ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

دو بازی تا حضور !

با سلام خدمت دوستان

با توجه به حساسیت بازی ملوان – ابومسلم برآن شدم این هفته دومین مطلب وبلاگ را آماده کنم . البته مطلب چندان دندان گیر و طولانی نیست اما شاید بودنش از نبودنش بهتر باشد !

   این دوره از مسابقات فوتبال کشور ( موسوم به لیگ برتر ) از نظر کارشناسان فن و به لحاظ فنی در سطحی زایلتر نسبت به ادوار گذشته برگزار شده اما به همان نسبت و برخلاف چند دوره برگزار شده می توان حساسیت را در روزهای آخر به خوبی احساس نمود . حساسیت در صدر و ذیل جدول بسیار مشهود بوده و خیلی از تیمها آینده خود را در گرو همین دو بازی باقی مانده می بینند در صدر جدول که به مثلث مدعی قهرمانی ضلع جدیدی به اسم سپاهان اضافه شده و جذابیت ها خاص خود را به همراه آورده اما بر خلاف خیل چشمهای نگرانی که به بازیهای تیمهای مدعی دوخته شده اند چیزی که برای من و شمای طرفدار ملوان مهم است نتیجه گیری در دو بازی باقی مانده تیم محبوبمان است .

    ابومسلم را به شخصه تیمی میدانم که در هیچ بازی از پیش باخته نیست . تیمی که همیشه از نظر فیزیکی بر خیلی تیمهای دیگر چربش داشته و در کنار آن با استفاده از بازیکنان توانمند توانسته است که همواره برای هم تیمی دردسر ساز باشد . در سال قبل ملوان توانست این تیم را با مربی زبردست خود میثاقیان در حالی در انزلی شکست دهد که عادلانه ترین نتیجه تساوی بود ! شاید بتوان گفت در فصل قبل هیچ تیمی به مثابه ابومسلم نتوانسته بود اینچنین ملوان را تحت فشار بگذارد . حتی در جریان بازی هم تیم ابومسلم صاحب ضربه پنالتی شد که حسنی صفت به خوبی آنرا مهار نمود . این فصل هم ابومسلم با استخدام اولروم یکی از خطرناکترین خطوط حمله را بوجود آورده است مهاجمی که 17 گل به ثمر رسانیده و در صدر گلزنان ایران ایستاده است . اولین تفاوت ملوان و ابومسلم در کارآیی خط حمله این دو تیم می باشد نکته جالب اینجاست که ابومسلم تقریباً 2 برار ملوان گل زده دارد !! ملوان با 20 گل زده و رده چهاردهم لیگ و ابومسلم با 39 گل زده در رده ششم لیگ قرار دارند و این نشان دهنده اوضاع خوب ابومسلم است اما در خارج از مشهد این تیم تقریباً خلع سلاح می شود ! چرا که از این تعداد گل زده فقط 13 گل در بازیهای خارج مشهد به ثمر رسیده است و آمار ارائه شده بالا در مورد عملکرد ابومسلم به راحتی شما را متقاعد خواهد کرد که ابومسلم در خارج از خانه زمین تا آسمان به مشهد متفاوت است .

   شاید نکته خوشحال کننده در این بازی برای ملوان نبودن چند بازیکن کلیدی ابومسلم از جمله مجید نورمحمدی ٬ مهدی هاشمی نسب ٬ فرانک آتسو و در راس آن ایوان پتروویچ بهترین گلساز لیگ باشد . انچه که مشخص است ابومسلمی ها این چند بازی آخر را آنچنان جدی تلقی نکرده اند و ترجیحاً برای استراحت بازیکنان اصلی از کسانی استفاده می کنند که در طول فصل فرصت کمتری برای بازی داشته اند  هرچند برخی معتقدند بازیکنان ذخیره همیشه انگیزه بیشتری خواهند داشت !

   بگذریم . در این چند روزه ملوان در تمرینات بیش از پیش بر کارهای هجومی تکیه کرده و تمرینات اختصاصی با مهاجمان را در اولویت قرار داده است امیدوارم حداقل در این دو بازی هاجمان فرصتهای بدست آمده را قدر بدانند و خیال ما را بابت ادامه حضور در لیگ آسوده نمایند . از طرفی خبرهای دیگری در اردوی تیم شنیده می شود که قدری ما را نگران کرده است . متاسفانه همیشه بعد از حضور پگاه در لیگ برتر این اتفاقات بیشتر نمود پیدا می کند . با توجه به حساسیت اوضاع ملوان بهتر است به چگونگی آن نپردازیم و در فرصتهای بعدی درباره آنها صحبت کنیم .

نکته بعدی مطلب بود که از قول مقام مسئول دیوان عدالت اداری شنیدیم مبنی بر اینکه شکایتی از ملوان در مود بازی ملوان – پاس و تخلف بوجود آمده موجود نیست و به عبارتی ملوان اصلاً چنین شکایتی نداشته است ! با توجه به تاکید مدیر عامل ملوان ( سعد الله پور طهماسبی ) منتظر جواب دیوان عدالیت اداری بودیم که با این حرف متوجه شدیم کلاً انتظاری بیهوده داشته ایم . حال چرا و چگونه این شکایت مطرح نشده جای بحث دارد !

سخن را کوتاه می کنم و چون همیشه عموم هواداران ملوان را به حضور در ورزشگاه در روز جمعه همین هفته دعوت می کنم . حضور شما مایه دلگرمی قوها سپید بوده و دلیلی خواهد بود برای جاودانگی آن .

با من به تماشای رقص این قوی دلفریب بیا .

 

برای خواندن مصاحبه مازیار زارع با خبرگزاری ایسنا کلیک کنید .

نظرات 9 + ارسال نظر
داستان‌گو دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:29 ب.ظ http://Dastangooo.blogsky.com

موفق باشی بابا/.

سلام
متناسفانه وبلاگتون فیلتر شده و نمیتونم ببینمش . به هر حال ممنون .

کیوان پورحیدری دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 05:17 ب.ظ

قوی بی بال و پر و اشکم که دید
اینچنین قویی کجا بود ای رضا مظلوم (ای عزیز)

فعلا که قوی سپید داره رقص مرگ میکنه . چون اگه بره دیگه برگشتی در کار نیست.

ما زنده برآنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما ٬ عدم ماست !

کیوان جان موج رو بیا !!

محمد(aabaay) دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:52 ب.ظ

man mundaniam
ma mundaniiim
bia stadium mibini,
lazem shod ta shirazam mirim
chon malawan nabashad,tane man mabaad,
jom'e,anzali

سلام .
انشالله می مونیم .
ما که پای ثابت استادیومیم !! میاییم و با هم توی شادی مردم شرکت می کنیم .
بعد بازی با راه آهن یکبار مردم انزلی رو شاید دیدم انشالله دوباره این اتفاق می افته .
موفق باشید .

سعید ثاراللهی سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:10 ق.ظ http://leon.blogsky.com

سلام وقتی به وبلاگهای دوستان مراجعه می کنم بی اختیار پر از انگیزه می شم.اگه خدا بخواد بعد از بازی مس این بازی رو هم تو انزلی می بینم.امیدوارم ببریم.شنیدم به دو بازیکن خارجیشون(غیر از الروم)تا ۲۷ خرداد مرخصی دادن و اون بازیکن سابق شموشک هم(که فکر کنم عامل تشنج بازی رفت بود)مصدوم شده.به هر حال امیدوارم روزگار به نفع ما بچرخه.سپاهان هم که اون همه بهش امید داشتم که با قدرت لیگ رو ادامه بده امروز تو خونه باخت و خدا می دونه مقابل فولاد چی می خواد بکنه؟

سلام بر سعید خان ثاراللهی .
این بهترین فرصت برای پیروزی ملوانه . ابومسلم خیلی بی انگیزه و در عین حال بدون مهره است . فقط شاید این بازی برای اولروم و آقای گل اون مهم باشه .
سپاهان اگر نمیباخت خیالمون راحت میشد . انقدر اوضاع خرابه که به همه چیز شک می کنم !
موفق باشید .

کوشا سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:54 ب.ظ

رضا جان سلام
بازی دیروز سپاهان با فجر یادآور این نکته بود که قوی سپید فقط می بایست برای پرواز به بال های خود متکی باشدهمانطوری که سال ها این چنین بوده و خواهد بود .
ما روز جمعه از ملوان فقط برد می خواهیم و دیگر هیچ .
این فریاد تمامی عاشقان فوتبال و دوستاران ملوان در تمام دنیاست .
بین همه تیم های دنیا عشق است ملوان . . .

پاینده باشی

سلام کوشا جان .
توی این وضعیت ابومسلم مطمئنم که می بریم . هوا به کم برگشته امیدوارم تا جمعه هوا صاف بشه که یه بازی توپ ببینیم .
به امید پیروزی ملوان .
ممنون که سر زدی .

هومن چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:44 ب.ظ

رضا جان سلام
هرچی با خودم کلنجار رفتم دیدم نمیتونم بازی رو از نزدیک نبینم.من با همه همشهریای خونگرمم نود دقیقه تیممون رو همراهی میکنیم و با یاد قایقران تو لیگ میمونیم.جمعه همه ما با کمک بازیکنای باغیرتمون ابومسلم رو شکست میدیم.ما به حقمون میرسیم.همه دست به دست هم برای شادی شهرمون دعا کنیم.
یا حاج آقا نجفی

کوشا چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:08 ب.ظ

رضا جان سلام
وعده دیدار ما روز جمعه استادیوم پیر شهرمان
همراه تیم محبومان
تیمی که از کودکی آن را دوست می داشیتم و داریم
انزلی انزلی ما داریم می آییم
تا عروج دوباره قوی سپید را نظاره گر باشیم
در روزی که
ابومسلم جز شکست در انزلی چاره ای نخواهد داشت
چون هزاران دل - هزاران چشم و تنها یک خدا با اوست .
می آییم تا در این جشن با قوی سپید همره باشیم
خدا با ماست چون ما جز خدا فریاد رسی نداریم

( راستی جادارد به آقاسعید گل هم سلام ویژه ای کنم )

به امید دیدار

سعید ثاراللهی چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:33 ب.ظ http://leon.blogsky.com

رضا جان سلام
با کامنتهایی که بچه ها نوشتن فکر کنم جمع خممون بعد از مدتها جمع .امیدوارم این جمع بودن با یک پیروزی شیرین و قاطع توام باشه.قربانت فعلا

مصطفی (شوشتر سیتی) پنج‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:21 ب.ظ http://shushtarcity.blogfa.com

سلام به آقا رضا و هواداران خوب ملوان

میگند فردا روز حساس و سرنوشت سازی برای ما و شماست !

بهر حال ببینیم خدا چی میخواد اگه نتایج به نفع شما بود و ما سقوط کردیم من خودم به شما تبریک میگم که تیمتون مونده و زیاد هم ناراحت نمیشم چون یه تیم خوب و سازنده و ریشه دار شهرستانی بنام ملوان تو لیگ میمونه و به رسم الگو گیری از سمبل جوانمردان فوتبال جنوب و شمال چون پرویز دهداری و سیروس قایقران همچنان احترام رقیبمان را خواهم داشت.

مدیر عامل فولاد هم در مصاحبه اخیرش گفته :از سقوط‌ ملوان‌ خوشحال‌ نمى‌شوم‌ چون‌ این‌ تیم‌ از جنس‌ فولاد است‌ و ترجیح‌ مى‌دهم‌ به‌ جاى‌ این‌ تیم، تیمى‌ تهرانى‌ سقوط‌ کند.

امیدوارم که همین طور بشه.

موفق باشی


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد