ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

آلمان به جام می اندیشد .

 

     در یکی از بهترین نمایشهایی که در سالیان اخیر از تیم آلمان به یاد داریم آنها تیمی را در مقابل دیدند که 32 سال پیش و در همین مرحله از جام جهانی با آنان برخورد کرده بودند . دو تیم آلمان و سوئد در حالی پا به میدان گذاردند که هر دو تیم در بازیهای گذشته خود با دوازده برد شانه به شانه یکدیگر پیش آمده بودند و البته  پیروزی در این مرحله می توانست تلخی هر دوازده باخت دیگر را به شیرینی بدل نماید .

     پیش داوری هایی که قبل از بازی انجام شده بود نشان از یک بازی فیزیکی و پربرخورد را می داد اما بر خلاف تصور همگان ، یک بازی سرشار از لحظات ناب فوتبال را شاهد بودیم . دو گل زودهنگام پودولسکی جوان در ورزشگاهی که بی صبرانه انتظار نمایش وی را در فصل آتی بوندس لیگا می کشید باعث افزایش روحیه و توان پولدی جوان شده بود و در حالی که وی در سه بازی گذشته در همین جام و نُه بازی اخیر تیم ملی آلمان تنها یک گل به ثمر رسانیده بود و در کل چهره کاملاً موفقی را به نمایش نگذاشته بود و حتی اعتراض آرام هم تیمی اش یعنی میروسلاو کلوزه را باعث گشته بود در این بازی جبران مآفات نموده و با دو ضربه کاری که بر پیکره سوئد وارد آورد تمامی نگاهها را به سوی خود معطوف نمود .

     

                                                            

 

 می توان گفت تیم ملی آلمان در این تورنمنت اولین باری بود که محک جدی می خورد . هر سه تیمی که در مرحله مقدرماتی با آلمان هم گروه بودند از قدرتهای درجه یک فوتبال به شمار نمی رفتند و تصور بر این بود که در مرحله یک هشتم و در رویارویی با سوئد که از بازیکنان زبده ای همچون زلاتان ، لارسن و لینبرگ سود می برد با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد اما بازی هوشمندانه بازیکنان آلمان خط بطلانی کشید بر تمامی این تصورات و به عبارتی آلمان دیگری را شاهد بودیم . آلمانی که در ارائه بازی هجومی ناتوانی سالهای قبل خود را نداشت . مدتها بود که آلمانی ها چنین بازی دلچسبی را از تیم ملی خود ندیده بودند و بعد از آلمان 1990 که اوج فوتبال آلمان بود به ندرت جرقه های گذرایی در فوتبال آلمان دیده شد و حتی فتح  قهرمانی اروپا در سال 1996 هم نتوانست انتظارات را برآورده کند . آنان که تا قبل از شروع جام جهانی و در بازیهای تدارکاتی هم نتوانسته بودند هیچ یک از طرفداران خود را راضی کنند اکنون به یکی از مدعیان اصلی جام بدل شده اند .

     یکی از نکات مهم بازی آلمانها که در روند حرکتی آنان به خوبی چشم نوازی می کند دوندگی بی امان خط هافبک آنهاست به نحوی که هم در حمله و هم در دفاع تحرک و بازی در گیرانه آنها باعث می شود در هر دو حالت ، نیروی فیزیکی بیشتری در مقابله با حریف بپردازند . در تمام حملات سوئد می توانستیم بالاک و فرینگس را ببینیم که به همکاری با دفاع جوان تیم می پرداختند و در هنگام حمله نیز به عنوان موج دوم به خط حمله اضافه می شدند .

            

     در آخر اینکه در این بازی که پودولسکی جوان 2 گل زد ، بالاک بارها دروازه را نشانه گرفت و تیر دروازه را به لرزه در آورد ، فرینگس یکی از مردان کلیدی آلمان بود ، لام مثل همیشه عالی بود و البته دروازبان سوئد هم عالی بود مرد اول و آخر بازی کسی نبود جز میرسلاو کلوزه . مرد چهار گله این مسابقات که پایه گذار هر دو گل آلمان بود ، باعث اخراج لوکیچ شد و در اکثر لحظات بازی با بازی مدبرانه خود برای دیگر هم تیمی هایش موقعیتهای متعددی ایجاد نمود . بعد از "پی یر لیت بارسکی" و "مهمت شول" کمتر بازیکنی را در آلمان دیده بودیم که در حرکات انفرادی و دریبل زدن بازیکن مقابل خود اینچنین مهارت داشته باشد .

      شاید بتوان گفت آلمان را بعنوان مدعی جدی جام دیدیم و این تیم با اتکا به نیروی عظیم هوادارانش که با روحیه دادن به تیم آنهم در کل طول مسابقه عرصه را بر هر حریفی تنگ خواهند نمود . به هر حال نواختن 26 ضربه به دروازه حریف در مقابل 5 ضربه آنان موید نکات زیادی است که در ادامه مسیر این جام به آن خواهیم رسید .

 

                                           این هم پوستر مرد برتر بازی : میروسلاو کلوزه

                                                                                     

                                                        

                                                                             ۷۶۸×۱۰۲۴

 

ضمناْ برای دیدن این مقاله در سایت تخصصی پارس فوتبال اینجا را کلیک کنید .