ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

کسب امتیاز در خانه صدر نشین !

 با سلام

قبل از هر چیز بابت دیر آپ کردنم عذر خواهی می کنم چون بیش از یک هفته از بازی ملوان-سایپا میگذرد و هنوز باواریا در مورد کسب این تک امتیاز با ارزش مطلبی نداده است . به حساب گرفتاری ام بگذارید و مرا ببخشید !

سایپا 1 – ملوان بندر انزلی 1

به طور قطع بازی را دیده اید و یا حداقل از روند آن و نتیجه کسب شده مطلعید پس به جزئیات بازی نمی پردازیم و به کل می پرداتزیم  .

با وجود خیل مصدومان و بازیهای نه چندان دلچسب ملوان امیدی به کسب نتیجه مناسب در کرج را نداشتم و پیش بینی حداقل 2 گل خورده را در این بازی را می کردم اما بازی ملوان ( علی الخصوص در نیمه اول ) خط بطلانی کشید بر هر آنچه که پیش از این متصور بودم ! یک بازی روان ، تکضرب ، هوشمندانه ، با اعتماد به نفس و در یک کلام متفاوت با آنچه که در انزلی می دیدیم ! بازی رو به جلو و موثر هر دو بازیکن کناری ملوان یعنی صادقی در راست و رمضانی در چپ یکی از دلایل اصلی این بازی در خشان بود . کلاً در این بازی آنقدر بازیکن خوب داشتیم که ترجیح می دهم از آوردن اسامی خوداری کنم که اگر اینطور بود می بایست است تمام بازیکنان ملوان را می نوشتم . ملوان براستی مستحق کسب امتیاز کامل این بازی بود اما به جهت همین امتیاز بیرون از خانه ( آن هم در مقابل تیم صد نشین جدول ) باید به بازیکنان و کادر فنی تیم تبریک گفت و از آنان صمیمانه تشکر و قدردانی نمود که اگر این روند ادامه پیدا کند خیال طرفدارانش از بقای این تیم در لیگ راحت خواهد شد . با توجه به کاهش اختلاف امتیازات بین دو تیم قعر جدول با ملوان و مجهز شدن این دو تیم می بایست با ادامه اینگونه بازیهای در خور نام ملوان در کسب حداکثر امتیازات کوشید . همانطور که همه واقفید فولاد سه بازیکن خارجی و مربی صاحب نامی را به استخدام خود درآورده است که این امر شاید درروزهای پایانی لیگ برای تعیین دو تیم سقوط کرده از لیگ موثر باشد . ولی امتیاز بزرگ ملوان در برابر این دو تیم این است که با هر دو در انزلی بازی دارد و کسب پیروزی در برابر آنان می تواند خیلی چیزها را تعیین کند . در این روزهای حساس باید دعا کرد ، حمایت کرد و  جو استادیوم را برای حریفان غیر قابل تحمل نمود. اما حال که ملوان در دو بازی سخت خارج از خانه ( اول با استقلال اهواز در اهواز  و سپس با سایپا در کرج ) با دست پر به انزلی بازگشته یک سوال پیش می آید : چرا ملوان که همیشه به قدرتش در خانه می نازیده در انزلی اینگونه بازی می کند ؟! چرا ملوان که از دو تیم صدر و چهارم جدول آنهم در حالی که میهمان بوده توانسته امتیاز بگیرد در انزلی چهره یک تیم مطمئن را نداشته است ؟

روزگاری بازی کردن در استادیوم تختی انزلی برای هر تیمی بسیار سخت و مشکل می نمود اما اکنون شرایط فرق کرده و بسیاری از تیمها برای گرفتن امتیاز کامل به انزلی می آیند ! براستی چرا ؟!

این سوالات مدتهاست که ذهن مرا مشغول به خود کرده و همیشه به این موضوع فکر می کنم که چه بر سر ملوان و تماشاگران پر شورش آمده است که هر دو طرف را نسبت به هم بدبین و حساس نموده است ؟ به نظر من  تماشاگر ملوان با همه کاستی های موجود با وضعیت تیم کنار آمده و پای صحبت هر کدام ازآنها که بنشینید حتما به جملاتی از قبیل : بازیکن نداریم و دست مربی خالی است و ... و جملاتی از این دست را خواهید شنید اما چرا این همه بین تیم و طرفدارانش و حتی بین خود طرفداران این قدر فاصله افتاده است ؟ تماشاگر ٬ بازیکن و مربی تیم را به بی مبالاتی ( بخوانید بی غیرتی ) متهم می کند و تماشاگر دیگری یک سمت استادیوم را متهم به همین عیب می کند ! ولی چرا این رفتار در یک مکان ورزشی و به قول آقایان فرهنگی ورزشی رخ می دهد !؟ چرا تماشاگر فهیم ما به مرور زمان این مقدار افت فرهنگی داشته ؟ چرا تماشاگری که در گذشته های نه چندان دور به دنبال دیدن فوتبال خوب بود اکنون به امید دیدن حاشیه ، وقت گذرانی ، شوخی با بقیه و دیدن حرکات تکراری و بی مزه لیدرها پای به استادیوم می گذارد ؟ چرا میادین ورزشی عرصه رد و بدل شدن رکیک ترین الفاظ گشته است ؟ چرا قبح استفاده از این کلمات ناموزون ! ( حتی در کل جامعه ) از بین رفته است ؟ این بحث فرهنگ سازی که مدام بین مسئولان رد و بدل می شود چیست ؟ اصلا خود فرهنگ سازی یعنی چه و چگونه ایجاد می شود ؟! آیا پایین آمدن سن تماشاگر فوتبال می تواند در این امر دخیل باشد ؟ هزاران چرا و آیای دیگر هم وجود دارد که متاسفانه جوابی برای عموم آنها ندارم و حل این معما را به شما واگذار می کنم .

چهره هفته :

خب بالاخره رئیس جمهور به گیلان هم آمدند و در آخرین شهر استان به انزلی سر زدند . همه حرفهایی که زده شد و همه وعده هایی که داده شد به کنار ٬ گویا قول داده اند که ملوان به زیر چتر حمایتی دولت برود و در نیروی دریایی ردیف بودجه ای برای ملوان در نظر گرفته شود . شدت تقاضای مردم برای کمک به ملوان بالا بود و تیم ملوان هم با گرمکن باشگاه در مراسم حضور داشت . به فال نیک می گیریم و به امید تحقق این وعده انتظار می کشیم ! عکس خود گویای همه چیز است .

عکس هفته :

با این اوضاع قمر در عقرب استقلال و احتمال حذف این باشگاه از رقابتهای قهرمانی آسیا و فشار وحشتناک مردم و رسانه ها به مدیریت باشگاه و قلعه نوعی به عنوان مقصر شماره یک ٬ به نظر شما قلعه نوعی داره می خنده یا گریه می کنه !!!

« اولین گزارش شما »

در آخر می خواهم نظرتون رو جلب بکنم به گزارشی که یکی از دوستانمون که در ورزشگاه سایپا حضور داشتند . ایشان در مورد چیزهایی نوشتند که ما از تلویزیون نمی تونستیم ببینیم . عکسهایی هم ضمیمه این گزارش است  که تقدیم میشود اما قبل از آن باید تشکر کنم از آقای محمد عبدحق عزیز که زحمت تهیه و ارسال این گزارش رو کشیدند . شاید این مقدمه ای باشد برای تعامل بیشتر ما و شما و البته بهتر شدن باواریا توسط  دوستان .

1- تماشاگران ملوان توسط عده زیادی از تماشاگران استقلال و پرسپولیس که دوست داشتند سایپا امتیاز نگیره احاطه شده بودند . این عده که بی فرهنگتر از اونا کمتر میشه توی استادیوم پیدا کرد ! با شعارها و فحاشی خودشون چندبار نزدیک بود باعث ایجاد درگیری با انزلی چی ها بشوند !

2- داوری چندین بار بودار بود که همه اش هم بر ضد ملوان بود به جز یک خطای رافخوائی که می تونست کارت دوم رو بگیره .

3- استادیوم در حال ساخت کرج نسبت به سال قبل مجهزتر شده بود ولی هنوز کار داره .

4 – نوجوانانی با لباس « ملوان غرب تهران » به همراه مربی خودشون آمده بودند که مورد تشویق بازیکنان ملوان قرار گرفتند . برای دیدن عکس روی اینجا کلیک کنید .

5 – فرزانه که خیلی بد بازی کرده بود بعد از بازی سریع اومد بیرون و سوار زانتیاش شد و رفت . سید جلال حسینی نفر بعد بود که کرجی ها ریختن رو سرش ! و اونم سریع سوار پرشیاش شد و رفت .

6 – برای اولین بار تیم تهرانی جای خوبی به تماشاگران ملوان داد !

 

عکس در سایز بزرگ

 

عکس در سایز بزرگ 

 

« منتظر نظرات و انتقادات شما هستیم »

نظرات 7 + ارسال نظر
هدی فولاد=فوتبال=تکنیک دوشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:08 ب.ظ http://hodasport.blogfa.com

اره فولاد داره خطرناک می شه
من هم ازش می ترسم
امیدوارم ملوان در لیگ بمونه و می مونه چون وضعیتش خوبه
صبا باتری و راه اهن سقوط کنن
راستی عکس قلعه نویی و قل مراد که گذاشتی خیلی قشنگ بود
کلی خندیدیم
بای

ممنون از حضورتون .
ولی ای کاش تیمتون این حالت بومی بودنش رو از دست نمیداد .
موفق باشید .

محمد(aabaay) سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:02 ق.ظ

salam,tebghe elame sazmane lige bartar,baraye akharin team(teame18) az beyne bazihaye playoff beyne teamhaye15,16 msale bartar,wateamhaye dowome goruhaye lige1 ntekhab mishawad,omidwaram ma be playoff narim wa in be azizani ke dar anzali hastan che oonaike tu stadium teamo tashwigh mikonan va che baghiyeye anzali chia bastegi dare,ke in teame jawun ro az niruye mosbate ruhi wa synergy khodeshun mahrum nakonan,team jawune wa eshtebah mitune bokone,nteghde dorost ineke age eshkalo mibinim rahe hallo ham matrah konim
SINCERELY YOURS

سلام
امیدوارم به اون پلی آف نرسیم که آنجا داوریها عامل اصلی صعود و سقوط خواهند بود .
اگر پاس رو ببریم به طور قطع توی لیگ خواهیم موند . مطمئن باشید .

امیر بایرنی سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 05:30 ق.ظ http://www.bayernclub.com

سلام

مطلبت واقعآ عالی بود! سوالهای بسیار اساسی و جالب و البته پیچیده ای رو مطرح کردی۱ باید بگم که جواب دادن به این سوالهای شما کاره بسیار دشواری هست! این آقایون اومدن چهار تا حرف یاد گرفتن و همونا رو میزدن فرهنگ سازی و این چرت و پرتا راستی من اصلا به این موضوعات فکر نکرده بودم اما خیلی جالب و قشنگ مسئله رو بررسی کرد اینکه انگیزه رفتن یه عدده ای به استادیوم چیه و اینکه ایا واقعا کم شدن سن تماشاگران باعث این مسئله بی حرمتی در استادیوم شده یا نه!!

سلام
مشکل اینجاست که اگر همون مسئول بخواد با یکی مناظره تلویزیونی کنه همون جلوی دوربین با طرفش دعوا مرافعه میکنه . بدون توجه به اینکه در تلویزیونه !! و اون میشه مسئول اجرای فرهنگ !
در مورد کاهش سن تماشاگرا فکر کنم یکی از اصلی ترین عوامله . کافیه یه روز دوربین بره بین تماشاگرا . میانگین سن کسانی که می بینیم بین ۱۵ الی ۱۸ ساله ! و توی این سن بیشتر احساسات آدم کار می کنه تا فکرش !

امیر بایرنی سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 05:33 ق.ظ http://www.bayernclub.com

در باره سفر رئیس جمهور محترممان جناب محمود در به در ملقب به محمود گدا به گیلان و قولهایی که داده امیدوارم که حقیقت باشه و بتونه واقها کمکی به تیم شما کنه!!! عکس هفته واقعآ بی نظیر بود خیلی حال کردم انصافآ که خیلی توپ و باحال درستش کردی

اگر این وعده ها در مورد ملوان (‌بقیه وعده ها را کار ندارم ) محقق بشه و پول کافی به ملوان برسه همین تیم تا ۳ سال دیگه میره بین ۵ تیم اول لیگ .

محمد(aabaay) سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:49 ب.ظ

salame2bare,akhbare jadid hakiye ke giahi be tamrinat bargashte,ghobakhlu ta akhare fasl nemitune bazi kone,wa maziar ham amadast,omidwaram 3mtiaze pas ke haghe mast ro begirim
jan malawan,

سلام
معلومه که ایران ورزشی می خونی!
به اخبارت باید این رو هم اضافه کنیم که ملوان در جذب مازیار شادخواه مهاجم ایرانی تیم راپید وین ( که به شخصه فکر نکی کنم بازیکن آنچنانی باشه ! ) ناکام موند . دلیلش هم گویا مسائل مالی بوده .

محمد(aabaay) چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:07 ق.ظ

haji,bazi ba pas shadidan hassaso mohemme say mikonam khodamo beresunam,3mtiaz mikhaym,hamino bas,SINCERELY YOURS

با توجه به تجهیز شدن و جمع آوری امتیاز توسط فولاد و تساوی های راه آهن حتما باید این بازی رو ببریم و از این دو تا تیم جدا بشیم .

محمد(aabaay) چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:13 ق.ظ

MATLABE senne tamashagaret mitune kheyli chizaro roshan kone,in bachche ha bayad ba bozorgtarashun bian stadium,masalan,pedar ya baradare bozorgtar,awwalin baziye malawano ke man raftam 7 saalam bood,ke ba pesar khalam(alibahar) va shohar khalam rafte boodam ta 3wome dabirestan ke ba pesarkhalam miraftam badaz oon dige tanha ham miraftam,yadame ke baarha oon mano arum mikard ke be kasi fohsh nadam,in bacheha badbakhtaane bozorgtar nadaran va enteghale in farhang ha ham kheyli zaman bare,wali ba in hal ba matlabet hal kardam,jan malawan
aabaay

شما فقط کافیه هر وقت که دوربین تلویزیون میره توی تماشاگرا یه چند لحظه ای به قیافه ها دقت کنی . اکثراْ بین ۱۴ تا ۱۷ سال دارند . یعنی سن اوج هیجان ٬ احساسات و خامی .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد