ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

سنگ بزرگ !

سنگ بزرگ و علامت نزدن آن وصف حال ملوان دوست داشتنی ماست . مایی که عادت کرده بودیم ملوان را در فصل نقل و انتقالات خاموش ، بی صدا و منفعل ببینیم امسال برخلاف سالیان گذشته خوشحال شده بودیم که این بار به دنبال بازیکانی رفته ایم که هم بزرگند و هم قابل اتکا ! نامهایی چون پژمان نوری ، حسن اشجاری ، جواد شیرزاد ، محمد غلامین و غلامی و ...افرادی نیستند که بتوان از کنار نام آنها به سادگی گذشت . حضور هر کدام از اینان می توانست ( و می تواند ) در تعیین سرنوشت یک بازی و یا حتی یک تیم تاثیرات خاص خودش را داشته باشد اما قصه خوش ملوان سال 86 تا بدینجا پایان خوشی به همراه نداشته است . تک تک این بازیکنان که شنیدن نامشان و داستان حضور دوباره شان با بهت اکثر طرفداران ملوان همراه بود هر یک به نوعی از این لیست خارج شدند . تا بدانجا که فقط از این جمع به قرارداد با بایک پورغلامی بسنده کردیم . در توانایی وی شکی نیست و باید حضور وی را در این وانفسای بازیکن غنیمت بشماریم و به وی و تجربه ای که در این سالیان حضور در لیگ برتر داشته بنازیم ولی در این بازار پرهیاهوی لیگ ، حضور وی بعلاوه دروازبان چندم پگاه و یک بازیکن بسیار جوان از صنعت نفت تمام نیازهای ملوان را برآورده نمی کند .

از بین خیل بازیکنانی که در بالا نامی از آنها برده شد پژمان بیش از دیگران می توانست کمک حال ملوان باشد . وی حتی با تیم چند جلسه تمرین هم نمود اما بنا به مسائلی که کمی مبهم به نظر میرسید با ملوان به توافق نرسید یا بهتر است بگویم با خودش به توافق نرسید چراکه آنطور که مشخص بود شرایط برای حضورش تقریباً آماده بود . شاید هرکسی هم به جای پژمان بود از پیشنهادات چند صد میلیونی نمیگذشت اما خیلی بهتر بود در ابتدا حرفی از دین به شهر و دیارش و عشقی که به ملوان و طرفدارانش داشت به میان نمی آورد و وقتی صحبت از چنین مسائلی را به میان آورد نمی بایست به این راحتی از آن می گذشت . البته باید به این نکته هم اشاره نمود که پژمان تقریباً در سالهای آخر بازی خود است و حتماً به سالهای آینده خود می اندیشیده و ترجیح داده از بین احساسات ومادیات دومی را برای تامین هرچه بهتر خود انتخاب کند ! که اگر اینگونه هم بوده باشد بهتر بود شعار دادن در مورد موطن خود را به میان نمی کشید . دوم اینکه احساس من می گوید که خانواده پژمان در این انتخاب نقش مهمی را بازی کرده است . به هر حال از دید خیلی ها حضور در تهران و در خیابان فرشته خیلی بهتر از ناصر خسرو انزلی است !! نکته بعدی یادآوری رفتار برخی طرفداران ملوان در خلال این چند سال بوده است . به شخصه معتقدم پژمان چوب بی رویه و بی منطق ملوان در قبال ستارگانش را خورد و در حالی که در این بین کمترین تقصیر را در خروج از ملوان داشت ولی در بین دوستداران ملوان متهم شماره یک این قضیه معرفی شد ! اما همه اینها دلیل بر این نمی شود که به آسانی از کنار قول و قراری که گذاشته است بگذرد . مطمئن باشید این ماجرا تبعات بدی برای وی به همراه خواهد داشت ! به مصاحبه وی با ایران ورزشی نگاهی می اندازیم :

نورى: امیدوارم
با پرسپولیس به توافق برسم
ایران ورزشى - قرارداد هافبک گیلانى پرسپولیس با این تیم به اتمام رسیده اما او هنوز تصمیمى براى فصل آینده نگرفته است.
پژمان نورى در این باره مى گوید: قراردادم با پرسپولیس به اتمام رسیده و هنوز وضعیتم براى فصل آینده مشخص نیست.
وى در خصوص دلایل منصرف شدنش براى عقد قرارداد با ملوان نیز ادامه مى دهد: مدتى با ملوان تمرین کردم، شرایط مالى شان هم خوب بود اما به دلیل مسائل شخصى و برخى موارد، قید حضور در این تیم را زدم.
هنوز قرارداد جدیدم را با پرسپولیس تمدید نکرده ام البته مشکل خاصى از این بابت وجود ندارد، باید با مدیرعامل باشگاه صحبت کنم. دوست دارم در این فصل پرقدرت تر از سال هاى قبل براى پرسپولیس بازى کنم چون معتقدم پرسپولیس در چند سال اخیر به حق خود نرسید.

     از بین کسانی که به عنوان کاندیداهای ورد به تیم ملوان معرفی شده بودند حسن اشجاری تقریباً به پگاه پیوسته است و محمد همرنگ هم احتمالاً به استیل آذین خواهد پیوست . شیرزاد و غلامی در پاس ماندنی شدند و غلامین هم احتمالاً به ملوان نخواهد آمد . از جمع بازیکنان فعلی ملوان هم خروج قربانی و تامینی محتمل تر از بقیه است . شاید پگاه و شیرین فراز مقصد بعدی این دو باشد .

   در کنار این اتفاقات ناامید کننده باید به مساله مهم دیگری هم اشاره نمود . متاسفانه مدتی است که زمزمه جدایی مازیار از ملوان به گوش میرسد . مازیار تا اینجا وضعیت خود را به باشگاه سپرده بود اما دیروز در رسانه ها خبر تمایل جدایی وی را مشاهده کردیم . شنیدن این خبر به حدی متعجبم کرد که خبر را دوباره خواندم ! در اردوی ملوان خبر از پیشنهاد 600 میلیونی سپاهان به مازیار شنیده می شود ! بله تعجیب نکنید همان ششصد میلونی که خواندید درست است ! البته با توجه به مدت یکسالی که از قرارداد وی با ملوان باقی مانده است شاید حدود یک سوم این مبلغ به باشگاه برسد که همین ، قضیه فروش وی را توجیه خواهد کرد ! در طی یکی دو روز آینده وضعیت ملوان مشخص خواهد شد چراکه احمدزاده جهت مشخص شدن سیاست باشگاه در جلسه مهمی در تهران شرکت خواهد نمود که نتایج این جلسه خیلی چیزها را روشن خواهد نمود . ماندن احمدزاده یعنی حفظ دارایی های ملوان و قرارداد بستن با بازیکنان فعلی و جدایی وی به معنای پاشیده شدن وضعیت تیم خواهد بود . در همین رابطه و در روزنامه ایران ورزشی مطلبی را دیدم که فکر می کنم خواندش خالی از لطف نباشد . برای خواندن آن اینجا را کلیک نمایید .

   به هر حال باید اذعان داشته باشیم که امسال اوضاع خوبی در پیش روی نخواهیم داشت و اگر شرایط به همین منوال پیش رود روزهای بسیار بدتری را هم نظاره گر خواهیم بود . شاید احمدزاده مانع انتقال مازیار شود اما با فرض ماندن مازیار هم آنقدر فقر بازیکن داریم که ترجیح میدهم به آن فکر نکنم !! اینجاست که باید منتظر حرکت مدیریت تیم باشیم . درحالی که عنوان میشد مشکلات مالی در ملوان کاملاً مرتفع شده است به انتظار اقدامات عاجل مدیر عامل تیم در جهت حفظ بازیکنان تیم و علی الخصوص تقویت تیم مانده ایم . با این رویه ای که در باشگاه دیده می شود از همین اکنون باید آماده شنیدن نام « آقا نجفی » در بین سکوهای تماشاگران باشیم !!

در پایان این همه اخبار بد لازم دیدم 3 خبر خوشحال کننده ( و شاید کمی قدیمی ) را که در این وبلاگ از آن یاد نشده بود بیان کنم :

اولی انتصاب « عزیز اسپندار » مربی سابق ملوان به سمت مربیگری در تیم ملی جوانان است که باعث غرور مردم انزلی شده است . برای وی که همیشه در ملوان افتخار کسب کرده آرزوی موفقیت و کامیابی داریم .

دوم انتصاب « نادر عزت الهی » مربی تیم نوجوانان ملوان به سمت مربیگری در تیم ملی نوجوانان است که با توجه به کارآمدی وی در تیمهای پایه می توان از همین حالا موفقیتی دیگر را برای وی متصور باشیم . وی بازیکن با تکنیک روزهای دور ملوان بوده که هنوز خاطرات دوران بازیگریش برای ما شیرین و به یاد ماندنی است . به خاطر دارم زمانی که شادروان قایقران از ملوان رفته بود مربی وقت ملوان ( بهمن صالح نیا ) در خانه ما مهمان بود و من به سبب کنجکاوی گوش به حرفهای وی و پدرم داده بودم . پدرم از وی سوال کرد : بهمن ! با توجه به رفتن سیروس چه خواهی کرد ؟! که بلافاصله صالح نیا جواب داد : تا نادر را در تیم داریم غصه ای از رفتنم سیروس نخواهم داشت !

خبر سوم هم راهیابی تیم نونهالان ملوان به لیگ برتر کشور است که همینجا جا دارد به مربیان زحمتکش این تیم تبریک و تهنیت گفته و روزهای خوشی را با این تیم در لیگ برتر برایشان آرزو کنیم .

در پایان این مطلب ، برنامه کامل لیگ برتر کشور را به جهت استفاده دوستان قرار داده ام که برای دیدن این جدول می توانید اینجا را کلیک نمایید . همانطور که مشاهده می کنید هفته اول با ذوب اهن بازی داریم . نمیدانم چه سری است که همیشه بازی اولمان با ذوب است !! امیدوارم روزهای خوشی که برای ملوان عزیزمان آرزو می کنیم فرا رسد .

 

این هم آخرین مصاحبه محمد احمدزاده با سایت ایپنا :

 
احمدزاده:
نیم‌فصل سختی را برای ملوان پیش‌بینی می‌کنم
 
سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی گفت: با توجه به قرعه بدست آمده برای ملوان نیم‌فصل اول را بسیار سخت پیش‌بینی می‌کنم.

"محمد احمدزاده" در گفت و گو با گروه فوتبال خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)؛ اظهار داشت: قرعه بدست آمده برای ملوان بسیار سخت است چرا که به عنوان مثال می‌بایست در شهریورماه در اوج گرمای جنوبی به مصاف تیم‌های استقلال اهواز و نفت آبادان بردیم که بسیار بر روند تیمی ما تأثیرگذار خواهد بود.

 وی افزود: با این قرعه بیشترین ضرر را ما کردیم زیرا باید هر شش بازی خود را در شهرهای جنوب، اصفهان، شیراز، خارج از خانه انجام دهیم و این فشار زیادی را به تیم ما وارد خواهد کرد.

 احمدزاده به بازی خانگی هفته دوم ملوان مقابل استقلال اشاره کرد و گفت: ما پس از بازی بیرون از خانه خود مقابل ذوب‌آهن باید بازی سختی را با استقلال در انزلی انجام دهیم که بسیار حائز اهمیت است و باید تدابیر ویژه‌ای برای آن اندیشید.

 وی به شروع تمرینات ملوان از شش روز گذشته اشاره کرد و مدعی شد: بسیار زودتر از سایر لیگ‌ برتری‌ها تمرینات خود را آغاز کردیم و دوره تمرینات بدنسازی را با توجه به طولانی بودن لیگ امسال با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌کنیم.

 سرمربی ملوان بر انجام دیدارهای تدارکاتی مناسب تیمش در آستانه بازی‌های لیگ تأکید کرد و گفت: باید نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی شناسایی کینم چرا که دیدارهای سختی را در ابتدای راه پیش رو داریم و باید با تدبیری ویژه پای در میدان بگذاریم.

 

« به مانند همیشه ما را با نظرات خود یاری کنید »