ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

سلام بر پلی آف .

صحبت از پژمردن یک برگ نیست

فرض کن مرگ قناری در قفس هم مرگ نیست

فرض یک شاخه گل هم در جهان هرگز نرست

فرض کن جنگل بیابان بود از روز نخست

در کویری سوت و کور

در میان مردمی با این مصیبت ها صبور

صحبت از مرگ محبت ، مرگ عشق

گفتگو از مرگ انسانیت است .

 

متاسفم از اینکه با چنین شعر غم انگیزی شروع می کنیم در حالی که می توانستیم شروعی داشته باشیم که خستگی و دلمردگی را از تن ها بزداید .

متاسفم از اینکه بار دیگر شاهد سقوط قوی سپیدمان بودیم در حالی که می توانستیم اوج گرفتن آن را ببینیم .

متاسفم از اینکه حتی نمی توانیم بغض فروخورده مان را فریاد کنیم در حالی که می توانسیم طنین شادی شهر کوچکمان را در فضای ورزشگاه را بشنویم .

باز هم کار ما به اما و اگر کشید . بار دیگر باید دست به دعا برداریم تا شاید دری به تخته خورد و تیممان در لیگ باقی بماند . باور کنید نه یارای نوشتن دارم نه حتی قدرت فکر کردن اما از حقیقت گریزی نیست و باید قبول کنیم که تقرییاً شانسی برای بقا نداریم و کم کم باید به فکر پلی آف و بازیهای کثیف پشت پرده اش باشیم . باید دوباره به این فکر کنیم که به جای بازی با بزرگان به مصاف تیمهای کوچکی برویم که ابتدای فصل فکر رودررویی با آنها را نمی کردیم . فقط می توانم بگویم حیف و دو صد حیف که از همه اتفاقات خوشی که می توانست برای ما حادث شود بدترین آنها بوقوع پیوست و در نهایت آنی شد که نمیبایست اتفاق می افتاد .

   امروز همه چیز برای یک بازی خوب آماده بود . هوای خوب ، زمین تقریباً مساعد و البته حضور پرشور عموم هواداران ملوان ( که همین جا شایسته است از حضور گرم آنها صمیمانه تشکر کنیم ) نوید یک بازی خوب را میداد اما متاسفانه ملوان از این امکان استفاده لازم را نبرد و خود و هوادارانش را در بهت فرو برد .

    امروز نه حس و حالی برای حرف زدن پیرامون بازی وجود دارد و نه بازی چیزی داشت که بتوان از آن حرفی به میان آورد . باور کنید چنان فشاری بر من بود که تا همین حالا که مشغول نوشتن این مطلب هستم از درد عصبی معده در عذابم . از نظر من کار ملوان تمام شده است و بازی آخر یک بازی فرمالیته به شمار می رود و دل بستن به آینده نوعی گول زدن خود است اینکه پاس ببازد و ملوان از پس برق بربیاید خیلی دور از ذهن است . سپاهان که به اهواز نرفته و با توجه به نبود فرصت تکرار بازی و البته دلایل ناگفتنی دیگر باید سه امتیاز آن بازی را به حساب فولاد واریز شده بدانیم . داور امروز هم که انتخابش شاهکار کمیته داوران بود هم در نتیجه بی تاثیر نبود که البته در این مورد باید دو نکته را ذکر کنم . اول اینکه با توجه به حساسیت موجود بین تیمهای در شرف سقوط می بایست از داور بهتری برای این بازی استفاده میشد که عدم استفاده از داور مجرب در وهله اول برمیگردد به مدیریت قابل انعطاف ملوان که همواره در چنین لحظاتی با مشکلات موجود کنار می آید . آیا اگر این داور برای بازی فولاد انتخاب میشد مدیریت فولاد اعتراض نمیکرد ؟! دوم اینکه گذشته از تاثیر داور برروی بازی این سوال پیش می آید که چرا ملوان که سرنوشتش در دستان خودش بود چنین بازی بدون برنامه ای را از خود به نمایش گذاشت ؟ آقای احمدزاده شما بعنوان مسئول شماره یک فنی ملوان باید پاسخگو باشید که چرا مجتبی قربانی را همیشه بطور ثابت استفاده می کنید ؟ بر اساس کدام معیار وی همیشه فیکس است ؟ در حالی که سعید یوسف زاده آماده بازی است چرا مهران جعفری را به جای وی استفاده کردید ؟... متاسفم برای خودم که امیدوار بودم شما را در قامت منجی ملوان ببینم !

    ملوان امروز به خود باخت نه به داور ، نه به ابومسلم و نه به سپاهانی که در برابر فولاد حاظر نشد ! شاید اینها هم دلایلی برای سقوط ملوان باشند اما باید روراست باشیم و بگوییم به خود باختیم . متاسفانه اوضاع روحی بدی را می گذرانم و امیدی به بازی آخر ملوان ندارم و اعتقاد دارم دل بستن به آن هم خیال باطل است . یاد روزی افتادم که برای پیروزی بر استقلال اهواز در انزلی و ماندن در لیگ همه چیز آماده بود به جز خود ملوان ! چقدر آن روز تلخ بود . امیدوار بودم که دیگر در چنین شرایطی قرار نگیرم اما امروز بدوباره بازگشتیم به جایی که مجبور شدیم دائماً از خود بپرسیم چرا !؟ آنروز یکی از بدترین روزهای زندگی من بود و امروز دوباره حس کردم به گذشته بازگشته ام و قوی سپیدی را می بینم که ناامیدانه به آسمان می نگرد .

نظرات 9 + ارسال نظر
کیوان پورحیدری شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:39 ق.ظ

آقا رضا سلام احساس شما برای من و همه دوستداران ملوان قابل درکه فقط با این تفاوت که من از روزی که ملوان در انزلی بازی برده رو به صبا باتری باخت درد عصبی معده دارم و خدا شاهده که از همون روز می دونستم که ملوان محتاج همین 3 امتیاز خواهد شد . یک جورهایی دلم برای چند صد خطی که در طول فصل تایپ کردی میسوزه . تا وقتی که ملوان اسیر باندبازی باشه تکلیف همینه آخه کدوم مدیرعاملی مربی موفق دو فصل قبل رو با یک مربی نا موفق که همواره اسیر تفکرات خودشه عوض میکنه . در آخر با طرح یک سوال رفع زحمت میکنم .
آیا میتوانید یکی از صیفی جات سبز رنگ مورد استفاده در سالاد را نام ببرید که اکثر بازیکنان دیروز ملوان به خصوص م . ق
شبیه آن دیده میشدند ؟؟؟؟

محمد(aabaay شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:23 ب.ظ

محمد(aabaay) شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:31 ب.ظ

jan malawan ast,hatta agar malawan jani barayam nagozashte bashad,shom adarde mede,man ham ye pakat sigar,mani ke sigari nistam,,
az portahmasbi,modiriyate kalaane malawan,bazikonan,morabiye ,daawari,footbalee nabak,fulaade napak ke hamaro kharide,bargho kharid,khodadado kharid,sepahano kharid,.....
be andazeye yek ketab mishe newesht,
wali man fekr mikonam bayad hefei tar bud,ye bazi darim,omid bayad dasht ta bazi hast enteghad be morabio... karsaz nist ,farda komite enzebati darbare sepahan fulad ray mide!
badaz baziye shiraz wa hatta badaz play off be rahati wa ba farakhe bal az hameye malawan mishe nteghad kard wa shorte modiraye malawan ro keshid roo sareshun,mruz waghte hemayate,ye bazi darim,khodemonn khodemunoi nabazunim
jan malawan

دو کلمه حرف حساب یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:23 ق.ظ

متاسفانه مدیران ملوان بجای پی بردن به اشتباهاتشون با متهم کردن فولاد ، سپاهان ، برق ، ابومسلم و... دارند سر هوادارانشون کلاه میذارند و ذهن ها رو منحرف می کنند.

آیا ضعف ملوان در گلزنی که رکورد دار کمترین گل لیگ هست به تبانی تیمهای دیگه برمیگرده؟

آقایون باید مشکل ریشه ای حل بشه. ملوان باید از چنگ نیروی دریایی آزاد بشه و به هواداران و پیشکسوتان ملوانی برگرده یا به دست بخش خصوصی واگذار بشه تا از لحاظ مالی به خوبی ساپورت بشه اینطوریه که قوی سپید میتونه به راحتی در آسمان فوتبال ایران پرواز کنه نه در این قفسی که نیروی دریایی براش ساخته.

هواداران عزیز ملوان ! برای دراوردن قوی سپید از چنگال نیروی دریایی طوماری را امضا کنید



دو کلمه حرف حساب یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:34 ب.ظ

متاسفانه این روزها جو روزنامه ها و رسانه ها بر ضد تیم فولاد شده و اتهاماتی بی اساس و بدون سند را به این باشگاه خوشنام و سازنده و فدایی همیشگی تیم ملی اعلام کرده اند ! آنها در این دو برد اخیری که فولاد در مقابل ابومسلم و برق شیراز کسب کرده پیروزی های این تیم را مشکوک می دانند!!! آیا این انصاف است که از تلاش و همت و غیرت خوزستانی ها که همیشه مثال زدنی و شهره عام و خاص بوده به سادگی عبور کنیم و این پیروزی هایی را که حاصل تلاش این بازیکنان آینده دار خوزستانی بدست آمده لوث و باطل کنیم؟

گناه فولاد چیست که تیم سپاهان به دلیل طوفان شن از پرواز بازماند؟

آیا باشگاه فولاد هیچوقت به برد های ملوان در مقابل ذوب آهن - مس و راه آهن بگونه تردید و شک نگاه کرد و شما را متهم به تبانی کرد؟

آیا مدیران ملوان با چنین تهمتها ی بی اساس و بدون مدرک می توانند بجای ارائه دلایل قانع کننده ضعف مدیریتی خود را پوشش دهند و بر سر هواداران خوب و فهیم و نکته سنج خود کلاه بگذارند؟
ایا رکورددار کردن ملوان در کسب کمترین گل زده به تبانی تیمها برمی گرده ؟

ملوان سالهاست که بدلیل بی لیاقتی مدیران غیر فوتبالی نیروی دریایی است که بیشترین ضربه ها را خورده .

در یک کلام ملوان از درون می نالد نه از درون

چشم بصیرت بجای حرف حساب یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:08 ب.ظ

سلام دوستان
با خواندن جملاتی دوستی( ! ) که راجع به حرف حساب گفته باید بگم که لازم است بدانی با چشم بسته و یا با شخص بخواب فرو رفته نمی توان حرف از حساب و کتاب زد حدس می زنم از طرفداران تیم سردمدار تبانی در ایران که فوتبال را به منجلاب و کثافت کشانده باشی و البته بازی ملوان با ابومسلم را هرگز ندیده ای همان تیمی که شب قبل از بازی با او به یکباره فدراسیون بازی ملوان را بدون تماشاگر می کند همان تیمی که با آوردن ایناسیو طوق اسارت بر گردن امثال افرادی کثیفی چون افتخاری در فوتبال این سرزمین انداخت و حتما دوستدار کسانی که با وعده پرداخت رشوه به بازیکنان تیم ها از جمله بازیکنان ابومسلم آنها را در روز بازی چون سگانی هار به جان بازیکنان ملوان انداخت . حتما نتیجه بازی با پاس نیز یک اتفاق بوده که می بایست غروب ۲۸ اسفند و قبل از تعطیلات اعلام شود حق دارید که اینگونه با کمال پر رویی قیافه حق به جانب بگیرید ولی روزهای آینده چیزی جز فلاکت را برایتان به ارمغان نخواهد داشت این روزها را به یاد داشته باشید که برایتان نزدیک خواهد بود .
درست است ما به ابومسلمی ها خرده نمی گیریم چون نیازی به پاداش یک میلیون تومانی نیست با یک بسته شمع نیز می توان بعضی جماعت را خرید . به خداداد هم خرده نمی گیریم چون او راحتتر می تواند از پس سردمداران بی پول ملوان برآید ولی از پس سردمداران دلقک .... چطور ؟
درست است ملوان فرصت را از دست داد ولی فراموش نکید داور بازی هم دو فرصت پنالتی را از ما گرفت . ننگ براین فوتبال کثیف . ننگ بر آنان که پشت پرده و نه رودرو و در زمین فوتبال نتیجه را رقم می زنند .
فقط این را می توان گفت .
منتظر باشید فردا نزدیک است .
کوشا

هومن یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:41 ب.ظ

من معتقدم ملوان به بی کفایتی مدیر عامل و استرس سرمربیش و بازیکنهای بی لیاقتی مثل قربانی باخت.ای کاش ۱۱ تا جلال رافخایی داشتیم.منهم معتقدم ما رفتیم پلی آف.اما هنوز زمان انتقاد و روگردانی از ملوان نیست.همه چیزو بگذاریم بعد بازیهای مرگبار پلی آف.

سعید ثاراللهی یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:21 ب.ظ http://leon.blogsky.com

سلام اگه مدیرای ما یک سر سوزن سیاست داستن و مثل رضاییان از هفته ها قبل جنجال می کردن که فلان و بهمان بر علیهمان در حال وقوع است و... اینطور سرمان رو نمی بریدند ولی اونها هم مثل بعضی بازیکنا هنوز احساس خطر نمی کنن. سر بزن به روز کردم.
قربانت

کوشا دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:31 ب.ظ

با سلام
طبق آخرین خبر از کمیته انظباطی قرار شده که بازی فولاد با سپاهان تکرار بشه ؟ این هم از لطف خداست تا ترفندهای آنان که می خواهند نتایج بازی را در جایی غیر از زمین فوتبال رقم بزنند نقش برآب شود ؟
نتایج بازیهای دیروز ما رابه ماندن بیشتر امیدوار کرد؟
یا سیدآقا نجفی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد