ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

۳ امتیاز شیرینتر از عسل !

هوای سرد ، زمین گل آلود ، استرس ناشی از سقوط و هزار و یک مشکل دیگر نتوانست ملوان را از رسیدن به پیروزی بازدارد ! در روزی که ملوان شایسته ترین پیروزی فصل خود را بدست آورد می توانستیم نتیجه ای را برای مس رقم بزنیم که سالها کسی نتواند آنرا تکرار کند . به راستی این عین حقیقت است و اگر ملوانان به 2 گل خود بسنده نمی کردند اکنون کرمان غرق در ماتم میشد !

   بازی با ترکیبی نامعمول در خط میانی شروع شد و آن هم حضور مهران جعفری مهاجم شماره ده ملوان در خط میانی و جلوی مازیار بود . جعفری که سه چهارم فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده بود به جای سعید یوسف زاده مصدوم ( که تصور می کردیم به بازی برسد ) در نقش هافبک بازیساز ملوان ظاهر شد که  البته در نیمه دوم نقش پررنگتری را نسبت به نیمه اول بازی نمود . بازی درنیمه اول متعادل بود و در این میان سهم ملوان در اختیار داشتن توپ و میدان بیشتر بود اما مس هم با اتکا به قدرت تمام کنندگی آلوز و بازی پا به توپ شماره 14 ( نامش را نمی دانم ) بر روی دروازه ملوان خطرساز میشد که همین منجر به یک برخورد به تیر دروازه ملوان هم شد و در مقابل چند فرصت خوب هم برای ملوان به هدر رفت که در دوصحنه به تصور گل از جای برخاستیم ! اما بازی با همان نتیجه در نیمه اول به پایان رسید و ما ماندیم و یک نیمه دیگر و هزار هزار فکر و خیال که اگر ملوان نتیجه نگیرد چه می شود !؟ به شخصه معتقد بودم که در صورت نتیجه نگرفتن در این بازی رفتنمان حتمی است و این بازی بهترین فرصت برای فرار از جمع فانوس به دستان می باشد چرا که بازیهای بعدی ملوان در خانه در برایر فولاد و راه آهن می توانست آبستن بسیاری اتفاقات باشد که برد در برابر مس می توانست ضریب اطمینان ملوان را در مقابل آن دو تیم بالا ببرد . به هر روی در نیمه دوم هم ملوان با همان ترکیب به میدان آمد و پس از لحظاتی به گل اول رسیدیم . روی ضربه برگشتی یا به قول ورزشی ها ریباند که توسط خدامرادی به ثمر رسید . ابتدا مازیار شوت سرکشی را روانه دروازه مس نمود که دروازبان در دفع آن ناتوان نشان داد و خدامرادی آن را به گل تبدیل نمود دقیقا به مانند گل ملوان به برق شیراز ! درست یک دقیقه بعد و در یک رفت و برگشت توپ به خدامرادی رسید و وی خود و ملوان را به دومین گل رسانید و خیال ما را تا حدودی بایت دریافت 3 امتیاز راحت نمود . بدون شک خدامرادی  را باید ستاره بازی نامید که در کنار سایر ستارگان ملوان ، آسمان چشم نوازی را بر فراز استادیوم پیر شهرمان بوجود آوردند .

  در ادامه بازی ملوان می توانست به گلهای بسیاری دست یابد که در اکثر موارد کندی بازیکنان در تصمیم گیری باعث شکل نگرفتن گلهای بیشتر شد . بازیکنان ملوان با ارسال پاسهای کوتاه و درنهایت یک پاس به کناره ها به دفعات بسیاری فرصتهایی بر روی دروازه مس بوجود آورند که متاسفانه آنها تبدیل به گل نشد اما باعث میشد تیم مس نتواند با تمام نیرویش بر روی دروازه ملوان یورش ببرد . بیشتر این حملات از جناح چپ روی می داد که همکاری خدامرادی و صادقی باعث میشد این جناح قدرتمندتر شود اما در سمت دیگر به نظر می رسید که علی رمضانی توان جسمی خود را از دست داده بود و علیرغم بازی خوبش نمی توانست در آخرین ضربه توپ را به هدف برساند حیف که اگر کمی در ضربات آخر دقت میشد با تعداد گل بیشتری مس را شکست می دادیم . خط دفاع ملوان هم روز بسیار خوبی را پشت ر گذاشت و به غیر از نادانی های تامینی که به اخراج دور از انتظار وی انجامید نکته منفی نداشت . به هر حال بازی را بردیم و تا حدودی از فولاد و راه آهن فاصله گرفتیم اما هوز تا پایان فصل 8 بازی و به عبارتی 24 امتیاز دیگر باقیست که لغزش در طی این مسیر می تواند هر تیمی را به ورطه سقوط بکشاند .

اما داوری این مسابقه که توسط ترکی انجام شد خیلی عجیب بود . کلاً فکر می کنم وی داور نامتعادلی باشد چرا که در برخی صحنه های کوچک به سرعت از کارت استفاده می کند و در برخی لحظات جوری رفتار می کند که گویی اتفاقی نیفتاده است . در این بازی می توانست 2یا 3 کارت را ندهد و آنها را در جا دیگر خرج کند ( منظورم در مورد هر دو تیم است ) حتی در یک صحنه به تصور اخراج بازیکن ملوان بودیم که حتی کارت زرد هم نداد ! در آخر بازی هم به دلیل حساسیت زیاد بازی ، برخی تصمیماتش با توقع تماشاگران متناسب نبود و باعث شد برخی از مردم از کلماتی استفاده کنند که شایسته گفتن نیست .

اما اگر در مطلب قبلی دقت کرده بودید گلایه ای کرده بودم از تیم ملوان که نسبت به اهمیت احترام به تماشاگر قدری سهل انگار است و پس از بازی زحمت تشکر از مردمی که در هر شرایطی از تیم محبوبشان حمایت می کنند را به خود نمی دهد . این مساله را با یکی از مربیان تیمهای پایه ملوان در میان گذاشتم که حقیقتاً حرف همه مردم بود . قطعا کسان دیگری هم این اعتراض را عنوان کرده بودند . در پایان این بازی منتظر بودم که آیا باز هم روال مثل گذشته خواهد بود و یا نه ؟ که پس از پایان بازی کاپیتان این تیم یعنی مازیار زارع بازیکنان را جمع کرده و برای ادای تشکر از مردم به سوی آنان رفت . حالا آیا این اتفاق در اثر اعتراض مردم یا خوشحالی ناشی از برنده شدن تیم بوده نمی دانم اما ترجیح می دهم به احتمال اول آن فکر کنم و آنرا به حساب توصیه مریبان بگذارم !

 این بازی حاشیه های فراوانی هم داشت که شنیدن آن خالی از لطف نیست :

1 – ابراهیم تقی پور : دلیل اینکه چرا تماشاگران روی او زوم کرده بودند را نفهمیدیم اما هر بار که وی صاحب توپ میشد به شدت با شعارهای مردم مواجه می گردید که باعث عصبی شدن وی گشته بود . هرچند در نهایت به ملوان هم گل زد اما مطمئنم این روز را هرگز از یاد نخواهد برد !

2 – رسول میر طرقی : بازیکن اسبق ملوان که نه به سمت مردم رفت و نه برای آنان گل پرتاب کرد . همین امر وی را که در انزلی محبوب هم نیست سیبل شعارهای مردم قرار داده بود .

3 – علی قربانی : بازیکن اسبق ملوان که با وجود اینکه نه انزلی چی است و نه گیلانی ، آن قدر ادب داشت که قبل از بازی از مردم قدردانی کند . حتی در صحنه ای از بازی که یکی از بازیکنان ملوان به زمین افتاده بود تقی پور سعی کرد بدون توجه به بازیکن مصدوم خیلی سریع بازی را به گردش در بیاورد و توپ را با سرعت به قربانی داد که وی بدون توجه به اصرار تقی پور توپ را به بیرون زد و البته با اعتراض بسیار شدید تقی پور هم مواجه شد . همین امر باعث شد تا پایان بازی مورد تشویق مردم قرار گیرد .

4 – و اما نکته آخر و البته منفی این بازی : متاسفانه بارها و بارها صدای نارنجک و ترقه های گوش خراش نظم بازی را به هم زد تا آنجایی که احمدزاده هم با شدت به مردم اعتراض نمود . در کنار آن تعلل توپ جمع کن که با رندی هر وقت توپ به بیرون می رفت توپ دیگر را بر روی زمین می گذاشت و به دنبال توپ دیگر می رفت باعث اعتراض بازیکنان مس شد به نحوی که نزدیک بود درگیری بدی ایجاد شود و به همین خاطر بازی چند لحظه ای متوقف شد و با پا در میانی بزرگان بازی به روال عادی خود بازگشت . این مسائل به همراه توهین مردم به ترکی جریمه بدی را برای ملوان به همراه خواهد داشت . حدس می زنم ملوان در بازی بعد با فولاد ( که حساسیت آن اظهر من الشمس است ) بدون حضور تماشاگر برپا شود چرا که حتماً در برنامه نود به آن پرداخته خواهد شد و در آنجا عادل که خود یک کرمانی است می تواند باعث افزایش حساسیتها شود . در نهایت اتفاقی که نباید بیفتد روی دهد .

در نظر داشتم که از هم اکنون آمار بازی با فجر سپاسی را در وبلاگ قرار دهم که متاسفانه ضیق وقت مانع از آن شد اما می توانید در دو یا سه روز آینده آمار جامع و کاملی از این دو تیم را در همینجا ببینید .

« به مانند همیشه منتظر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستیم »

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد(aabaay) جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 11:45 ب.ظ


reza jun sallam wa khaste nabashid,cheghadr hashie dasht va gozareshet cheghadr kamel bud,alan be aghayeahmad zade sms tabrik zadam,ke jawab dad va tashakor kard,kheyli hal kardam,laamazhab bord hame chizo vase adam hal mikone
chakerim

علی بارسا شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:39 ق.ظ http://www.bavaria.blogsky.com

این بهترین ترکیب ملوان بود که میشد داشت . کی این آقای بی هدف از لحاظ فکری به تکامل میرسه با دو اشتباه بچگانه بازهم ممی مجبور میشود از سید جلال در خط دفاع استفاده کند باتوجه به اینکه قربانی هم سه اخطاره شده ونوک حمله ما بیش از پیش فاقد مهره کارآمد میباشد

امیر شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:18 ب.ظ

مهندس سلام اولا که اون شماره ۱۴ صابر میرقربانی بود ثانیا که تو همین بازی ملوان - استقلال مگه کم به انزلی چیها فحش دادن؟ ولی از اونجایی که دیوار ما همیشه کوتاست باید منتظر محرومیت باشیم.میتونی نمونه اش رو تو اعلام نتیجه ملوان-پاس ببینی.که امیدوارم ۳-۰ بشه.ولی اگه شد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد