ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

افسوسی برای بایرن

بیست و چهار ساعت پس از حذف اولین نماینده آلمان در جام باشگاههای اروپا ، بایرن برای حفظ تنها سهمیه باشگاههای آلمان در این مسابقات پا به میدانی گذاشته بود که تیم مقابل یعنی میلان برای صعود به دور بعد به یک تساوی بدون گل هم قانع بود .

  در اولین نگاه به ترکیب بایرن ٬ آلمانی بودن هر دوبال آن چشم نوازی میکرد و دایسلر و شواین اشتایگر بازیگردانهای بایرن در جناحین بودند . اما استفاده از ماکای و لیزارازو از سوی ماگات این سوال را بوجود می آورد که آیا در نظر وی ، بایرن چیزی برای از دست دادن دارد یا نه ؟ لیزارازو یک بازیکن دفاعی و در مقابل ، فیلیپ لام بازیکنی تهاجمی تر است و در این بازی که بایرن نیاز به زدن گل دارد استفاده از لیزای پا به سن گذاشته و تدافعی برای طرفداران بایرن قابل هضم نبود . از سوی دیگر استفاده مجدد از ماکای که فقط برای جور شدن ترکیب یازده نفره بایرن به میدان میرود و با توجه به ضعف و ناکارآمدی وی در چند ماه اخیر و البته درخشش گوئه ره رو انتظار این می رفت که گوئره رو از ابتدا در ترکیب باشد . شاید بهتر بود از ابتدا شواین اشتایگر به جای دایسلر در راست بازی میکرد و زی روبرتو هم در جناح چپ بکار گرفته میشد . ترکیب اولیه بایرن ترکیب ایده آلی به شمار نمی رفت و به شخصه انتظار ترکیب دیگری را می کشیدم شاید یک ترکیب تهاجمی تر و به قولی بی محابانه تر .

در مقابل آنجلوتی از اینزاگی به جای جیلاردینو استفاده کرده بود . اینزاگیی که در هر دو بازی سال قبل این دو تیم به بایرن گل زده و فکر می کنم در مجموع سه گل به بایرن زده بود هر چند تعداد زیادی از مسابقات امسال را به علت مصدومیت از دست داده بود و تا اینجای لیگ اروپا گلی به ثمر نرسانده بود .

در تیمی که همیشه عطش گل زدن دارد اشتباه از سوی مدافعین تیم مقابل مثل تعارف زدن یک بستنی در گرمترین روز سال است و این اشتباه را دمیچلیس با تجربه مرتکب شد و توپ به زیر پای سرجینیوی افتاد که پارسال هر چه خواست با بایرن کرد . سانتر زیبای سرجینیو ، اشتباه مدافعین در پوشش و گل ... همین .

نقش کمک داور در این گل حائز اهمیت است چون گل در شرائط صد در صد آفساید حادث شد . زمانی که سرجینیو سانتر کرد اینزاگی یک قدم جلوتر از بقیه بود و در این بازی هم ردپای داور به چشم خورد . در بازی رفت هم میلان با کمک داور توانست اولین تیمی باشد که در آلیانس آره نا شکست نخورده است .

در کل خوردن این گل چندان در سرنوشت بایرن نمیتوانست تاثیر داشته باشد چون به هر حال بایرن برای صعود مجبور بود حداقل یک گل بزند . در این گل شاید اسماعیل میتوانست تاثیر بیشتری داشته باشد اما از صحنه جا مانده و به توپ و اینزاگی نرسید . کلا اسماعیل بازیکنی با استیل مناسب و فیزیک ایده آل برای خط دفاع است اما بازیکن با هوشی نیست و در بیشتر اوقات بدون توجه به اطرافش بازی میکند . در هفته ای که گذشت نام وی جهت بازی در تیم ملی آلمان زیاد به گوش خورد اما فکر نمی کنم وی حلقه مفقودۀ کلینزمن باشد .

دقیقا همان بلایی که سر آلمان آمده بود بر سر بایرن هم آمد و آن دریافت گل در دقایق ابتدایی بازی است . اتفاقی که برای همه تیمها می تواند خورد کننده باشد . پس از گل هم بایرن چندان طوفنده نشان نداد و همچنان بر بازی با حوصله اصرار داشت اما میلان به راحتی و با چند پاس به دروازه بایرن نزدیک میشد و این نقصی است که بیشتر با بازی ضعیف سانیول و دایسلر که سمت راست بایرن را به بک اتوبان تبدیل کرده بودند حادث میشد و در مقابل زوج موفق سیدورف و سرجینیو بارها و بارها در این سمت می تاختند و از مدافعین می گذشتند .

در روزی که پرسینگ در بایرن معنا نداشت بازیکنان میلان پس از تصاحب توپ توسط بایرنیها به سرعت آنها را تحت فشار قرار می دادند و فرصت هرگونه تفکر را از بازییکن صاحب توپ می گرفتند و در این میان دوندگی و تلاش سیدورف از بقیه بیشتر به چشم می خورد .

در اینکه پنالتی صحیح بود یا نه بهتر است حرفی به میان نیاوریم اما اینزاگی را بازیکنی دیده ام که با رندی به دفاع حریف می چسبد و طوری وانمود می کند که گویی تحت فشار قرار دارد . به شخصه با اینگونه بازیکنان که سعی در گول زدن و فریبکاری دارند میانه ای ندارم و اینزاگی سر دسته این قبیل بازیکنان است .  گل نشدن پنالتی شاید می توانست روحیه بایرن را بالا ببرد اما باز هم  اشتباه مدافعین بایرن در جاگیری گل دوم را به ارمغان آورد .  پس از آن بایرن در یک ضربه ایستگاهی و ریباند اسماعیل به گل رسید تا امید ها برای نیمه دوم از بین رفته نباشد .

د نیمه دوم بازی آنطوری که بایرن میخواست پیش نرفت و با دریافت دو گل دیگر بایرن بازی را به حریفش واگذار کرد . چیزی که به چشم می خورد ضعف بایرن در ارائه کار گروهی و بی میلی آنها به ارائه بازی تک ضرب بود . نکته جالب این بود که بایرن پس از تعویض ماکای با گوئه ره رو دیگر مهاجمی نداشت که به میدان بیاورد . بایرن به جای سانیول مدافعی نداشت که به بازی بگیرد . مهمت شول هم آن چیزی نیود که ماگات انتظار ان را داشت . اما بزرگترین اشتباه ماگات تعویض زی روبرتو با لیزا بود . وی می خواست با اضافه کردن یک هافبک تهاجمی به جای دفاع بار هجومی تیمش را افزایش دهد اما شواین اشتایگر نمی توانست جای لیزا را پر کند و اینزاگی و کاکا بار ها و بار ها از آن سمت آازادانه حرکت میکردند .

 این باخت شاید برای بایرن لازم بود . در دنیای فوتبال امروز برای اینکه جزء بهترینها باشی باید بهترینها را هم داشته باشی بایرن مدتهاست که مهره کارآمدی را به خاطر نگرفته است و برای تیم بزرگ آلمان به خدمت گرفتن علی کریمی و اوتل می تواند یک نوع در جا زدن باشد . در بازی که ذکر آن رفت بایرن خالی از مهره بود و این برای بایرن تاسف برانگیز است چون بایرن سمبل باشگاههای آلمان و تنها تیمی است که در چند سال اخیر توانسته پرچم آلمان را در این سری مسابقات به اهتزاز در بیاورد . تنها بازیکنی که بایرن به آن اتکا دارد میشائیل بالاکی است که هم در بازی با میلان و هم در بازی با تیم ملی ایتالیا توسط پیرلو به خوبی مهار شد . شاید بهتر است مسئولان بایرن نگاه خود را به تیم تغییر دهند و بازیکنانی را که در سطح بایرن هستند جذب نمایند .

قهرمان شدن پیاپی بایرن در بوندس لیگا و عدم موفقیت در رقابتهای اروپایی برای این تیم و برای فوتبال آلمان اتفاقی ناخوشایند به شمار خواهد رفت و به مرور آنها را از بین بهترینها خارج خواهد کرد . در مقابل میلان حرفی برای گفتن باقی نگذاشته و سزاوارانه به مرحله بعد صعود کرد . بازی که میلان ارائه داد یک بازی بدون نقص ، سریع ، تک ضرب و البته زیبا بود .

این هفته برای آلمانها هفته بدی بود . پس از باخت خفت بار از ایتالیا ، این بار حذف هر دو نماینده آنان در لیگ قهرمانان اروپا ضربه سختی بر پیکره  فوتبالی است که به زحمت خود را خندان نشان میدهد !

 

نظرات 10 + ارسال نظر
کیوون پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 03:33 ق.ظ http://alisoltan1361.persianblog.com

سلام خوبی میدونم مثل من نه چون بایرنمون باخته و متاسفانه حذف شده لقب معدنچی هفته رو هم که اسماعیل گرفت منم یه وبه طرفداری پرسپولیس و بایرن مونیخ دارم خوشحال میشم بهش سر بزنین ونظرتونو بدین با تبادل لینک چطورین منتظرم بای

امیر بایرنی پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 04:32 ق.ظ http://www.fcbayern.co.sr

سلام

طبق معمول یم مطلب با کلاس و پر محتوا نوشتی

و نظرات من در خیلی موارد باهات موافقم در اینکه چرا ماگات از لیزا استفاده کرده تا لاک جواب اینکه چون کلآ ماگات مربی محافظه کاریه و اهل ریسک نیست

منم توی نوشتههان به بازی بد دمیکلیس اشاره کردم واقعآ مدتها بود که بازی به این بدی از اون ندیده بودیم,در مور تینزاگی هم موافیم,دفاعمون گند بود

ولی هی نکته ای رو که من میخاستم در وبلاگم بنویسم حقیقتش جرات نکردن بنویسم چون گفتم ممنه بد باشه ولی تو به صراحت بهش اشاره کردی من میخاستم بگم که این تیم بایرن که اول فصل بسته شده در حد اروپا نیست ممکنه در بوندس لیگا خوب باشه ولی در حد لیگ قهرمانان نیست و در گرفتن بازیکن هم بایرن مثل همیشه عکل کرده این فصلم,چرا این دوس سانتوس بازی نمکینه..........

هر دو نماینده آلمان حذف شدن و این ممکنه در نهایت به نفع تیم ملی تمام شه, به منم سر بزن و نظرت رو در باره مطالبم بگو

خوش باشی خدانگهدار

مهدی پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 07:19 ب.ظ http://www.composer-kuchulu.blogfa.com

تو میلان ماگات شخصیت ضعیفشو نشون داد تیمی که روحیه ندارد. حالا باید شاهد بازی 4 تا ایتالیایی آشغال باشیم

یک دوست پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 07:45 ب.ظ

سلام
باخت بایرن چیزی از ارزشهای بایرن کم نخواهد کرد
ما رو فرو ایده ال نبودیم
ماگات فقط بلد زورش رو به ماکای وارد کنه گوررو هم هیچ کاری نکرد لا اقل باید شول به جای ماکای می امد
کلا ماگات یه مربی خرافاتیه چون با تعویض ماکای واوردن شول و گوررو در بازی برگشت برابر چلسی نتیجه گرفتیم اینجا هم همین نظر رو داشت
اگه ماکای بره از این تیم خواهید دید در تیم بعدیش چه کار خواهد کرد
تیم در گل اول مقصر نبود ولی تیم ما اهنگ خوبی نداشت
تیم ما یه بالاک داره که ان هم داره میره از این تیم
حالا اگه کریمی بود چی میشد یا چرا دوس انتوس نیست و اینها همش برر میگرده به اینکه دوس انتوس هم بازی کنه
بازی ان رو هم خواهیم دید ....
شما یه کم تند نظر دادید تیم ما اهنگ برد نداشت همین ....

امیر بایرنی جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 05:19 ق.ظ http://hood.blogsky.com

سلام

سلام خوبی مهندس

به پای مطالب شما که نمیره در پارس فوتبال میذارین!!!!!!

حالا منم ورداشتم یه مطلب نوشتم واسه روز تولد روی ماکای گفتم صد در صد نمیزان میگن این یارو عشق ماکای داره ولی خوب گذاشتن D:

من دپرس نشدم مشکل من این بود که چند حوضله نداشتم البته بازم راستشو نگفتم یعنی درواقع مشکل داشتم٫

به امید دیدار

شاهین جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 03:11 ب.ظ http://iran-malavan.tk

سلام رضا جون ... یه هفته واقعا سرم شلوغ بود ... به هر حال برگشتم ... دوستت دارم عزیزم ... به امید موفقیت ملوان و بایرن ( چشمک ) فعلا بابای .

احمد شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 07:50 ق.ظ http://www.allianz-medley.blogfa.com

سلام رضا جان خوبی منم به خاطر باخت بایرن متاسفم یعنی چیزی برا گفتن نذاشت

در کل خودتم که بازیرو دیدی دفاع بایرن عین دفاع آلمان شده بود هر توپی که مییومد نه نمیگفتن

دایسلر هم به نظر من بد بازی کرد نه تنها دایسلر بلکه کل بایرن مثلا دمیکلیس رو با بازی رفت با یوونتوس خودت مقایسه کن چه فاصله ای بین این بازی و اون بازی وجود داره
بازم میتونم بگم اگه کریمی میتونست برا بایرن بازی کنه خیلی میتونست کار ساز بشه

به امیر هم گفتم بایرن باید شیوه گل زنیشو عوض کنه این که نشد که از هر جای زمین توپو بگیرن سانترش کنن
ما یه بازیکن میخوایم مثل رونالدینیهو که بتونه بازیرو رو زمین بچرخونه
حرفها زیاد مجال گفتن نیست در ضمن امیدوارم بایرن در سیاست جذب بازیکن در خودش تغییر ایجاد کنه

مخلصت احمد

امین کان دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 03:24 ب.ظ http://www.amin-kahn.blogfa.com

سلام
دمت گرم خوب نوشتی. همون چیزهایی بود که مخیله ی من هم اومده بود. بایرن چند تا طراز اول می خواد مخصوصا تو خط میانی و حمله. هنوز جام قهرمانان رو از ما نگرفتن. سال های دیگه هم هست.
بای

احمد سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:41 ب.ظ http://www.allianz-medley.blogfa.com

سلام عزیز جان خوبی آقام ما آپیم خوشحال میشم بیای راستی یه خواهش ازت دارم توپیوندات بجای رنگارن بایرن بنویس عکسهائی از بایرن

آرمین جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 12:26 ق.ظ http://malavanbandar.tk

سلام داش رضا اقا خبری از ما نمیگیری خیلی میخوامت راستی یه لینکم بدی حال دادی امیدوارم فردا پرسپولیس رو سوسیس کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد