ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

آلمان به جام می اندیشد .

 

     در یکی از بهترین نمایشهایی که در سالیان اخیر از تیم آلمان به یاد داریم آنها تیمی را در مقابل دیدند که 32 سال پیش و در همین مرحله از جام جهانی با آنان برخورد کرده بودند . دو تیم آلمان و سوئد در حالی پا به میدان گذاردند که هر دو تیم در بازیهای گذشته خود با دوازده برد شانه به شانه یکدیگر پیش آمده بودند و البته  پیروزی در این مرحله می توانست تلخی هر دوازده باخت دیگر را به شیرینی بدل نماید .

     پیش داوری هایی که قبل از بازی انجام شده بود نشان از یک بازی فیزیکی و پربرخورد را می داد اما بر خلاف تصور همگان ، یک بازی سرشار از لحظات ناب فوتبال را شاهد بودیم . دو گل زودهنگام پودولسکی جوان در ورزشگاهی که بی صبرانه انتظار نمایش وی را در فصل آتی بوندس لیگا می کشید باعث افزایش روحیه و توان پولدی جوان شده بود و در حالی که وی در سه بازی گذشته در همین جام و نُه بازی اخیر تیم ملی آلمان تنها یک گل به ثمر رسانیده بود و در کل چهره کاملاً موفقی را به نمایش نگذاشته بود و حتی اعتراض آرام هم تیمی اش یعنی میروسلاو کلوزه را باعث گشته بود در این بازی جبران مآفات نموده و با دو ضربه کاری که بر پیکره سوئد وارد آورد تمامی نگاهها را به سوی خود معطوف نمود .

     

                                                            

 

 می توان گفت تیم ملی آلمان در این تورنمنت اولین باری بود که محک جدی می خورد . هر سه تیمی که در مرحله مقدرماتی با آلمان هم گروه بودند از قدرتهای درجه یک فوتبال به شمار نمی رفتند و تصور بر این بود که در مرحله یک هشتم و در رویارویی با سوئد که از بازیکنان زبده ای همچون زلاتان ، لارسن و لینبرگ سود می برد با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد اما بازی هوشمندانه بازیکنان آلمان خط بطلانی کشید بر تمامی این تصورات و به عبارتی آلمان دیگری را شاهد بودیم . آلمانی که در ارائه بازی هجومی ناتوانی سالهای قبل خود را نداشت . مدتها بود که آلمانی ها چنین بازی دلچسبی را از تیم ملی خود ندیده بودند و بعد از آلمان 1990 که اوج فوتبال آلمان بود به ندرت جرقه های گذرایی در فوتبال آلمان دیده شد و حتی فتح  قهرمانی اروپا در سال 1996 هم نتوانست انتظارات را برآورده کند . آنان که تا قبل از شروع جام جهانی و در بازیهای تدارکاتی هم نتوانسته بودند هیچ یک از طرفداران خود را راضی کنند اکنون به یکی از مدعیان اصلی جام بدل شده اند .

     یکی از نکات مهم بازی آلمانها که در روند حرکتی آنان به خوبی چشم نوازی می کند دوندگی بی امان خط هافبک آنهاست به نحوی که هم در حمله و هم در دفاع تحرک و بازی در گیرانه آنها باعث می شود در هر دو حالت ، نیروی فیزیکی بیشتری در مقابله با حریف بپردازند . در تمام حملات سوئد می توانستیم بالاک و فرینگس را ببینیم که به همکاری با دفاع جوان تیم می پرداختند و در هنگام حمله نیز به عنوان موج دوم به خط حمله اضافه می شدند .

            

     در آخر اینکه در این بازی که پودولسکی جوان 2 گل زد ، بالاک بارها دروازه را نشانه گرفت و تیر دروازه را به لرزه در آورد ، فرینگس یکی از مردان کلیدی آلمان بود ، لام مثل همیشه عالی بود و البته دروازبان سوئد هم عالی بود مرد اول و آخر بازی کسی نبود جز میرسلاو کلوزه . مرد چهار گله این مسابقات که پایه گذار هر دو گل آلمان بود ، باعث اخراج لوکیچ شد و در اکثر لحظات بازی با بازی مدبرانه خود برای دیگر هم تیمی هایش موقعیتهای متعددی ایجاد نمود . بعد از "پی یر لیت بارسکی" و "مهمت شول" کمتر بازیکنی را در آلمان دیده بودیم که در حرکات انفرادی و دریبل زدن بازیکن مقابل خود اینچنین مهارت داشته باشد .

      شاید بتوان گفت آلمان را بعنوان مدعی جدی جام دیدیم و این تیم با اتکا به نیروی عظیم هوادارانش که با روحیه دادن به تیم آنهم در کل طول مسابقه عرصه را بر هر حریفی تنگ خواهند نمود . به هر حال نواختن 26 ضربه به دروازه حریف در مقابل 5 ضربه آنان موید نکات زیادی است که در ادامه مسیر این جام به آن خواهیم رسید .

 

                                           این هم پوستر مرد برتر بازی : میروسلاو کلوزه

                                                                                     

                                                        

                                                                             ۷۶۸×۱۰۲۴

 

ضمناْ برای دیدن این مقاله در سایت تخصصی پارس فوتبال اینجا را کلیک کنید .

نظرات 7 + ارسال نظر
بهزاد یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:19 ب.ظ http://dogoharani.blogsky.com

سلام . می بینم که داری با دمت ، گردو می شکنی ! حال می کنی ـ آ ! حالا بعد از مدت ها ، آلمان ، شانس آورد و یه بازی خوب کرد . یادت نره که سوئد ،‌۱۰ نفره بود . میزبان ، آلمان بود و ... کلا همه ، به نفع آلمان !!! تو چرا اینهمه ذوق زده می شی که تا تموم شدش ، اومدی پشت وبلاگت و ... د ـ بنویس ! جان دل ! خیلی دوست دارم ، شمارو ، توی فینال ببینم . مثل دور قبل ، دوتا ، توی کیسه دارین . اما این بار ، برای لمن ! نه کان ! تا فینال ! البته اگه برسین .البته ، اگه آرژانتین رو بزنین و بعدشم ... ایتالیا و ... رویاییه ! اما من براتون ... آرزو می کنم .آرزو بر جوانان ، عیب نیست !!! تا بعد !

علی۶۹ دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:21 ب.ظ http://www.ali69.blogfa.com

سلام
من هم تا حالا به وبلاگ شما سر نزده بودم و افتخار این رو نداشتم از اینکه منت گذاشتید و اومدید خیلی ممنونم و امیدوارم که همیشه موفق باشی.اسم وبلاگ من توی لینکستان امیر و بقبه ی بچه ها هست.
به امید قهرمانی آلمان

بهزاد جمعه 9 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:58 ب.ظ

برات متاسفم . مگه اینکه بخواین اینجوری آرژانتین رو ببرین ! آخه جان دل ! نامردی هم حدی داره ! چرا تلویزیون آلمان حتی برای یه بار هم صحنه ی مشکوک پنالتی رو نشون نداد ؟!!!! آره دیگه . ایتالیا هم که نان شماست !!! توی فینال مثل ۴ سال پیش حالتون رو می گیریم !

سلام بهزاد !
اولا ممنون که سر می زنی . خیلی ممنونم .
دوما من همیشه گفتم الان آرژانتین از آلمان بهتره چون مهره های بیشتری داره . اما لیاقت بردن نداره . اونا حتی مکزیک رو هم زوری بردن .
سوماْ صحنه مشکوک رو نشون دادن . حتی صحنه پنالتی که آیالا رو بالاک انجام داد رو نشون داد !! اما شما ندیدی حتماْ !!
ایتالیا خداییش نانه ؟!
در اخر یه سوال : مطمئنی صعود می کنید ؟!؟!

شاهین یکشنبه 18 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:18 ق.ظ http://iran-malavan.tk

سلام به داش رضای خودم ... آرژانتین رو که حذف کردین ... ما که بعد از باخت گفتیم دوستان به جای ما ولی ... دوستت دارم ... موفق و سربلند باشی ... بابای .

پویا ماکای چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:42 ب.ظ http://www.fcbayernfans.blogfa.com

سلام .. من پویا هستم.یه بایرنی با تعصب. مطلباتون رو زود تر اپ کنید. به وب من هم سر بزنید.

نیلوفر دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:53 ب.ظ http://www.f-germany-2006.blogfa.com

وبلاگ خوبی دارا و می توان از آن استفاده گرد اگر می توانی به ویلاگ من هم بیا خوشحال می شم

آرمین یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:45 ق.ظ http://malavanbandar.tk

سلام رضا جان ممنون که کاملا بازی فولاد رو واسم شرح دادی به خدا حیفه اینجا رو اینطوری گذاشتی به روزش کن ابای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد