندازه به بازیکنان کلیدی خود تکیه کرده است و این می‌تواند برای هر تیمی مشکل ساز شود.

سرمربی تیم ملوان گفت: تیم ما در این بازی توانست بخوبی راههای نفوذی تیم نفت را ببندد و این مهمترین عامل پیروزی ما برابر صنعت نفت بود.

وی تصریح کرد: مدافعین ما در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشتند و دو مهاجم تکنیکی و سرعتی تیم نفت را بخوبی کنترل کردند.

احمدزاده گفت: ما از چهار بازی خود سه بازی را بیرون از خانه انجام دادیم ولی امتیازات خوبی توانستیم کسب کنیم.

وی اظهار داشت: با این روند ما می‌توانیم نگاهی به رده‌های بالای جدول داشته باشیم


حاشیه دیدار دو تیم فوتبال صنعت نفت آبادان و ملوان بندر انزلی آبادان، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۱۳۸۶/۶/۱۶‬
داخلی. ورزشی. فوتبال. ملوان. صنعت نفت.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان عصر روز جمعه از هفته چهارم لیگ برتر کشور در ورزشگاه تختی این شهر میزبان تیم ملوان بندر انزلی بود که در پایان ‪۹۸‬ دقیقه بازی با نتیجه دو بر یک مغلوب میهمان خود شد.


* هواداران تیم فوتبال صنعت نفت آبادان به وقت کشی‌های دروازه‌بان تیم فوتبال ملوان انزلی اعتراض داشتند.


* هواداران تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در نیمه دوم و در دقیقه ‪۷۱‬ اعتقاد به خطای پنالتی بر روی صابر میرقربانی مهاجم خود داشتند که توسط قاضی بازی نادیده گرفته شده بود.


* "محمد سعید انصاری" و "جواد سعدون زاده" دو نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با حضور در ورزشگاه این بازی را از نزدیک تماشا کردند تا شاید بتوانند در تیم نفت ایجاد روحیه کنند.


* "ابراهیم قاسمپور" سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بعد از پایان بازی بعلت توهین‌هایی که توسط هواداران نفت به او شده بود در جمع خبرنگاران حاضر نشد و از هرگونه گفت و گو با خبرنگاران خودداری کرد.


* "محمد احمد زاده" سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی در اعتراض به حضور یکی از داوران باشگاهی آبادان بجای خبرنگار بعد از دقایقی سالن کنفرانس را ترک کرد.


* هواداران تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بعد از پایان بازی بشدت از عملکرد تیم نفت انتقاد کردند.


* هواداران تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پس از پایان بازی خواستار کناره‌گیری قاسمپور شدند

aabaay/iranwarzeshi شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 03:17 ق.ظ

صنعت نفت یک - ملوان ۲
جمعه ۱۶/۶/۸۶
ورزشگاه: تختى آبادان
ساعت: ۴۵:۱۸
هفته چهارم لیگ برتر
صنعت نفت آبادان: یک
گل: صابر میرقربانى (۲۱)
پاس گل: محسن زاهدى
ملوان: ۲
گل ها: امیر خدامرادى (۲۷ و ۶۱)
پاس گل: مازیار زارع (هر دو گل)
داور: مسعود مرادى
کمک ها: على موغلى، محمدرضا منصورى
اخطار: بابک پورغلامى، مسعود غلامعلى زاد و سعید سالارزاده (ملوان)، محمد مطورى (صنعت نفت)
اخراج: -
تماشاگر: ۱۵۰۰۰ نفر
ستاره میدان: امیر خدامرادى (ملوان)
صنعت نفت آبادان: حسن هورى، مارسلو دسوزا، محمد قانمیان پور، توفیق خذیراوى، محسن زاهدى، حسین سلامى، رناتو مدیوس (محمد مطورى ۶۰)، امیرحسین یوسفى، ناصر ارضى، لئوناردو، صابر میرقربانى (احسان شیرمردى ۸۰)
سرمربى: ابراهیم قاسمپور
ملوان: مسعود غلامعلى زاد، جلال رافخایى (مهران جعفرى ۸۲)، هادى تأمینى، ابراهیم صادقى، امیر خدامرادى (مرتضى غلامعلى تبار ۸۷)، مازیار زارع، علیرضا رمضانى، رضا نیک نظر، سعید سالارزاده، على طهماسبى (سیدسعید یوسف زاده ۷۲)، بابک پورغلامى
سرمربى: محمد احمدزاده
با توجه به برد هفته گذشته مقابل پگاه گیلان انتظار یک بازى خانگى رو به جلو و تهاجمى از تیم آبادانى لیگ برتر مى رفت. این تیم روز گذشته میزبان نماینده دیگر استان گیلان بود و براى این بازى دوباره بیش از ۱۵۰۰۰ زرد و آبى پوش آبادانى که تیم خود را برزیل خوزستان مى نامند به ورزشگاه تختى آمده بودند تا با برد صنعت نفت مقابل ملوان در خانه به شادمانى مشغول شوند.
با آغاز بازى، شاگردان قاسمپور که با ترکیب ۲-۵-۳ وارد میدان شده بودند، با به دست گرفتن میدان سعى در گشودن زودهنگام دروازه ملوانان داشتند که این امر تا دقیقه ۲۱ هواداران صنعت نفت را در انتظار نگه داشت. در دقیقه ۲۱ بازى پس از نفوذ نفتى ها از کناره ها سانتر محسن زاهدى از جناح چپ زمین در محوطه جریمه ملوان روبروى پاهاى صابر میرقربانى فرود آمد تا او با یک بغل پاى محکم دروازه مسعود غلامعلى زاد را فرو بریزد و فوج هواداران آبادانى را امیدوار به بهبود شرایط تیم محبوبشان در جدول لیگ کند.
هنوز آبادانى ها از شادى گل تیم شان دست نکشیده بودند که در دقیقه ۲۷ شوت مازیار زارع از پشت محوطه جریمه با دفع ناقص حسن هورى مواجه شد و توپ دفع شده توسط بازیکن فرصت طلب ملوان یعنى امیر خدامرادى وارد دروازه صنعت نفت شد و آب سردى بر سر هواداران آبادانى ریخت.
نیمه اول دیدار با همین نتیجه به پایان رسید و پس از ۱۵ دقیقه استراحت هر دو تیم، در نیمه دوم این یاران احمدزاده بودند که ابتکار عمل را در دست گرفتند و با حملات متعدد از کناره ها بارها و بارها آبادانى ها را آزار دادند. دقیقه ۶۱ باز هم هافبک قدرتمند و خلاق ملوان خلأ بین مدافعان صنعت نفت را دید و با یک پاس دقیق امیر خدامرادى را صاحب توپ کرد و او نیز با پشت سر گذاشتن قانمیان پور با حسن هورى تک به تک شد و موفق شد گل دوم خودش و ملوان را به ثمر برساند. در ادامه بازى نیز ملوان دست از حملات خود برنداشت و حتى در دقیقه ۸۸ شوت سنگین مهران جعفرى تیرک دروازه غلامعلى زاد را به لرزه درآورد.
گویا سیستم ۲-۴-۴ احمدزاده در این بازى نیز به او کمک کرد و موفق به کسب هشتمین امتیاز در لیگ شد تا شادمان به سمت بندرانزلى بازگردد. بدون شک شب گذشته شب تلخى براى قاسمپور بود.

هومن شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:24 ب.ظ

تبریک به همه انزلی چی ها.امروز که بچه ها از انزلی زنگ میزدن جو انزلی حاکی از خوشحالی بی حد وحصر مردم خوب شهرمون بود.امیدوارم بچه های ما مغرور نشن و به روند رو به جلوشون ادامه بدن.بچه های تیم ما باید بدونن که لباس چه تیمی رو پوشیدن که این لیاقت نصیب هر کسی نمیشه.واقعا وقتی مردم اینقدر خوشحال میشن که حتی مشکلاتشون رو فراموش میکنن بچه های ما باید بدونن که باید تو زمین همه چیزشون رو بذارن.ما آدمهای بلند پروازی نیستیم ولی بخدا میتونیم تو جدول از این هم بالاتر بریم.بشرط اینکه همه و همه باهم تیم رو حمایت کنیم.به امید پیروزی بعدی بر مس کرمان در زیر نور استادیوم زیبای انزلی.در ضمن ما با آبادانیها مشکل نداریم.چون همراه ملوان تنها شهریه که خالی از قرمز و آبیه.ما تحسینشون میکنیم و بهشون احترام زیادی میگذرایم.فقط چون هفته پیش بگا(ببخشید پگاه)رو بردن ما خواستیم انتقام رشتیها رو بگیریم....گذشته از شوخی جدول رده بندی آینه تمام نمای حقیقت فوتبال با ریشه و اصالت انزلی و فوتبال پولکی و غیر بومی و بی غیرت شهر رشته.این جدول داره داد میزنه انزلی چی برخلاف تیم مرکز استانش غیرت و وجود داره.آقا یک کلام:انزلی چی آبایه

کوشا شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:53 ب.ظ

با سلام به همگی دوستان و دوستداران ملوان
خوشحالیم از موفقیت های تیم شهرمون و هم چنین بخاطر جسارت و جرات در هنگام عقب افتادن گل از حریف و تسلط بر توپ و میدان در دقایق پایانی بازیها خصوصا در خانه حریف چیزی که سال پیش به ندرت دیده می شد . البته باید پذیرفت که بدشانسی های محض پارسال داره امسال جای خودشو به کمی هم خوش شانسی میده که البته اون هم جزئی از فوتباله .
قوی سپید خزر دوباره بال بگشا و اوج بگیر که ما سال هاست اوج گیری تورا بر پهنای سپید خزر چشم در راهیم .

aabaay یکشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:40 ق.ظ

مصدومیت ستاره مس
ایران ورزشى ـ مهاجم تکنیکى مس دچار مصدومیت شد تا کادر فنى تیم براى هفته پنجم نگران باشد.على مولایى زننده یکى از گل هاى تیمش مقابل استقلال اهواز از ناحیه پا دچار مصدومیت شده است البته پزشکان تیم اعلام کرده اند مشکل او جدى نیست و فقط دچار کوفتگى شده است. تمرینات مس دیروز تعطیل بود و از فردا بازیکنان زیرنظر بیژن طاهرى تمرینات را شروع مى کنند.

aabaay/iranwarzeshi یکشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:43 ق.ظ

بهترین ها:

تیم: ملوان

پیروزى مقابل نفت در ورزشگاه آبادان کار آسانى نیست اما شاگردان جوان محمد احمدزاده با انگیزه فراوان دست به چنین کارى زدند و از آبادان ۳ امتیاز سوغاتى به انزلى بردند.
در این بازى، مازیار زارع ستاره میدان بود و روى هر ۲ گل نقشى اساسى داشت.
البته از گلزنى امیر خدامرادى هم نباید چشمپوشى کرد. هر ۲ گل ملوان را این هافبک ریزنقش به ثمر رساند.

مربى: فرهاد کاظمى (مس کرمان)


دوئل آقا فرهاد و آقافیروز، بخشى از جذابیت هاى لیگ است، اما این بار آقافرهاد برنده دوئل بزرگ بود و تیم مس کرمان با یک بازى منضبط و هماهنگ استقلال اهواز را شکست داد. مس کرمان را به خاطر ارایه فوتبال زیبا و دیدنى به عنوان تیم هفته انتخاب کردیم و امیدواریم که آنها همین رویه را ادامه بدهند و فرهاد کاظمى دوباره بازیهاى خوب سپاهان ۸۲ را این بار در مس کرمان تکرار کند.


بازیکن: امیر خدامرادى (ملوان)


امیر خدامرادى بازیکن سرعتى و تکنیکى تیم ملوان عصاى دست محمد احمدزاده شد و روى پاس هاى زیباى مازیار زارع، ۲ گل فوق العاده براى ملوان زد. در واقع ملوان به لطف حرکات و گل هاى او ۳ امتیاز را در آبادان گرفت و خدامرادى تاثیر فراوانى در کسب این نتیجه داشت. انتخاب او از این رو صورت گرفته که موثرترین بازیکن هفته در کسب یک پیروزى بوده است.


پدیده:
محمدباقر صادقى
(ذوب آهن)


دروازه بان جوان ذوب آهن پس از مهار پنالتى ابراهیم صادقى، روحیه اى دوچندان را به تیم و بازیکنان ذوب آهن تزریق کرد. در ادامه بازى هم صادقى فرصت هاى بیشمارى را از مهاجمان سایپا گرفت تا ذوب آهن ۱۰ نفره مقابل قهرمان لیگ یک امتیاز پرارزش را به اندوخته اش اضافه کند.در واقع صادقى با واکنش هاى عالى، جاى خالى بازیکن اخراجى را پر کرده و سد محکمى مقابل بازیکنان سایپا بود. صادقى هفته قبل هم یک پنالتى را از شیرین فراز گرفته بود. با این رویه، آینده اى روشن را براى صادقى تصور مى کنیم و او مى تواند یکى از بهترین دروازه بان هاى لیگ ایران باشد.

aabaay یکشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:56 ق.ظ

ملوان فقط یک هفته استراحت کرد

حضور ملوان در جمع صدرنشیان جدول لیگ هفتم این سؤال را ترد ورم به وجود آورده که چگونه تیمی با بضاعت اندک انزلی‌چی‌ها توانستند تا ولو برای چند هفته مدعی باشد؟

پاسخ به این سؤال را باید از زبان محمد احمدزاده شنید. سرمربی قوهای سپید می‌گوید: در شرایطی که سایر تیم‌ها به تعطیلات رفته بودند ما پس از اتمام فصل ششم فقط یک هفته استراحت کردیم تا بتوانیم مطابق با استانداردها تمرین کنیم.

در کتاب آموزش مربیگری آمده که دوران بدنسازی پیش از شروع فصل باید 58 روز باشد و ملوان امسال تنها تیمی است که این نکته مهم را رعایت کرد.


aabaay/iranwarzeshi سه‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:00 ق.ظ

ستاره مس
۳ اخطاره است
ایران ورزشى- بهترین بازیکن مس در ۴ هفته اول لیگ برتر به خاطر ۳ اخطاره شدن نمى تواند در هفته پنجم به میدان برود.
على مولایى مهره کارساز و گلزن فرهاد کاظمى با کارت زردى که در بازى با استقلال اهواز گرفت ۳ اخطاره شد تا از بازى مقابل ملوان محروم شود. قطعاً نبود مولایى در دیدار هفته پنجم نگرانى اصلى کاظمى خواهد بود. به غیر از این بازیکن سایرین حاضر هستند و مى توانند در انزلى به میدان بروند. مس در هفته پنجم میهمان ملوان است.
کاروان مس پنجشنبه راهى تهران مى شود تا از طریق رشت به انزلى برود.

hoseyn سه‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 03:29 ب.ظ

man az onvare aab mail mizanam,kheyli ba webloget hal kardam khaste nabashi

swisscash سه‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 03:31 ب.ظ

www.efshacash.blogfa.com

هدی پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:03 ق.ظ http://hodasport.blogfa.com

سلام
خوبی اقا رضا
من از این برد به قدر خوشحال شدم که سر از پا نمی شناختم
اقا رضا
قبلا بیشتر به هم سر می زدیم مدتیه کمتر به هم سر می زنیم
ملوان ایول بهش
موفق باشید
بای

aabaay/waresh پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:43 ق.ظ

سرمربی تیم فوتبال ملوان گفت: پیروزی در مقابل مس کرمان در انزلی در گرو حمایت هواداران خوب تیم ملوان است.

"محمد احمدزاده" روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مس کرمان مطمنا با داشتن سرمربی خوبی همچون فرهاد کاظمی که معتقد به بازی زیبا و تهاجمی است، برای گرفتن امتیاز به انزلی خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: کادر فنی و مدیریت ملوان خواستار رعایت حرمت ورزشگاه و سلامت سکو توسط تماشاچیان اصیل انزلی شد که در بازی مقابل استقلال به دلیل حمایت تمام و کمال از تیمشان زبانزد عام و خاص شدند.

احمدزاده افزود: تماشاچیان فوتبال‌دوست انزلی نباید به برخی افراد هیاهوگر که فقط درصدد ایجاد اخلال و برهم زدن نظم بازی هستند، اجازه جنجال و خودنمایی بدهند.

وی با اشاره به پیروزی ملوان در مقابل صنعت نفت در هفته گذشته گفت:
ملوان با حضور مقتدرانه در آبادان با وجود تماشاچیان متعصب این شهر که بازی در آن همچون کابوسی برای هر تیمی است، نشان داد که کاملا حساب شده و با برنامه در این دوره از مسابقات لیگ حضور یافته است.

وی اذعان داشت: اگرچه اکنون برای قضاوت در خصوص جایگاه تیمها در جدول رده‌بندی زود است، اما بازیهای منطقی و تهاجمی ملوان در این مدت و حضور در جایگاه سوم جدول موجب شده تا تیمها حساب دیگری روی ملوان باز کنند.

سرمربی تیم ملوان متذکر شد: این بردها حاصل زحمات شبانه‌روزی بازیکنان در دوران قبل از شروع لیگ است که موجب شده بازیکنان به لحاظ قدرت بدنی و تاکتیکی از بسیاری از تیمها پیشی بگیرند.

احمدزاده درباره ترکیب تیم در بازی روز جمعه در مقابل مس کرمان گفت:
هم‌اکنون "مسعود غلامعلیزاد" و " جلال رافخائی" با اندکی مصدومیت مواجه هستند که در صورت عدم بهبودی این دو نفر در بازی حضور نخواهند داشت.

وی یادآور شد: البته این دو بازیکن از مقاومت بدنی بالایی برخوردار بوده و پزشک تیم نیز سعی دارد که با تجویز آب درمانی و انجام حرکات آرام ورزشی آنان را برای بازی روز جمعه آماده سازد.

ملوان بندرانزلی هم‌اکنون در سکوی سوم جدول رده‌بندی قرار دارد و روز جمعه در ورزشگاه تختی بندرانزلی به مصاف تیم مس کرمان خواهد رفت.ک/‪۳‬ ‪۶۹۰/۶۲۰/۷۱۵۲‬


jahane football پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:52 ق.ظ

سیروس ,او که در چشم همه مردم انزلی نگران است
مسی‌ها فردا قرار است در بندر انزلی بازی کنند و نیک‌نفس با چه احترامی یاد می‌کند از بندرانزلی و غازیان و مردمی که ملوان را بخشی از سفره‌ خانه‌شان می‌دانند. بخشی از تمام زندگی‌شان. او می‌خواهد مس چنین جایی داشته باشد در <دل کویری> مردم کرمان. فرهاد کاظمی می‌داند که ملوان چیست و می‌داند که بندرانزلی محل تولد و بزرگ شدن چه کسانی است. شک نداریم که او - حتی شده تک و تنها- به <کلیور> می‌رود، با دست‌هایش خاک سنگ مزار کاپیتان ازلی و ابدی ملوان‌ها و فوتبال شمال ایران را پاک می‌کند. آن خاک را به صورتش و به چشمش می‌کشد، برای شادی روحش دعا می‌کند - از آن دعاها که از ته دل برمی‌آید- و قول می‌دهد که:...< آقا سیروس. به روحت قسم و برای شادی روحت فردا فوتبالی بازی می‌کنیم که تو خوشت بیاید که می‌دانیم تو در چشم همه مردم انزلی، نگران ملوان هستی و تماشاگر این بازی.‌

iranwarzeshi پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:00 ب.ظ

ملوان ـ مس
کدام شگفت انگیز ؟
جمعه ۲۳/۶/۸۶ هفته پنجم
ورزشگاه تختى بندرانزلى ساعت ۲۰
میزبان: ملوان بندر انزلى
میهمان: مس کرمان
تماشاگر احتمالى: ۱۵ هزار نفر
محروم: على مولایى (مس)
مصدوم: محسن گیاهى (ملوان) ممبینى و غنى زاده (مس)
داور: البرز حاجى زاده
کمک ها: خانبان ـ حمید نظرى

ایران ورزشى ـ نماینده انزلى تا اینجاى کار عملکردى فوق العاده داشته است. قرار گرفتن در رتبه سوم جدول و پس از تیم هاى قدرى چون پرسپولیس و سپاهان گرچه تا حدودى باور نکردنى است اما ملوان حالا با احمدزاده این روزها را نیز تجربه مى کند و فعلا بدون حتى یک شکست به رتبه سوم جدول تکیه زده است.
احمدزاده حالا با خیالى تقریبا آسوده تیمش را روانه میدان مى کند. دروازه بانى مطمئن درون دروازه این تیم ایستاده و یک خط دفاعى قدرتمند یک خط جلوتر از آن. به طور کلى ملوان در تمامى خطوط بازیکنانى موثر را دارد و مى بینیم که حتى دیگر از مشکلات خط حمله و گل نزنى مهاجمان این تیم هم خبرى نیست. حالا همین تیم تقریبا هماهنگ و قدرتى، میزبان مس است و همین میزبانى مى تواند بزرگترین ضربه را به کرمانى ها بزند. آنها به بازى روى زمین عادت دارند و حالا باید در زمین ناهموار انزلى به میدان بروند. آن هم در غیاب ستاره خود، على مولایى و همین کار فرهاد کاظمى و مس را دشوارتر مى کند و شاید حتى دلیلى باشد براى شکست آنها.

مازیار زارع
کاپیتان ملوان براى ستاره شدن چیزى کم ندارد. قدرت بازیسازى او همراه با قدرت بدنى و همچنین شوتزنى هایش او را در زمره یکى از بهترین هاى فوتبال ایران قرار داده و شاید حالا همان زمانى باشد که قرار است او بار دیگر ستاره لقب بگیرد. تقابل او و دروازه بان آماده این روزهاى مس با جذابیت هاى بسیارى همراه خواهد بود. به ویژه اگر مازیار زارع، شوتزنى را راه نخست گلزنى به مس انتخاب کند.
نگاه فنى: یکپارچه حمله
ملوان فردا یکپارچه حمله خواهد بود. طبیعى هم هست.
این تیم فردا در خانه به میدان مى رود و قطعا برخلاف برنامه هاى تدافعى اش در دیدارهاى خارج از خانه، حملات گسترده اى را بر روى دروازه مس تدارک خواهد دید.
به احتمال فراوان (۳-۴-۳) سیستم منتخب احمدزاده در این نبرد خانگى خواهد بود چرا که سرمربى ملوان هرگز دلش نمى خواهد به حریفى چون مس امتیاز بدهد و جایگاه خود و تیمش در جدول را متزلزل کند.
مهدى رحمتى
کافى است مثل روز بازى با استقلال باشد. آن وقت زمین و زمان هم دست به دست هم بدهند قادر به باز کردن دروازه او و تیمش نخواهند بود. این دیدار در خانه ملوان برگزار مى شود و طبیعى است که میزبان براى کسب پیروزى خانگى روى دروازه حریف خیمه بزند.
در این میان مهدى رحمتى با عملکرد خود مى تواند بیشترین تاثیر را در شکست ناپذیرى تیمش داشته باشد.
دوئل هاى قبلى
۲ بازى: یک برد ملوان و یک برد مس
۲گل ملوان و ۲ گل مس
- محمد احمدزاده سرمربى ملوان در اولین سال فعالیت تیم مس در سال ۷۶ بازیکن و کمک مربى این تیم بود.
- ملوان در ۸ بازى اخیر خود در انزلى بدون شکست بوده است. ملوانان آخرین بار بهمن ماه گذشته به سپاهان باختند.
- ملوان با کسب ۸ امتیاز طى چهار هفته تاکنون بهترین عملکرد را در لیگ برتر داشته است.این تیم در ادوار گذشته لیگ برتر هیچ وقت به رتبه سوم نرسیده بود.

mamy khan/iranvarzeshi پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:03 ب.ظ

مس تیم خطرناکى است
ایران ورزشى - محمد احمد زاده سرمربى ملوان قبل از بازى با مس گفت: با توجه به شناختى که از مس کرمان دارم، معتقدم این تیم بسیار خطرناک است و اگر غفلت کنیم، مطمئنا نتیجه دلخواه را کسب نخواهیم کرد. تیم هاى فرهاد کاظمى حرف هاى زیادى براى گفتن دارند و حتى در خانه حریف هم مى توانند امتیاز بگیرند، بنابراین غفلت برابر مس کرمان عواقب بدى براى ما خواهد داشت. روز جمعه از حمایت تماشاگران برخوردار هستیم و باید در انزلى به پیروزى برسیم. بازیکنان باید با تمرکز بالا در میدان حاضر شوند. سرمربى ملوان در خصوص صحبت کارشناسان مبنى بر اینکه جدول لیگ هنوز شکل واقعى خود را پیدا نکرده است و جایگاه سومى ملوان حفظ نخواهد شد، تأکید کرد: این اظهارات اشتباه نیست و جدول لیگ در حال حاضر نمى تواند تعیین کننده باشد، بنابراین باید به جدول بى توجه باشیم. اگر ملوان بتواند موقیت هایش را ادامه بدهد، مى توان گفت تحولى در تیم ایجاد کرده ایم. راه ما در لیگ از این به بعد دشوارتر خواهد شد، زیرا همه تیم ها با برنامه تر از قبل برابر ملوان به میدان مى آیند و در هفته هاى آینده موفقیت یا عدم موفقیت تیم ما مشخص خواهد شد. تیم ملوان در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر روز جمعه میزبان مس کرمان است.

aabaay شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:26 ق.ظ

jan malawan
jan mamy
jan anzalio ghazian
borde malawan,kasbe 11 omin emtiaz,aghaze rahist baraye sarbolandiye anzali
29bazi az leag wa jame hazfi dar entezar mast
malawan maghroor nasho
badaz ghayeghran wa may ,bishaz 10sale ke chashmane ma negarane tost ,haghe 10 sale maro bayad az in gorg haye wahshi begiri
tabrik migam be hameye anzali
jan malawan

aabaay شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:52 ق.ظ

تیم فوتبال ملوان در دیدار جمعه شب خود برابر مس کرمان در ورزشگاه تختی شهر انزلی با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید.

گلهای این دیدار را سعید یوسف زاده در دقیقه ‪ ۸۹‬و جلال رافخایی در دقیقه سوم وقت اضافه ( ‪۳ + ۹۰)‬با پاسهای خوب محمد حیدری به ثمر رساندند.

داوری این دیدار را البرز حاجی پور به کمک حسین خانبان و محمد نظری به عهده داشتند.

تیم ملوان با این پیروزی با یازده امتیاز در مکان سوم جدول مسابقات لیگ برتر باشگاههای کشور قرار گرفت.

این دیدار در نخستین جمعه ماه رمضان پس از افطار با حضور ‪ ۱۵‬هزار هوادار تیم ملوان در ورزشگاه تختی شهر انزلی برگزار شد.

در ابتدای دیدار محمد احمدزاده با دسته گل از فرهاد کاظمی مربی با تجربه و موفق لیگ برتر استقبال کرد.

بعد از پایان بازی نیز کاظمی و بازیکنان مس کرمان به رغم شکست در یک حرکت بسیار زیبا از تماشاگران ملوان قدردانی کردند.

در جریان این بازی همچنین سرودی که برای تیم ملوان به دستور دریادار بهزادفر رییس هیات مدیره باشگاه ملوان ساخته شده بود ، در ورزشگاه طنین انداز شد.


aabaay شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:57 ق.ظ

مدعی شدن ملوان
ملوان بندر اتزلی با 2 گل دیرهنگام دقایق پایانی برابر مس کرمان خود را به عنوان یکی از مدعیان این فصل مطرح کرد. ملوان که در فصل قبل حال و روز خوشی نداشت این فصل متحول شده تا بدون شکست جای خود را در میان 3 تیم بالایی جدول مستحکم کند
استقلال‌ 1 -‌ سایپا 2 / ورزشگاه‌ ازادی‌ تهران‌
ابومسلم ‌‌ 2 ‌- صنعت‌ نفت‌ 1 / ورزشگاه‌ ثامن‌ الائمه‌ مشهد
ذوب‌ اهن‌ 2 ‌- برق‌ شیراز 1 / ورزشگاه‌ فولادشهر اصفهان‌
پاس‌ همدان‌ 0 ‌- صباباتری1 /‌ ورزشگاه‌ قدس‌ همدان‌
استقلال‌ اهواز 3 -‌ شیرین‌ فراز 1 / ورزشگاه‌ تختی‌ اهواز
پیکان‌1 ‌- پگاه‌ گیلان 1‌/ ورزشگاه‌ ایران‌ خودرو تهران‌
ملوان‌ انزلی‌ 2 -‌ مس‌ کرمان 0 ‌/ ورزشگاه‌ تختی‌ انزلی‌

aabaay/iranwarzeshi شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 03:24 ق.ظ


ملوان ۲ - مس صفر

پیش به سوى شگفتى

جمعه ۲۳/۶/۸۶
ورزشگاه: تختى انزلى
ساعت: ۰۰:۲۰
چارچوب: هفته پنجم لیگ برتر
ملوان: ۲
گل ها: سعید یوسف زاده (۸۹)، جلال رافخایى (۹۴)
پاس گل: محمد حیدرى (۹۴ و ۸۹)
مس کرمان: صفر
داور: البرز حاجى پور
کمک ها: حسین خانبان، مجید نظرى
اخطار: مجید على زاده و فرزاد حسین خانى (مس)
اخراج: -
تماشاگر: ۲۰ هزار نفر
ستاره میدان: جلال رافخایى

ملوان: مسعود غلامعلى زاد، سعید سالارزاده، هادى تأمینى، علیرضا رمضانى (محمد حیدرى ۷۱)، رضا نیک نظر، مازیار زارع، ابراهیم صادقى (محمد چمن دوست ۷۹)، سعید یوسف زاده، امیر خدامرادى، جلال رافخایى، على طهماسبى (بابک پورغلامى ۴۶)
سرمربى: محمد احمدزاده

مس: سیدمهدى رحمتى، مرتضى ابراهیمى، سوکو بوفانا، جلال امیدیان، حمید غنى زاده، فرزاد حسین خانى، حمیدرضا رجبى (رسول نویدکیا ۶۳)، مجید خدابنده لو (کمال کامیابى نیا ۸۷)، مهدى کیانى، جراردو، پائولو داسیلوا زالدون (محسن رسولى ۷۰)
سرمربى: فرهاد کاظمى

ایران ورزشى - ۲۰ هزار تماشاگر ورزشگاه تختى انزلى آماده رفتن به خانه مى شدند و همه خود را راضى کرده بودند که تیم شان فقط یک امتیاز در خانه مى گیرد، اما در دقیقه ۸۹ پاس حیدرى به یوسف زاده رسید تا شوت سنگین پاى چپ او به رغم واکنش فوق العاده رحمتى وارد دروازه مس شود و ورزشگاه منفجر شود.
شاگردان فرهاد کاظمى که در خانه حریف نشان داده بودند به یک امتیاز هم راضى هستند و در طول بازى همه چیز را کنترل کرده بودند بعد از گل اول به هم ریختند اما در مقابل میزبان با روحیه بهتر در وقت هاى تلف شده حملات خود را افزایش داد و در آخرین دقیقه سانتر حیدرى، رافخایى را با دروازه بان تک به تک کرد و گل دوم توسط رافخایى به ثمر رسید. با این پیروزى ملوان سیر صعودى خود را ادامه داد تا با ۱۱ امتیاز در هفته پنجم خود را در کنار صدرنشینان حفظ کند. حالا محمد احمدزاده خوب مى داند تا چه حد انتظار از تیم اش بالا خواهد رفت.


کوشا شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:23 ب.ظ

دوستان سلام
نمایش قدرت و غیرت انزلی چیان بر تمامی دوستاران ملوان مبارک

هومن شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:34 ب.ظ

پیروزی غرور انگیز دلیرمردان شهر قایقران فوتبال ایران بر همه مردمان زحمتکش و دوست داشتنی انزلی مبارک باد.حالا تیم ما شخصیت تیمهای بالانشین لیگ رو پیدا کرده و امیدواریم دست به دست هم با کمک کادر فنی زحمتکش تیم رو بالا و بالاتر بکشیم.درود بر ممی احمدزاده و کادر فنی پرتلاشش.درود بر بهترین تماشاگران دنیا تماشاگران موطنم انزلی کبیر.

هومن شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:50 ب.ظ

ستون حرف دل.روزنامه خبرورزشی.۸۶.۶.۲۴.صفحه ۵
این موفقیت های فعلی ملوان دوام نخواهد داشت و خواهید دید که یم جرقه خواهد بود.من به شما قول میدهم که پیروزی های ملوان خیلی زود به پایان خواهد رسید. جمشید خسروی (رشت)
راجع به مطلب فوق که امروز تو خبرورزشی خوندم لازمه چند نکته رو به اطلاع برسونم:
۱-اختلاف فوتبال رشت و انزلی مربوط به امسال نیست.بلکه حداقل به جام تخت جمشید میرسه.در حالیکه تیم ما تو جدول کلی رده بندی تخت جمشید ما تیم سوم ایران و بهترین تیم شهرستانی شدیم نمیدونم آبررها کجا میدادن.
۲-در حالیکه ما بارها آقای گل ایران رو معرفی کردیم(عزیزاسپندار - ممی احمدزاده) ما تا حالا کسی رو از شما ندیدیم آبرر.
۳-قهرمانی در اولین دوره جام حذفی سال ۵۵-قهرمانی دو دوره جام حذفی در دهه ۶۰ (شکست استقلال در تک بازی استادیو آزادی-شکست خیبر در تک بازی شیرودی (با گلهای ممی و سیروس) جزء سوابق ماست .حالا دنبه تو کو رشتی؟
۴-سیروس اولین کاپیتان تاریخ فوتبال ایران بدون حضور در قرمز و آبی....تو چی داری آبرر
۵-همه اینها رو ولش کن.مردم شهر ما غیرت دارن که تو استادیوم ما آبی قرمز معنی نداره.شما بی غیرتا چی دارین...نوادگان اوستاسرا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد