ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ملوان و نقل و انتقالات .

همیشه این موضوع که ملوان بتواند در نقل و انتقالات بعنوان یک خریدار حضور داشته باشد برایم به مثابه یک رویا بود . وقتی می دیدم تیمهای مختلف به راحتی در پی خرید بازیکن جهت ترمیم نقاط ضعف خود هستند آهی از سر حسرت می کشیدم و افسوس می خوردم بر ملوانی که همواره نامش بعنوان یک فروشنده بازیکن مطرح میشده تا خریدار ! اما امسال بر خلاف تمام آنچه در مورد ملوان متصور بودیم صحبتهایی می شنویم مبنی بر جذب جمعی از بازیکنان ملوان که در سالهای قبل شاهد کوچ آنان بوده ایم و در بین تمام آنها نام ستاره سالهای نه چندان دور ملوان یعنی « پژمان نوری » بیش از سایرین چشم نوازی میکند .

بنا بر گفته مطبوعات و مصاحبه آنان با مربی ملوان بندرانزلی انتقال برخی از بازیکنان با این تیم در مراحل آخر بوده و باشگاه در جهت جذب چند بازیکن دیگر هم گامهایی برداشته است . اسامی که بیشتر به گوش می خورند به ترتیب ذیل می باشند :

ا – پژمان نوری : گویا به سبب علاقه به شهرش و به گفته خودش ادای دین به ملوان و انزلی از برخی پیشنهادات چشمگیر تیمهای لیگ برتری گذشته است . مساله ای که دیگر کمتر می توان در فوتبال امروز دید ! باید به پژمان احسنت گفت و کار زیبای او را ستود . بازیکنی که با بی مهری شدید اکثر مردم انزلی مواجه شده بود ولی در مقابل حجمه توهینها وناسزاهایی که در استادیوم می شنید هیچگاه حتی اعتراض هم نکرد . آخرین پیشنهادی که به وی شده است از طرف تیم علی پروین یعنی استیل آذین بوده که بنا بر شنیده ها رقم این پیشنهاد چیزی حدود یکصد و هشتاد ملیون تومان بوده که انصافاً قابل ملاحضه می باشد .

فکر می کنم رقم پیشنهادی ملوان به وی حدود هفتاد ملیون توان بوده و احتمال حضورش بالای 80% می باشد .

2 – بابک پورغلامی : بازیکنی که در آخرین روز لیگ دوم با گلی که با استقلال زد قهرمانی را از آبی پوشان گرفت . تقریباً روند یکنواختی در بازیش دیده می شود و بازگشتش به ملوان بهترین گزینه برای هر دو به حساب می آید . از رقم قرارداد بی خبرم اما تقریبا باید آنرا 100% ملوانی دانست .

3 – محمد غلامین : بازیکنی که از سوی تیم پیکان در لیست فروش قرار گرفته و بعد از دو نفر قبلی که نام بردیم می توان از وی به عنوان جدی ترین فردی که باشگاه به دنبال حضورش در ملوان است نام برد . احتمال حضورش در ملوان حدوداً 60-50 % می باشد .

4 – محمد غلامی : با توجه به مبلغی که ملوان بابت رضایتنامه وی از پاس گرفت و اینکه فقط یک فصل از حضور وی درپاس گذشته است بعید به نظر می رسد که وی لباس سپید ملوان را بر تن کند اما شاید فروش پاس به همدان و باز بودن دست بازیکن در عقد قرارداد با این تیم بتوان برای ملوان شانسی متصور شویم . احتمال حضور وی هم تقریباً 50-40 درصد می باشد .

5 – جواد شیرزاد : در مصاحبه با برنامه نود از اینکه دوست داد در شهرستان بازی نکند سخن گفت و اینگونه می توان به این نتیجه رسید که ملوانی نشود . البته خود باشگاه هم در مورد وی صحبت خاصی نکرده است . بهتر است او را فراموش کنیم !

6 – حسن اشجاری : دیروز در مصاحبه با ایران ورزشی گفت ترجیح می دهد در تهران بازی کند ! پس روی او هم خط قرمز می کشیم .

 

افرادی که در بالا اسمی از آنها برده شد به راحتی می توانند با اتکا به تجربه  و مهارتی که دارند به ملوان و در جهت اعتلای نام آن کمک کنند و بار دیگر ملوانی بسازند که انتظارش را داریم . البته نکته دیگری هم در این نقل و انتقالات موجود است که نباید به راحتی از آن گذشت . وقتی باشگاه به پژمان مثلاْ هفتاد ملیون بدهد دیگر نمی تواند دیگر بازیکنان را با وعده قرارداد بیست یا سی ملیونی راضی نماید . به عبارتی کل قرارداد های تیم افزایش خواهد یافت . شاید اینجا داشتن مدیریت قوی و هماهنگ نمودن این تعداد بازیکن مورد نیازترین آیتم باشگاه باشد . باید دید مدیریت ملوان با این مساله چگونه کنار خواهد آمد !

 

« بی صبرانه منتظر شنیدن نقطه نظرات شما می باشم »

 

ضمنا در قسمت نظرات مطلب قبلی به فرمایشات دوستان پاسخ داده می شود و همچنین در هفته آینده به عملکرد ملوان از نگاه آمار و ارقام خواهیم پرداخت .

 

این هم مصاحبه مدیرعامل ملوان با خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) :

 

مدیرعامل باشگاه ملوان : وضعیت مالی ما از سال گذشته بهتر است .

در حالی تمرینات آماده سازی تیم ملوان بندر انزلی از روز دوشنبه بیست و یکم تیر ماه آغاز می‌شود که شایعات بازار نقل و انتقالات در مورد بازیکنان خروجی و ورودی به این تیم به گوش می رسد، این در حالی است که محمد احمدزاده سرمربی ملوان پیش از این گفته بود در صورت از دست دادن و رفتن حتی یک بازیکن، فصل بعد مربیگری ملوان را بر عهده نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خزر احمدزاده به دنبال جذب بازیکنان پیشین خود است که از این تیم رفته اند و از چند سال پیش در تیم های دیگر بازی می کنند.

سعد ا... پورطهماسبی، مدیر عامل ملوان هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تایید این مطلب گفت: تاکنون به طور رسمی هیچ بازیکنی با ملوان قرارداد نبسته است، حتی هیچ بازیکنی هم جز کیوان ساجدی رسما از باشگاه جدا نشده است اما، به طور غیر رسمی صحبت های من همان حرف های آقای احمدزاده است.

البته احمد زاده نیز در گفت‌وگو با رسانه ها از جدایی کیوان ساجدی، مقداد قباخلو و سجاد بیگی خبر داده بود و برای تقویت خط حمله خود نیز قصد جذب بابک پورغلامی، پژمان نوری و حسن اشجاری را داشت.

علاوه بر این محمدعلی عشوری زاد، محمد همرنگ، بهروز پاک نیت، هادی نظر پاک، امیر حسین سلامی بخش و داود حق دوست نیز به طور غیر رسمی در حال رایزنی با ملوان هستند.

حضور مازیار زارع و پژمان نوری که این روزها خبر از پیشنهادات نجومی تیم های متمول به آنها به گوش می رسد در هاله ای از ابهام به سر می برد و برای راضی نگه داشتن آنها مدیر عامل ملوان کار سختی را پیش رو دارد.

پورطهماسبی در این خصوص گفت: وضعیت مالی ملوان نسبت به سال گذشته بهتر شده است ولی ایده آل نیست، ما هنوز پی گیر صحبت های وزیر دفاع در خصوص حمایت از تیم ملوان هستیم، بنابراین وضعیت آینده ملوان بستگی به بودجه ای که به زودی با حضور امیر بهزادفر بسته می شود، دارد. وی فعلا در سفر حج بسر می برد.

مدیر عامل باشگاه ملوان در ادامه‌ی گفت‌وگویش با خبرنگار ایسنا به افتتاح مجموعه ورزشی اختصاصی ملوان اشاره کرد و گفت: نمی دانم این استنباط مطبوعات بود یا واقعیت دارد که مجموعه ورزشی که در رشت افتتاح شده به ملوان بندر انزلی اختصاص دارد، من فکر می کنم چون هنوز رسما چیزی به ما اعلام نشده است مربوط به باشگاه ملوان جوان رشت باشد، که در چندین رشته هم تیمداری می کند اما بهر حال همه ما زیر نظر نیروی دریای هستیم و اگر ما هم امکاناتی داریم ملوان جوان رشت نیز می تواند استفاده کند، بهر حال تا قبل از آمدن امیر بهزاد فر از سفر حج نمی توانم قویا جواب بدهم که ملوان بندر انزلی هم صاحب مجموعه ورزشی اختصاصی شده است.

وی در پایان به حضورش در کمیته انضباطی اشاره کرد و گفت: یک سری ابهاماتی برای اعضای کمیته انضباطی پیش آمده بود که به اتفاق احمد زاده به تهران رفتیم و روشنگری کردیم و هم اکنون هم منتظر اعلام رای هستیم .

خبرگزاری دانشجویان ایران - رشت

خبر در بی خبری !

با سلام خدمت دوستان .

در این بی خبری لیگ و ملوان تنها چیزی که می تونه وبلاگ ر به روز نگه داره درج اخبار جدید ملوانه ! متاسفانه کسی هم بعد از لیگ در وبلاگ ٬ نظر و یا پیشنهادی نداره که در فصل بعد به کار ببندیمش . پس فعلاْ با هیم اخبار میسازیم تا موضوع خوبی برای نوشتن پیدا کنیم !

خبر اول از خبرگزاری دانشجویان ایران

مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی با اشاره به بودجه‌ی اندک این باشگاه:
صحبت کردن از آینده‌ی ملوان بیهوده است

مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی گفت: با این بودجه‌ی اندک و نامشخص بودن منابع مالی، امکان برنامه‌ریزی برای فصل آینده وجود نخواهد داشت.

سعدا... پورطهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌ (ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر امیر دریا دار دوم، محسن بهزادفر به دلیل سفر به حج خارج از ایران بوده و از این رو هنوز درباره‌ی اهداف و وضعیت تیم برای فصل آینده تصمیمی اتخاذ نکرده‌ایم. پس از بازگشت وی به انزلی، با تشکیل جلسه‌ای مشترک به بررسی شرایط و وضعیت تیم پرداخته و اهداف سال آینده خود را مشخص خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سیاست ما همچون فصل گذشته حفظ استخوان‌بندی اصلی تیم و جلوگیری از ایجاد تغییرات گسترده در ترکیب تیم است. اصلا نمی‌خواهیم که هیچ یک از اعضای خانواده ملوان از جمع ما جدا شده و اصل را بر حفظ تمامی نفرات گذاشته‌ایم. طبق سیاست باشگاه بازیکنانی که مورد تایید کادر فنی باشند، در صورت تمایل قراردادشان با ملوان تمدید خواهد شد.

پورطهماسبی تصریح کرد: در حدود هفت بازیکن ملوان قراردادهایشان به پایان رسیده و باید برای بررسی و تعیین وضعیت آنها وارد مذاکره شویم. از این هفت نفر تنها کیوان ساجدی برای دریافت رضایت‌نامه و جدایی از باشگاه ابراز تمایل کرده و سایر بازیکنان تا کنون از رفتن صحبتی به عمل نیاورده‌اند. درباره‌ی کادر فنی هم مشکلی برای ادامه‌ی همکاری با محم احمدزاده نداشته و خود ایشان نیز درباره‌ی ادامه‌ی همکاری با ملوان ابراز تمایل کرده است. احمدزاده مربی بسیار خوبی است و می‌تواند به ملوان کمک فراوانی کند.

وی درباره‌ی آینده ملوان و حضور این تیم در لیگ فصل آینده به ایسنا گفت: با این وضعیت نامطلوب و بودجه اندکی که در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گیرد، کمتر مدیری توانایی برنامه‌ریزی اصولی و دقیق خواهد داشت. در این شرایط ،اغلب تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات مدیران باشگاه‌ها مقطعی بوده و نمی‌توان تصوری از آینده داشت. هنگامی که منابع مالی ما مشخص نیست و نمی‌توانیم از پیش، بر روی رقم خاصی برنامه‌ریزی و تمرکز کنیم، صحبت کردن از آینده ملوان بیهوده است. در فصل گذشته، ما بودجه‌ی خود را به صورت مقطعی و روزمره دریافت می‌کردیم. با این شرایط و وضعیت امکان برنامه‌ریزی وجود نداشته و باید به تدوین اهداف کوتاه مدت و مقطعی دلخوش باشیم.

مدیرعامل ملوان تاکید کرد: مگر ما دوست نداریم، جزو 3 تیم اول ایران باشیم. این خواسته تمام مدیران ملوان و مردم انزلی است؛ اما، بدون شک رسیدن به این هدف منوط به در اختیار داشتن امکانات کافی است. مشکل اصلی ملوان که موجب دور شدن این تیم از دوران اوج و شکوه گذشته شده، همین مشکلات مالی و کمبود اعتبارات است. ملوان اگر حداقل‌های مالی متعارف را در اختیار داشته باشد، می‌تواند یکی از 3 تیم برتر ایران باشد .

خبر دوم از ایرنا - خبرگزاری جمهوری اسلامی .

مدیرعامل ملوان : " احمدزاده " در فصل آینده نیز سرمربی ملوان خواهدبود

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ملوان بندرانزلی با ابراز رضایت از عملکرد کادر فنی این تیم در فصل گذشته مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران گفت : بدون تغییر و تحول در کادر فنی این تیم در فصل آینده لیگ شرکت خواهیم کرد.

"سعید پورطهماسبی" روز یکشنبه افزود : به عنوان مدیرعامل باشگاه از عملکرد کادر فنی تیم راضی هستم و بی‌شک " محمد احمدزاده" در فصل آینده نیز هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت .

وی تصریح کرد : در حال حاضر تنها "کیوان ساجدی" به عنوان بازیکن مازاد باشگاه اعلام شده ، چرا که با اتمام قرارداد وی و عدم نیاز کادر فنی به این بازیکن ، او اولین بازیکنی است که در فصل بعد ما را همراهی نخواهد کرد .

مدیر عامل ملوان خاطر نشان کرد : این باشگاه همچون دیگر باشگاههای فوتبال ، مشکلات خاص خودش را دارد و اگر مربیان تیم ، بازیکنی را مد نظر داشته باشند درحد توان اقدام خواهیم کرد .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد ، تیم فوتبال ملوان در فصل آینده لیگ برتر عملکرد خوبی داشته باشد تا بتواند هواداران بی‌شمار خود را شاد کند .

« بی صبرانه منتظر نظرات ، پیشنهادات و انتقادات شما هستیم »

خداحافظ لیگ ششم .

بالاخره لیگ ششم با همه ناملایماتش ، با همه پستی ها و بلندیها ، با همه استرسها و فشارها و ... به اتمام رسید . قهرمان نشدیم قرار هم نبود که قهرمان بشویم اما آنقدر تحت فشار بودیم که بعد از اتمام لیگ احساس کردیم به اندازه سایپایی که قهرمان شد استرس فراوانی را تحمل کردیم .

   این لیگ که شروع شد خیلی ها اسم ملوان را به مانند سالهای پیش بعنوان یکی از مدعیان اصلی سقوط نام بردند . بعنوان یک انزلیچی و طرفدار ملوان از اینکه میدیدم بازهم کارشناسان فن ملوان را اولین تیم سقوط کننده معرفی کرده اند ناراحت میشدم . در دل امیدوار بودم که وقتی احمدزاده بیاید و تیم را از هفته دوم تحویل بگیرد ملوان دیگری را شاهد باشم و همین جواب قاطعی باشد به آنانی که ملوان را باور نداشتند . با توجه به موقعیت خوب ملوان در لیگ چهارم و پنجم اصلاً انتظار نداشتم که بازهم عنوان تیمهای فانوس به دست را داشته باشیم اما گذشت زمان و درک این نکته که نیمکتی داریم که از بازیکن متخصص خالی است چنان ته دلمان را خالی کرد که هر هفته برای ماندن ملوان بیشتر و بیشتر نگران میشدیم . شاید فروش بی رویه بازیکنان زبده ملوان و در مقابل ، عدم جایگزینی مهره های مناسب باعث شده بود که دست کادر فنی از داشتن یک تیم کامل کوتاه شود و در برخی مواقع اشتباهات فنی نیز به جمیع معضلات و کمبودهای ملوان افزوده میشد و در نهایت معجونی میدیدم به نام فوتبال که با لحظه لحظه اش می بایست زندگی میکردیم !

   بعد از بازی ضعیف ملوان در برابر ابومسلم و اتفاقات پیش آمده در بازی فولادخوزستان – فولاد سپاهان که شائبه های بسیاری را بوجود آورد تقریباً از حضور در پلی آف مطمئن بودم و تمام امیدی که به ملوان داشتم را از دست رفته میدیدم و معتقد بودم دیگر نباید امیدی به ملوان داشت . حقیقتاً هم خیل زیادی از طرفداران ملوان هم با من هم عقیده بودند و همگان بر این باور بودند که ملوان باید شانس خود را نه در تک بازی باقی مانده که در بازیهای مرگ آور پلی اف جستجو کند . خب این مرحله زجر آور و ترسناکی بود که در آنجا فقط با زبان فوتبال نمیشد حرف شد . متاسفانه مرحله حذفی در فوتبال ما مترادف بود با خیلی واژه های نامانوس و کثیف که گفتنش زیبنده وبلاگ نیست اما در لحظاتی که امید از شهرمان رخت بر بسته بود با بازی جوانمردانه طلایی پوشان سپاهان و همچنین برد شیرین ملوان در برابر برق باز هم به زندگی برگشتیم .

    ملوان در طول این فصل با معضلات فراوانی مواجه بود که باعث شد کار این تیم مردمی و با سابقه به اما و اگر کشیده شود شاید بزرگترین مشکل ملوان نبودن مهاجمان کارآمد و ضعف مشهود خط حمله موجود آن باشد که این به سیاستگذاری غلط این باشگاه برمی گردد . متاسفانه باشگاه ملوان تکلیف خود را با تیم و چگونگی ادامه حیات آن روشن نمیکند . ما نمی دانیم که ملبوان به فکر قهرمانی است ؟ به فکر سقوط نکردن است ؟ به فکر فروش بازیکن است ؟ و یا به فکر فروپاشی باشگاه است ؟! هر ساله بازیکنان زبده ای پرورش یافته و در کوران رقابتها به اوج پختگی می رسند و در سال بعد به راحتی به فروش می رسند ! این رویه در هیچ کجای لیگ برتر ما مشاهده نمیشود . حداقل در این سطح و این تعداد فروش در بین تیمهای لیگ نوبر است . اگر ملوان در حفظ داشته های خود بکوشد می تواند حتی به عنوان مدعی رقابتها پای به میدان گذارد چرا که هم از نیروی جوانان و امید خوبی برخوردار است و هم از پتانسیلی برخوردار است که تقریبا نزد کمتر تیمی در لیگ یافت می شود و آن حمایت ، حضور و پشتیبانی مردمی است که در سرما و گرما یار و یاور تیم محبوب خود هستند . باید دست تک تک این هواداران پرشور را که ملوان را نه تنها از خود جدا نمی دانند بلکه آنرا قطعه ای جدا ناشدنی از زندگی خود می دانند بوسید . همینجا به نمایندگی از ملوان از تمام این هواداران گرانقدر که عاشقانه به ملوان مهر می ورزند صمیمانه سپاسگذاری می نمایم و آرزوی داشتن روزهای خوشی برای آنان در کنار قوی سپید محبوبشان آرزومندم .

    سخن دیگرم خطاب به عزیزانی است که با حضورشان در این وبلاگ باعث رونق آن شده اند . مدتی است که باواریا از آن رکود و خمودگی خود خارج شده و این میسر نمیشد مگر با حضور شما که همین باعث بسی دلگرمی و امیدواری است . از اینکه در بحثها شرکت می کنید و با نقطه نظرات خود ما را در هر چه بهتر شدن وبلاگ یاری می نمایید بی نهایت متشکرم . امیدوارم این رابطه دوطرفه همچنان ادامه داشته و اینجا با رفع کاستی ها همانی شود که انتظارش را دارید . همیشه و در همه حال منتظر انتقادات شما هستیم .

   از همه اینها می گذریم و کمی به ملوان می رسیم . برخلاف همیشه ملوان که اصلاً با خرید بازیکن میانه ای نداشته ، سنت شکنی کرده و در برخی نقاط که ضعفی احساس میشد دست به خرید بازیکن زد ! خب در نگاه اول این بسیار عالی می نمود و از اینکه می دیدم ما هم به مثابه دیگر تیمها توان خرید بازیکن داریم خوشحال بودم مهره های خریداری شده هم بازیکنان بدی به نظر نمی رسیدند اما باز هم میشد بهتر از این هم خرید نمود . در این قسمت سعی می کنیم به بررسی این خریدها بپردازیم . البته اینها صرفاً نظرات شخصی من بوده و شاید با نظر کارشناسان فن کاملاً مغایرت داشته باشد اما سعی می کنیم با کمک گرفتن از شما دوستان به یک جمع بندی صحیح از این مطلب برسیم .

    امسال دقیقاً نمی دانم چند بازیکن به تیم اضافه شده است لذا اگر بازیکنی از این لیست جا افتاد لطفاً یادآوری نمایید . ضمناً ترتیب اسامی در این لیست کاملاً تصادفی و بدون در نظر گرفتن کارآیی هر یک انتخاب شده است .

1 – مقداد قباخلو : مهاجمی که فکر می کنم می توانست مهره گمشده ملوان باشد . از نوع بازی وی خوشم می آمد اما کمتر به او بازی رسید ضمن اینکه نحوه استارت زدن و شکل دویدنش باعث میشد علیرغم گامهای بلندی که داشت چندان سرعتی نباشد . در نیم فصل دوم هم مصدوم بود و عملاً از دور خارج شد .

2 – رضا نیک نظر : در کل فصل میشد روی او حساب کرد بازیکنی که باعث شد در دور رفت دیگر شاید اشتباهات وحشتناک مرتضی فلاحتی نباشیم ! به خوبی جای او را پر کرد . اگر از چند خطای بی مورد و علی الخصوص چند هند بچه گانه وی بگذریم می توانیم به او نمره قبولی بدهیم ضمن اینکه یکی از سه گل برتر لیگ ششم یا شاید بهترین گل فصل را زد .

3 – مهران جعفری : بازیکن امید ملوان و آقای گل امیدهای کشور که فکر می کنم امسال به جمع بزرگسالان اضافه شد . اگر سال قبل هم بازی کرده باشد من به خاطر نمی آورم . بازیکی که در ابتدای فصل و در بازی با استقلال اهواز که به باخت یک بر صفر ملوان منجر شد بسیار مورد انتقاد هواداران قرار گرفت . او هم در قحطی مهاجمان ملوان مصدوم شد و در پایان فصل هم به جای سعید یوسف زاده مصدوم در خط هافبک به کار گرفته شد و انصافاً بد هم کار نکرد .

4 – کیوان ساجدی : اساساً باید به انتخاب وی اعتراض نمود . بازیکنی که در فصول گذشته هم با ملوان و هم تماشاگرانش مشکل پیدا کرده بود و به شدت در انزلی مورد غضب قرار گرفته بود به ملوان بازگشت در حالی که بی مهری وی با یک دسته گل و شیرینی رفع نمیشد اما باز هم تماشاگران ترجیح دادند به منافع ملوان فکر کنند تا احساسات خود و در نهایت هم باز ساجدی تیم را جا گذاشت و در سومین باری که با ملوان مشکل پیدا کرد از تیم اخراج شد . شاید بهتر بود زودتر از این و پس از بروز اولین مشکل در اصفحان با وی برخورد میشد .

5 – علی رمضانی : بازیکن امید ملوان که حضورش را مدیون بازی با تیم کیمیا رشد بندر ترکمن است ! چرا که در بازی ملوان با این تیم در جام حذفی فرصت عرضه اندام یافت و چه شایسته هم از این فرصت استفاده نمود . با وجود جثه کوچکش بر توپ تسلط خوبی دارد و در نبود گیاهی و ساجدی سمت چپ ملوان را بیمه نمود . فکر می کنم خیلی دوست داشت از کرنر بصورت مستقیم گل بزند و آنقدر این کار را کرد که بالاخره دروازبان راه آهن را مغلوب نمود !

6 – ابراهیم صادقی : بازیکن دو سال پیش ملوان که با ناجوانمردی از تیم کنار گذاشته شد . او در حالی که در ملوان مصدوم شده بود از تیم خارج شد ، یکسال را در لیگ دو گذراند و دوباره به ملوان پیوست . فکر می کنم از بازی برگشت با سایپا به دفاع چپ که پست تخصصی وی بود بازگشت و حقیقتاً نسبت به دور رفت عملکرد بهتری داشت . فکر می کنم کسی از بازی وی ناراضی نبوده باشد .

 – مرتضی بهشتی : یکبار پس از بازی با سپاهان که به باخت ملوان منتهی شد از وی شدید انتقاد کردم ( که شاید نمی بایست با آن لحن می نوشتم ) پس از آن هم به وی بازی نرسید که دوباره بتواند جواب منتقدین را بدهد اما در کل فکر می کنم خرید مناسبی نبود .

این کل بازیکنانی بود که در فصلی که گذشت به ملوان اضافه شدند و بدنه اصلی ملوان را ساختند . در فصل آینده نیاز به چند بازیکن دیگر به شدت احساس می شود . شاید یک یا دو بازیکن موثر در خط حمله و همچنین یک هافبک طراح اسمی می توانند ملوان را در گذر از خوان هفتم لیگ یاری نمایند . ضمناً در لیست بالا اگر فکر می کنید باید از فرد دیگری هم نام برده شود لطف کنید یادآوری نمایید که بتوانم مطلب بالا را تکمیل کنم .

 

در پایان این مطلب می خواستم از فرصت استفاده کنم و چند موضوع کوچک را عنوان نمایم . نخست اینکه بسیار از قهرمانی سایپا مسرور شدم و این شاید بیشتر به خاطر حضور علی دایی که همیشه وی را ستایش کرده ام باشد . بازیکنی که همیشه توانست نفر اول باشد و باز هم نفر اول خواهد ماند . امیدوارم روزی فرا رسد که او را در قامت بزرگترین مربی لیگ ببینیم .

 

دوم اینکه چقدر بیشتر خوشحال شدم از اینکه دیدم « روزی خورهای لیگ » یعنی قرمز و آبی های کشور چه مفتضحانه از دور لیگ و جام حذفی کنار رفتند . با این همه پولهایی که به این تیمها تزریق میشود ( و جالب است که همه هم دم از نداری می زنند ! ) چراباید این تیمها اینگونه نتیجه گیری کنند ؟ نمی دانید که چقدر از زمین خوردن آنها خوشحالم چرا که آنها در حالی از جیب من و شما بهره مند می شوند که تیم شهرمان در حسرت چند توپ استاندارد سالهاست که دل به کمک این و آن دارد . بگذریم که نگفتنش از گفتنش بهتر است !!

به هر حال در پایان از عموم دوستان به خاطر تعلل در به روز کردن وبلاگ عذرخواهی می کنم . همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودم مدتی برای کاری به تهران رفته بودم که متاسفانه کارم به درازا کشید . به همین جهت هم تصمیم دارم در چند روز آینده دوباره وبلاگ را به روز کنم .

 

« بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستم »

 

* ضمناً در بخش نظرات سری قبل پاسخ فرمایشات دوستان داده شده است .

این هم مقاله جالب و کمی نگران کننده در مورد وضعیت ملوان در آینده که پیشنهاد می کنم نظری به آن بیاندازید . لطفاْ اینجا را کلیک کنید .