ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ملوان و صبا در جستجوی صدر نشینی

با سلام خدمت دوستان

  قبل از هر چیز بابت آپدیت نکردن وبلاگ از همه دوستانی که به اینجا سر می زنند عذرخواهی می کنم . باور کنید این بار ( بر خلاف همیشه ) تنبلی دلیل اصلی این کار نبود !! حتی پس از بازی ملوان-سایپا هم متن مطلب جدید را هم آماده کردم که متاسفانه قسمت نشد از آن استفاده کنم . در ضمن از زحمات دوست خوبمان آقای عبدحق که زحمت به روز کردن اخبار ملوان را در بخش نظرات میکشند سپاسگذاری می نمایم .

 

ملوان و صبا در جستجوی صدر نشینی

 

نکته جالب درباره این دو تیم آن است که هر دو تا هفته های پایانی برای فرار از سقوط دست و پا می زدند ولی امروز برای تصاحب جایگاهی بهتر و چنگ اندازی به صدر جدول پنجه در پنجه هم انداخته اند و این شاید از عجایب فوتبال باشد ! قبل از اینکه مقایسه ای در خصوص داشته های دو تیم داشته باشیم کمی به اوضاع ملوان می پردازیم :

خوش بین ترین هوادار ملوان هم فکر حضور این تیم را در بین 4 تیم صدرجدول نمی کرد . حتی پس از پیروزی ملوان در برابر استقلال تهران همه کارشناس نماها ! از فاکتور شانس و مقطعی بودن این موفقیت حرف می زدند . باخت ملوان در برابر شیرین فراز شاید زنگ خطری بود برای بازیکنانی که مزه بالانشینی در جدول در زیر زبانشان بدجوری باعث شعفشان شده بود . نتیجه تساوی در آن بازی می توانست ایده آل ترین نتیجه ممکنه باشد اما دو اشتباه مرگبار از مسعودی که محکم ترین نقطه اتکای ملوان در فصل جاری بوده باعث شد به راحتی از کنار امتیاز این بازی بگذریم . پس از بازی با کرمانشاه به انزلی بازگشتیم و به دیدار تیمی رفتیم که هم مدافع عنوان قهرمانی بود و هم مربی داشت که هیچوقت نمیخواست بازنده باشد ! بازی با شور و حال وصف ناپذیری در حال آغاز شدن بود . باشگاه برای این بازی و به جهت تشویق و تهییج تماشاگران ابتکارات جالبی انجام داده بود . گرداندن پرچم ملوان در دور تا دور زمین و استفاده از بلندگوی ورزشگاه به جهت شعار دادن تماشاگران هم از آن جمله کارها بود . اینکه استفاده ازبلندگو استادیوم ( قبل از شروع بازی ) کار قانونی است یا خیر را دقیقاً مطلع نیستم اما در سال 2006 که جام جهانی در آلمان در حال پیگیری بود وقتی گوینده استادیوم در بازی آلمان-آرژانتین از طریق بلندگو مردم را به تشویق بیشتر ترغیب کرد همان شب از کار برکنار شد !! به هر حال اگر سایپا بازی را می باخت شاید این مساله به اندازه کافی بزرگ میشد اما وقتی بازی را برده ای دلیلی برای اعتراض نخواهی داشت ! در هر صورت در حالی که حقیقتاً نمی بایست بازی را می باختیم ( یا حتی مساوی می کردیم ) بارش باران و وقفه طولانی که بعلت قطع برق بوجود آمده بود بلای جان ملوان شد و به راحتی آب خوردن این بازی را از دست دادیم . در آن بازی مسعود غلامعلی زاد جای خود را به حسنی صفت داده بود ( که روی گل دوم بسیار مبتدیانه عمل کرد ) و خدامرادی هم در خط حمله جای جلال رافخوائی را گرفته بود که گویا این جابجایی ها بعلت مسمومیت این بازیکنان در هتل محل اقامت تیم ( هتل سبلان ) صورت گرفته بود به نحوی که باشگاه تصمیم گرفت هتل خود را عوض کند و از هتل جهانگردی استفاده نماید .پس از آن تقریباً یک هفته در شوک باخت بودیم که باز هم ملوانان در کمال ناامیدی افتخار دیگری آفریدند و دوباره امید را به اردوی خویش بازگرداندند آن هم در بازی که پیروزی در آن برای احمدزاده از نان شب هم واجبتر بود ! آنچه از دیدن لحظات کوتاهی از این بازی دربرنامه 90 دریافتیم استفاده از مرتضی فلاحتی به جای ابراهیم صادقی در پست دفاع راست بود . واقعا ابراهیم در این چند بازی از شرایط آرمانی خود به دور بود و هم در بازی با مس و هم در بازی با سایپا میشد کندی وی را به عینه مشاهده کرد . هر چند که فلاحتی هم چندان بازیکن قابل اطمینانی بشمار نمی رود اما امیدواریم نیمکت نشینی طولانی وی حداقل انگیزه اش را برای اثبات توانایی هایش افزایش داده باشد . ولی آیا ملوان توانایی پیروزی در مقابل صبا را دارد ؟!  

 

و اما بازی ملوان و صبا باطری .

اولین مورد اینکه بازی از ساعت ۱۷ به ۱۵ و ۳۰ دقیقه تغییر کرده است . گویا این درخواست باشگاه بوده که مورد موافقت هم قرار گرفته است . به بررسی این دو تیم می پردازیم و در نگاه اول به سرمایه های اصلی ملوان یعنی تماشاگران آن می رسیم :

به ارقام زیر که انصافاً باعث غرور من بعنوان یک انزلیچی ست دقت کنید . میانگین حدود ۱۴۶۵۰ نفر برای شهری که زیر دویست هزار نفر جمعیت دارد چه چیزی بغیر از تعصب و علاقه یک شهر به تیمش است ؟!

 

ردیف

شرح

محل انجام بازی

تعداد تماشاگر

۱

ملوان - استقلال تهران

بندر انزلی

۱۴۰۰۰

۲

ملوان - مس کرمان

بندر انزلی

۱۵۰۰۰

۳

ملوان - سایپای کرج

بندر انزلی

۱۵۰۰۰

۴

صبا باطری - پیکان تهران

صبا شهر

۱۰۰۰

۵

صبا باطری - فجر شیراز

صبا شهر

۱۰۰۰

۶

صبا باطری - ذوب اهن اصفحان

صبا شهر

۲۰۰۰

۷

صبا باطری -استقلال تهران

صبا شهر

۲۰۰۰

 

درباره صبا و قابلیت این تیم در خارج از خانه باید این مطلب را عنوان کنم که صبا 10 امتیاز از 16 امتیازی که کسب کرده است را در بیرون از خانه بدست آورده که این آمار نشان دهنده قدرت فوق العاده این تیم در بازیهای خارج از خانه می باشد . البته قضاوت در این باره کمی زود است اما کسب سه پیروزی با نتیجه یک بر صفر برابر ابومسلم ، راه آهن و پاس همدان و تساوی یک بر یک آن هم برابر استقلال و در استادیوم آزادی کمی پشتمان را می لزراند ! صبایی ها در خارج از خانه فقط و فقط یک گل دریافت کرده اند و 4 گل از 8 گل زده خویش را هم در بیرون از خانه به ثمر رسانیده اند تا نشان دهند حضورشان دررده سوم اتفاقی نبوده است ! و اما ملوان که علیرغم حضور در پایین جدول در فصل قبل توانست رکورد کمترین گل خورده را با 31 گل خورده پس از استقلال اهواز و سپاهان با 28 گل خورده  بدست آورد برای پیروزی در این بازی به هر دری خواهد زد . بازی پارسال این دو تیم یکی از تلخ ترین روزهای ملوانان را به یاد می آورد . بازی که با دو گل سید جلال رافخوائی که در آن بازی برای اولین بار بعنوان مهاجم وارد زمین شده بود در حال جریان بود که با اخراج تامینی و برخی اشتباهات کادر فنی( و البته بازیکنان ) در نهایت با نتیجه 3-2 به پایان رسید که تا آخرین روز لیگ همچنان حسرت آن بازی و 3 امتیازی که می توانست از استرس مان بکاهد را بکشیم . اما امسال شرایط متفاوت از سال گذشته است . ملوان در فصل پیش و در هفته هشتم با 4 باخت در برابر سپاهان ، استقلال اهواز، استقلال تهران و مس ، دو تساوی در برابر پیکان و سایپا و دو پیروزی در برابر پاس و فجر فقط و فقط موفق با زدن 4 گل شده بود ! مقایسه این دو فصل انصافاً تفاوتها در عملکرد ملوان را نشان می دهد . ملوان که در فصل پیش تنها با 21 گل زده به کار خود پایان داد در حالی که امسال و تا هفته هشتم 10 گل زده را در کارنامه خود می بیند . این جای بسی خوشنودی و خوشحالی ما بعنوان طرفداران ملوان است و امیدوارم این موفقیتها همچنان مستدام باشد . به شخصه معتقدم ملوان پتانسیل بهتر شدن را داراست و با جدیت بیشتر میتواند خاطرات ملوان دهه 60 را زنده کند . فکر می کنم این بازی محک خوبی برای ملوان باشد . در صورت پیروزی در این بازی دیگر باید به ملوان به دیده یک مدعی قهرمانی نگریست . حتی تساوی هم دربرابر تیم پرقدرت صبا چیزی از ارزشهای ملوان نخواهد کاست و این تیم را در کورس نگه خواهد داشت اما بازی در برابر تیمی که به گفته اهل فن بهترین خریدهای فصل را داشته بسیار مشکل می نماید . فکر میکنم بهترین بازیکن حریف محمد نوری باشد که به گفته خودش بهترین بازی فصل گذشته اش در برابر ملوان انجام داده است . وی در آن بازی ( اولین بازی دور برگشت لیگ ) دو گل به ثمر رسانید و انصافاً به تنهایی ملوان را شکست داد ! در کنار وی باید از فریدون فضلی ، یحیی گل محمدی ، علی یحیی نژاد ٬ عادل کلاه کج ٬ غلامرضا رضایی ... نام برد که هر کدامشان تجربه و قابلیت خاص خویش را دارا هستند . امیدوارم روز شنبه همه چیز بر وفق مرادمان بچرخد تا همچنان به قدم زدن بر روی ابرها ادامه دهیم !!

 

 

نکات آماری :

1 - دربازیهای داخل خانه ، ملوان در رده ششم و صبا در رده هشتم لیگ  با کسب 6 امتیاز و به خاطر تفاصل گل قرار دارند .

2 - دربازیهای خارج خانه ،  صبا در رده اول لیگ  با کسب 10 امتیاز و ملوان در رده پنجم  با کسب 8 امتیاز قرار دارند .

3 – صبا باطری با آمار یک گل زده در هر بازی در هر 90 دقیقه یک گل به ثمر رسانیده است  که این میزان برای ملوان ۱/۲۵ گل زده در هربازی یا به عبارتی هر 72 دقیقه یکبار است .

4 - صبا باطری با آمار ۰/۵ گل خورده در هر بازی در هر 180 دقیقه یک گل خورده دارد که این میزان برای ملوان۰/۷۵ گل خورده در هربازی یا به عبارتی هر 120 دقیقه یکبار است . صبا در جدول گل خورده در صدر است وسپاهان با 108 دفیقه یکبار گل خورده در رده دوم و ملوان هم در رده سوم قرار دارد . باز هم آفرین به این خط دفاع !

5 – تا هفته هشتم سلطان پاس گل در خارج از خانه کسی نبوده جز مازیار زارع که با دوپاس گل بیشترین تعداد پاس گل در بیرون از خانه را داراست .

بازیکنان موثر ( از حیث گل زده و پاس گل ) دو تیم ملوان و صبا باطری در یک نگاه

رتبه

بازیکن

تیم

گل زده

گل در خانه

بیرون خانه

پنالتی

پاس گل

۱۳

امیر خدامرادی

ملوان بندرانرلی

۳

۱

۲

۰

۱

۱۶

فریدون فضلی

صبا باطری

۳

۱

۲

۰

۱

۲۳

علی طهماسبی

ملوان بندرانرلی

۲

۱

۱

۰

۰

۳۰

محمد نوری

صبا باطری

۲

۱

۱

۰

۰

۴۴

مازیار زارع

ملوان بندرانرلی

۱

۰

۱

۱

۳

۴۶

سید جلال رافخوائی

ملوان بندرانرلی

۱

۱

۰

۰

۱

۵۱

هادی تامینی

ملوان بندرانرلی

۱

۱

۰

۰

۰

۵۲

علیرضا عباسفرد

صبا باطری

۱

۱

۰

۰

 

۵۴

سعید یوسف زاده

ملوان بندرانرلی

۱

۱

۰

۰

۰

۶۶

غلامرضا رضایی

صبا باطری

۱

۰

۱

۰

۱

۷۷

علیرضا رمضانی

ملوان بندرانرلی

۱

۰

۱

۰

۱

۸۷

ابوالفضل حاجی زاده

صبا باطری

۱

۱

۰

۰

۰

۹۴

رضا نیک نظر

ملوان بندرانرلی

۰

۰

۰

۰

۱

۱۰۴

عادل کلاه کج

صبا باطری

۰

۰

۰

۰

۱

۱۱۵

یحیی گل محمدی

صبا باطری

۰

۰

۰

۰

۱

۱۲۶

مرتضی اسدی

صبا باطری

۰

۰

۰

۰

۱

۱۲۷

محسن بیات

صبا باطری

۰

۰

۰

۰

۱

 تذکر : منظور از رتبه ٬ رده بازیکن بین کلیه بازکنان لیگ برتر می باشد .

یک سوال :

فرض کنیم تیمهای لیگ را به چهار دسته خیلی قوی ، قوی ، متوسط و ضعیف تقسیم کنیم . در این تقسیم بندی فرضی به نظر شما ملوان در کدام دسته قرار خواهد گرفت ؟! این موضوع نظر سنجی بود که دوست دارم کلیه کسانی که در این وبلاگ حضور می یابند در آن شرکت کنند . البته شاید تعصب بخشی از جوابتان را تحت تاثیر قرار دهد اما امیدوارم بدون هیچ یکسونگری به این قضیه نگاه کنید . پاسخ شما برای من اهمیت بسیار دارد چرا که مطلب سری بعد وبلاگ در این رابطه خواهد بود .

نظرات 32 + ارسال نظر
aabaay جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:54 ب.ظ

salam reza jan
agha vaghean khaste nabashi
man malawan ro dar goroohe ghawi gharar midam
saba ro mibarim

با تشکر از شما
منم امیدوارم صبا رو ببریم .

رضا زارعی جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:59 ب.ظ

سلام اقا رضا
به تشکر از زحمتی که کشیدی با توجه به نتایج به دست امده و
جایگاه فعلی ملوان در جدول و با احتساب احتیاط و علاقه مندی و انصاف و تعصب انرا در گروه قوی قرار میدهم

با تشکر از شما
ممنون از همکاریتون .
موفق باشید .

سعید ثاراللهی شنبه 21 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:14 ق.ظ

سلام رضا جان ممنون که باز به روز کردی ُتا اونا که یادمه صبا تو انزلی همیشه دفاع کرده از شانس ما جز طباطبایی بقسه دروازه بانهای صبا تو انزلی ستاره شدن.وقتی لیگ یک با اونا بازی کردیم حاج اسبویی ستاره تیمش بود و حداقل ۵ گل مسلم رو از ما گرفت.تو این دو سه سال اخیر هم تولیا اونا از شکستای وحشتناک ۴ یا ۵ گل در مقابل ما نجات داده .امیدوارم دفاع ما با هوش باشه و از فضلی غافل نشه تازه محمد نوری فصل ژیش تو انزلی دو گل با لباس سپاهان با دو شوت به ما زد امیدوارم همه چسز بع نفع ما پیش بره تا این ۳ امتیاز رو بگیریم .واقعا اصالت ما کجا و نو کیسگی صبا کجا.

ابای شنبه 21 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:26 ب.ظ

دیدار تیمهای فوتبال ملوان انزلی و صبا باتری در روز عید سعید فطر در ورزشگاه تختی انزلی با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت.

به گزارش ایرنا، گلهای این دیدار را فریدون فضلی در دقیقه ‪ ۷۲‬از روی نقطه پنالتی برای صبا باتری و حسن نیک نظر در دقیقه ‪ ۷۶‬برای تیم ملوان به ثمر رساندند.
داوری این دیدار را محمود رفیعی به عهده داشت.
ملوان در این دیدار هشت موقعیت گل و صبا باتری سه موقعیت گل را از دست داد.
ملوان اکنون از ‪ ۹‬بازی ‪ ۱۵‬امتیاز کسب کرده است
سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی روز شنبه بعد از نتیجه یک بر یک تیمش برابر صبا باتری گفت: ما تا آخرین دقیقه برنامه‌های تاکتیکی را پیش بردیم اما دفاع بسته صبا باتری اجازه هرگونه کاری را از ما گرفته بود.
" محمد احمدزاده" در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : هر تیمی که با ما بازی دارد هفته قبل در مورد اشتباهات داوری در رسانه‌ها جوسازی می‌کند.
به گفته وی این مساله موجب می‌شود که داورها با این تیم‌ها کمی مهربان تر برخورد کنند.
احمدزاده در مورد پنالتی دقیقه ‪ ۷۲‬تیم صبا باتری که موجب به ثمر رسیدن یک گل برای این تیم توسط فریدون فضلی شد ، گفت: پنالتی در خارج از محوطه جریمه رخ داده بود.
ملوان پس ازاین دیدار خانگی که با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت از ‪ ۹‬بازی ‪ ۱۵‬امتیاز دارد
سرمربی تیم فوتبال صباباتری بعد از بازی مقابل تیم ملوان در شهر انزلی گفت : از این که در انزلی زمین به این خوبی بود لذت بردیم.
"محمد حسین ضیایی" در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: می‌دانستیم که ملوان از جناحین حمله می‌کند و ما جناحین را بستیم.
تیم صبا باتری امروز با کسب یک امتیاز از این دیدار ، میدان را ترک کرد.
تیم صبا باتری در دیدار مقابل ملوان با گل دقیقه ‪ ۷۲‬فریدون فضلی از روی نقطه پنالتی موفق شد که یک امتیاز از این بازی کسب کند

ابای یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:18 ق.ظ

اهمیت بردن مانع از بردن شد

ملوان بازی اول از سه‌گانه بزرگ جدال با تیم‌های همسایه خود در بالای جدول را در شرایطی مقابل صباباتری آغاز کرد که غلامعلی‌زاد، علی طهماسبی و محمد حیدری را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نداشت ولی صبا نیز به همین اندازه بازیکن مصدوم را با خود به انزلی نبرده بود. یحیی‌نژاد، حاجی‌زاده و محمد نوری به دلیل مصدومیت قادر به بازی مقابل ملوان نبودند و گل محمدی نیز به دلیل محرومیت در ترکیب صبا قرار نداشت. به این ترتیب بازی دو تیم که فی‌الواقع به نوعی مبارزه‌ای بود برای رسیدن به رتبه دوم جدول با کاستی‌هایی همراه بود. ملوان که فصل را رویایی دنبال می‌کند مقابل صبا نیز صاحب توپ و میدان بود و به دنبال بازی هجومی خود در دقیقه 5 جلال رافخایی را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان صبا دید اما ضربه مهاجم ملوان را المیر تولیا با پا دفع کرد. صباباتری که بیشتر روی حرکات پا به توپ غلامرضا رضایی مانور می‌داد در دقیقه 28 روی اشتباه هادی تأمینی مدافع میانی ملوان در هنگام پاس به عقب به دروازه‌بان خود صاحب موقعیت شد. فریدون فضلی این توپ را در میانه راه تصاحب کرد و ضربه خوبی هم به توپ زد ولی حسنی‌صفت منجی دروازه تیم خود شد و توپ را مهار کرد. در همین دقیقه 28 ملوانان بر اثر اشتباه مرتضی اسدی مدافع صبا صاحب موقعیت شدند. توپی که از میانه میدان با پاس بلند عمقی زارع ارسال شده بود بر این اثر به خدامرادی رسید که این بازیکن در موقعیت عالی با ضربه‌ای نرم توپ را به خارج از چارچوب زد. با آغاز نیمه دوم دو تیم احتیاط را مراعات کردند و بازی تا دقیقه 55 متعادل پیش رفت. از این پس ملوان حمله کرد و تا دقیقه 65 فشار سنگینی را به صبا وارد کرد. طی این دقایق ملوانان دو بار صاحب موقعیت گلزنی شدند. شوت سنگین خدامرادی در دقیقه 58 توسط تولیا دفع شد و در دقیقه 59 سانتر رافخایی را جعفری با ضرب سر با فاصله کمی از بالای دروازه به اوت زد. صباباتری پس از حملات ملوان خود را پیدا کرد و به گل اول بازی رسید اما ملوان به سرعت گل تساوی را زدند و پس از آن هر چه کوشیدند نتوانستند به گل دیگری برسند. این تساوی برای میزبان اگر چه خوشایند نبود اما شاید بتوان از آن به عنوان زمینه‌ای برای بازی‌های سنگین بعدی مقابل سپاهان و پرسپولیس استفاده کرد.

ابای یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 03:04 ق.ظ

ملوان یک - صباباترى یک

توقف در بالاى جدول




شنبه ۲۱/۷/۸۶
ورزشگاه: تختى انزلى
ساعت: ۰۰:۱۵
چارچوب: هفته نهم لیگ برتر
ملوان بندرانزلى: یک
گل: رضا نیک نظر (۷۶)
صباباترى تهران: یک
گل: فریدون فضلى (۷۲ پنالتى)
داور: محمود رفیعى
کمک ها: محمدرضا ابوالفضلى، سیدعلى نژادیان
اخطار: محسن بیات، سعید بیگى، ماچکیچ، المیر تولیا (صباباترى)
اخراج: -
تماشاگر: ۱۵ هزار نفر
آب و هوا: ابرى
بهترین بازیکن: المیر تولیا (صباباترى)


ملوان انزلى: على حسنى صفت، سعید سالارزاده، على رمضانى (محسن گیاهى ۸۵)، سعید یوسف زاده، هادى تأمینى، مازیار زارع، رضا نیک نظر، امید خدامرادى، مهران جعفرى (صفر صفرزاده ۷۲)، مرتضى فلاحتى (سیدابراهیم صادقى ۶۵)، سیدجلال رافخایى
سرمربى: محمد احمدزاده

صباباترى تهران: المیر تولیا، سعید بیگى، مرتضى اسدى، مرتضى کاشى، حمید فرزانه، عادل کلاه کج، محسن بیات، حامد حاجتى، غلامرضا رضایى (آلن آدویچ ۹۱)، علیرضا عباسفرد (مادینکو ماچکیچ ۷۰)، فریدون فضلى (امیرحسین فشنگچى ۹۰)
سرمربى: محمدحسین ضیایى

ایران ورزشى - دیدار جنجالى تیم هاى سوم و چهارم جدول رده بندى در نهایت با تساوى به پایان رسید. بازى همان طورى که انتظار مى رفت با حملات تیم میزبان آغاز شد. علیرضا رمضانى در دقیقه ۳ با ارسال دقیق خود از جناح چپ دروازه صبا را تا آستانه فروپاشى پیش برد اما این تولیا بود که با خروج به موقع، موقعیت گلزنى را از ملوان گرفت. درست سه دقیقه بعد در ادامه حملات توفانى ملوان، جلال رافخایى در موقعیتى تک به تک توپ را به دستان تولیا کوباند تا یکى از موقعیت هاى خوب ملوان از بین برود. صباباترى بعد از اینکه ۲۰ دقیقه نخست را سخت تحت فشار بود با بازیسازى خوب کلاه کج و محسن بیات روند بازى را تا حدودى آرام کرد و حتى به دروازه ملوان نیز نزدیک شد. شوت سنگین غلامرضا رمضانى توسط على حسنى صفت گلر آماده ملوان مهار شد تا نیمه اول بدون گل مساوى به پایان برسد. نیمه دوم هم با شروع توفانى انزلى چى ها همراه بود. ۱۵ دقیقه حمله و فشار شدید هیچ سودى براى سفیدپوشان نداشت چرا که مهاجمان ملوان در زدن ضربات آخر بى دقت عمل مى کردند. روند بازى رو به تعادل بود که خطاى مشکوک به پنالتى سعید سالارزاده، محسن بیات را در داخل محوطه جریمه ملوان متوقف کرد تا فریدون فضلى که هر سال باید در انزلى گلزنى کند، با یک شوت سنگین دروازه ملوان را باز کند. انزلى چى ها که روند بازى را به سود خود نمى دیدند خیلى زود توپ و میدان را در اختیار گرفتند تا برترى صبا تنها ۴ دقیقه طول بکشد! شوت سنگین رضا نیک نظر از فاصله ۴۰ مترى تور دروازه صباباترى را به لرزه درآورد. پس از مساوى شدن بازى، ملوان تلاش فراوانى براى گلزنى کرد اما تساوى عادلانه ترین نتیجه براى ملوانى است که نمى تواند از موقعیت هاى خود به خوبى بهره ببرد.
حواشى بازى
*دقیقه ۲۰ بازى به ناگهان جو ورزشگاه متشنج شد. مسؤول تدارکات صباباترى که با حرکات دست تماشاگران ملوان را تحریک مى کرد موجب بر هم خوردن جو آرام ورزشگاه شد.
*با به صدا درآمدن سوت پایان بازى ولى الله صالح نیا مربى تیم صباباترى به شکلى عجیب دوان دوان به سمت رضا نیک نظر هافبک ملوان رفت که قصد درگیرى با وى را داشت و اگر پادرمیانى نماینده فدراسیون نبود شاید کار به جاهاى باریک مى کشید.

کوشا یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:19 ب.ظ

با سلام به همه دوستان

آفرین به همت و غیرت ملوانان ، گرچه چیزی جز برد ما را راضی نمی کند ولی باز هم به خاطر تلاش بچه ها از آنها متشکریم .
با این اوصاف ملوان را در دسته تیم های قوی می توان قرار داد .
امیدوارم ۵ شنبه از سپاهان نیز بتوانیم امتیاز بگیریم تا زمینه ای برای کسب ۶ امتیاز حتمی دو بازی بعدی باشد .
یا سید آقا نجفی . . .

ابای دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:46 ق.ظ

جهان فوتبال:
ملوان به 4 امتیازهای دیگر فکر کند

ملوان در اولین مسابقه از سه‌گانه برخورد با قدرت‌های بالای جدول لیگ برتر در خانه مقابل صباباتری متوقف شد. شاید واژه <متوقف> در تحلیل تساوی ملوان مقابل صبا کمی زیاده‌خواهانه باشد. چرا که حضور ملوان با بضاعت انسانی و مالی موجود در بالای جدول رده‌بندی اتفاقی است برخلاف واقعیت‌های فوتبال اما این زیاده‌خواهی را نتایج ملوان و عملکرد این تیم در طول مسابقات فصل جدید لیگ باعث شده است. احمدزاده پیش از مسابقه با صبا طی مصاحبه‌ای با جهان‌فوتبال عنوان کرده بود که از سه مسابقه سنگین تیم خود با صبا، سپاهان و پرسپولیس انتظار کسب 5 تا 7 امتیاز را دارد اما تساوی در مسابقه اول این سه‌گانه کار احمدزاده را برای کسب حداقل 4 امتیاز دیگر از دو بازی آتی این تیم در اصفهان و انزلی دشوار می‌کند. با این حال حضور ملوان در جمع 4 تیم بالای جدول وظایف سرمربی ملوان و بازیکنان این تیم را برای حفظ موقعیت بالای جدول بیشتر کرده و ملوانان فی‌الواقع حالا دیگر از دسته تیم‌هایی محسوب می‌شوند که باید برای بردن مبارزه کنند. نظیر چنین موقعیتی فصل گذشته برای استقلال اهواز وجود داشت و این تیم به رغم نوساناتی که به آن دچار شد سرانجام به مقام دوم فصل رسید و چه بسا اگر اتفاقاتی علیه آن رخ نمی‌داد قهرمانی را هم به فراچنگ می‌آورد. استقلال اهواز فصل قبل پس از سه پیروزی پیاپی در هفته‌های آغازین، هفته چهارم در تهران شکست سنگین 1-4 از پرسپولیس را پذیرفت اما هرگز از میدان به در نشد، انسجام خود را حفظ کرد و به ویژه با حفظ روحیه و جاه‌طلبی به راه خود ادامه داد. ملوان تا پایان هفته نهم هرگز شکستی چنین سنگین را متحمل نشده و نه موقعیتش در جدول مسابقات چنان متزلزل است که به ناگهان با چند پله سقوط از یادها برود. بنابراین رفع نقایص حرکتی و برطرف کردن زمینه‌ای که موجب می‌شود تا ملوان مقابل تیم‌هایی در اندازه فنی سایپا و صباباتری به نتیجه دلخواه نرسد در اولویت اول دسته کارهای ملوان قرار می‌گیرد. ملوان که تا پایان هفته نهم 11 گل زده و 7 گل دریافت کرده است به طور مشخص قدرت دفاعی فصل قبل خود را حفظ کرده و در کار رسیدن به گل هرگز قابل مقایسه با فصل قبل نیست و در سطحی بسیار بالاتر قرار می‌گیرد اما وقتی می‌بینیم از 11 گل ملوان فقط 3 گل آن توسط مهاجمان تخصصی تیم (طهماسبی 2 گل، رافخایی یک گل) به ثمر رسیده بدیهی است که احمدزاده باید خط حمله تیم خود را دوباره و با هدف توجه ویژه به چارچوب دروازه حریفان سازماندهی کند. کم‌توجهی یا حتی بی‌توجهی به چارچوب در بازی مهاجمانی مثل رافخایی و مهران جعفری مشهود است و مسلماً اگر ملوان مهاجمان خود را بیشتر در فضای خطر ببیند و صاحب توپ کند دستیابی به نتیجه دلخواه حتی مقابل تیم‌های قوی‌تری نظیر سپاهان و پرسپولیس برای این تیم دور از دسترس نخواهد بود. احمدزاده برای افزودن برقدرت تهاجمی تیم خود امیر خدامرادی را از کانال کناری راست به مرکز میدان منتقل کرده تا با اضافه شدن به خط حمله از قدرت گلزنی این هافبک بیشتر استفاده کند. خدامرادی تاکنون برای ملوان 3 گل زده که حاکی از پیشرفت این بازیکن نسبت به فصل قبل هم هست (خدامرادی در کل طول فصل قبل 5 گل به ثمر رسانده بود) اتفاق خوب بازی ملوان- صبا بازگشت محسن گیاهی پس از یک دوره آسیب‌دیدگی طولانی مدت به ترکیب ملوان بود که می‌تواند قدرت تهاجمی جناح چپ این تیم را افزایش دهد. به این ترتیب به رغم توقف ملوان مقابل صباباتری می‌توان انتظار افزایش توان تیمی ملوان را داشت و حتی اگر این تیم مقابل سپاهان و پرسپولیس به 4 امتیاز مورد نظر احمدزاده دست نیافت به حفظ موقعیت ممتاز ملوان در بالای جدول و ارتقای آن امیدوار بود.‌

عروسک صبا باطری : دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:51 ق.ظ

محمد حسین ضیایی(عروسک صبا باطری): المیر تولیا بهترین است

ضیایی در ورزشگاه تختی انزلی زیاد حرف نزد اما دیروز که در تهران مشغول ارزیابی بازی تیمش بود به جهان فوتبال گفت: <ما برای مساوی کردن به انزلی نرفته بودیم ولی خب شرایط بازی به گونه‌ای رقم خورد که بازی مساوی تمام شد، در حالی که ما اگر در استفاده از موقعیت‌های‌مان درست عمل می‌کردیم، الان برنده بازی بودیم. تیم من در همان دقایق آغازین بازی صاحب یک موقعیت ایده‌آل گلزنی شد که نتوانستیم به گل تبدیل کنیم و همین امر نشان‌دهنده این است که به هیچ‌وجه با اندیشه کسب تساوی به میدان نیامدیم و بازیکنانم بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند و قضاوت خوب داور این پیکار نیز موجب شد تا دو تیم بدون حاشیه فوتبال بازی کنند.>‌ ضیایی مدعی است از لحاظ تاکتیکی ملوان را به خوبی می‌شناخت: <ما می‌دانستیم که ملوان در زمین خودش خوب بازی می‌کند و برنامه‌شان برای رسیدن به گل از کناره‌های زمین خواهد بود. با بستن این نقاط از وسط زمین به حمله اضافه می‌شدیم، در نتیجه موقعیت‌های خوبی نیز به دست آوردیم و این‌که در طول بازی حریف با سانتر کردن از کناره‌های میدان بخواهد به دروازه مقابل نزدیک شود که موقعیت گل نمی‌شود.>‌ ضیایی زمین صاف و خوش‌رنگ و هموار ورزشگاه تختی را ایده‌آل می‌داند که در اجرای برنامه‌های تاکتیکی هر دو تیم تأثیرگذار بود.او در خصوص گلی که صباباتری دریافت کرد، خاطرنشان کرد: <نظیر این گل‌ها را دروازه بان‌های دیگر هم دریافت می‌کنند و نمی‌توان صرفاً المیر تولیا را در این صحنه مقصر دانست که بازی خوبی در این دیدار از خود به نمایش گذاشت و اعتقاد داریم در حال حاضر تولیا بهترین دروازه‌بان شاغل در فوتبال ایران است.>

شهرام گودرزى فوروارد جوان برق شیرا دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 03:04 ق.ظ

آقاى احمدزاده بهترین مربى ام بوده است
با آقاى احمدزاده از سایر مربیانم راحت تر بودم چون ایشان رابطه اش با جوانان خیلى خوب بود. البته از دکتر ذوالفقارنسب و آقاى یاورى هم خیلى چیزها یاد گرفته ام
<ایران ورزشى>

احمدزاده: تساوى در انزلى حکم شکست ر دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 03:07 ق.ظ

محمد احمدزاده سرمربى ملوان درباره تساوى یک- یک تیمش مقابل صباباترى گفت: مى دانستیم که یک بازى دشوار را پیش رو داریم چرا که صباباترى یک تیم پرمهره، بسیار منسجم و از مدعیان لیگ هفتم به شمار مى رود. پیش بینى ما با واقعیت کاملاً منطبق بود. بازى سختى را برابر صباباترى پشت سر گذاشتیم.
وى ادامه داد: البته دشوار شدن این بازى تنها به قدرت صبا محدود نمى شد و استراتژى تدافعى این تیم و بازى کاملاً بسته آنها کارمان را دشوارتر کرده بود. با همه این اوصاف بازیکنان ما ۹۰ دقیقه تمام بازى را تحت کنترل خود گرفته و بر بازى مسلط شده بودند. ملوان در این بازى تیم برتر میدان بود هر چند که نتوانستیم در نهایت از این برترى به نفع خود استفاده کنیم. ما فکر مى کردیم که صباباترى به دلیل شرایط که در جدول دارد و نتایجى که در هفته هاى گذشته به دست آورده براى پیروزى قدم به این دیدار گذاشته و بازى هجومى را به نمایش مى گذاریم اما بر خلاف پیش بینى ها، صبا بسیار تدافعى بازى را شروع کرده و هدفش تنها کسب یک امتیاز بود. مشکل اصلى و اول ما همین بازى بسته حریف بود که ۹۰ دقیقه براى باز کردن خط دفاع آنها تلاش کردیم.
احمدزاده افزود: بر خلاف جریان بازى ابتدا از حریف عقب افتادیم اما خیلى زود موفق به زدن گل تساوى به حریف شدیم. پس از آن بازیکنان ما با روحیه و انگیزه بالایى به دروازه حریف هجوم برده و موقعیت هاى زیادى را براى گلزنى به دست آوردند. مى توانستیم با استفاده بهتر از این موقعیت ها حریف را شکست دهیم اما چنین نشد.
سرمربى ملوان تأکید کرد: از مهاجمان و عملکرد خط حمله تیم اصلا راضى نیستم اما هافبک هاى ما بازى بسیار خوبى را به نمایش گذاشته و بسیار خوب مهاجمان را تغذیه کردند. مدافعان ما نیز عملکرد چندان بدى نداشتند اما در برخى از دقایق بازى دچار اشتباهاتى شده و چندان متعادل نبودند. با وجود تمام این نقص ها و ضعف هایى که داشتیم ۹۰ دقیقه تمام توپ و میدان را در اختیار داشته و لحظه اى از حملات گسترده خود دست بر نداشتیم.
احمدزاده یادآور شد: تساوى مقابل صبا در انزلى براى ما حکم شکست را دارد. اصلا نباید اجازه دهیم که هیچ تیمى در انزلى از ملوان امتیاز بگیرد. بازى کردن در انزلى باید آن قدر براى حریفان ما دشوار باشد که حتى از کسب یک تساوى هم خوشحال شوند و آن را یک موفقیت بزرگ بدانند. فکر مى کنم به همین دلیل باید صباباترى را بهترین تیم هفته نهم دانست چرا که یک امتیاز از ملوان در خانه گرفته است.

ابای سه‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:43 ق.ظ

اردوی ملوانی‌ها در اصفهان

به فاصله 4 روز باقی‌مانده تا بازی ملوان مقابل سپاهان، مسؤولان این تیم گیلانی اردوی خود را از دیروز در اصفهان برپا کردند.طبق تصمیم احمدزاده، بازیکنان ملوان جلسات تمرینی خود را در حالی به اصفهان منتقل کرده‌اند که این شهر 1200 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و می‌توان از این طریق آمادگی هوازی بهتری را برای بازی با سپاهان به دست آورد.بازی تیم‌های ملوان و سپاهان پنج‌شنبه 26 مهرماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد.

ابای چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:41 ق.ظ

نیمکت‌نشینی عقیلی و صالحی برابر ملوان

سپاهان بیش از این نمی‌خواهد بابت مصدومیت ستاره‌هایش در لیگ متضرر شود از این رو هادی عقیلی و مهدی سیدصالحی دو بازیکن کلیدی این تیم که به تازگی دوران نقاهت خود را پشت سر گذاشته‌اند مقابل ملوان بندرانزلی از روی نیمکت کار را دنبال خواهند کرد تا در صورت نیاز و صلاحدید لوکا بوناچیچ برای دقایقی اندک به میدان بروند. در این بین هادی عقیلی اواخر هفته به تهران خواهد آمد تا دکتر طباطبایی نظر نهایی را درخصوص همراهی وی با کاروان سپاهان در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوحده اعلام کند.

ابای چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:54 ق.ظ

سوارى، جانشین محمدى در ترکیب سپاهان
ایران ورزشى- محمد سوارى به جاى عباس محمدى از دروازه تیم سپاهان در دیدار مقابل ملوان بندرانزلى حراست خواهد کرد. با توجه به دریافت سومین کارت زرد این فصل عباس محمدى دروازه بان کرمانى سپاهان لوکا بوناچیچ مجبور خواهد بود از وجود محمد سوارى در ترکیب تیم خود مقابل ملوان استفاده کند.گفتنى است سپاهان اصفهان روز پنجشنبه هفته جارى در ورزشگاه فولاد شهر مقابل ملوان بندرانزلى صف آرایى خواهد کرد.

jahane football پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:55 ق.ظ

اعتبار سپاهان در جیب ملوان

بعد از آن شکست در اهواز حالا سپاهانی‌ها می‌دانند که مقابل تیم‌های بالای جدول باید فوتبال باحساب و کتاب‌تری را انجام داد و ملوان از این دسته تیم‌ها است. توقف در این بازی بی‌تردید موقعیت سپاهان را در بالای جدول به خطر می‌اندازد و از این رو به احتمال قریب به یقین لوکا بهترین نفرات و سختگیرانه‌ترین تدابیر را برای بازی با ملوان انتخاب خواهد کرد و در این صورت محمد احمدزاده در اصفهان کاری دشوار را پیش‌رو دارد. با این حال ملوان در خارج از خانه به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کرده و حالا صاحب شخصیتی است که می‌تواند مقابل تیم‌های بزرگ فصل هم از اعتبار خود دفاع کند.‌ کاظمی (سپاهان- ) هافبک دفاعی سپاهان حالا دیگر در‌ترکیب این تیم جای ثابتی پیدا کرده. کاظمی می‌داند که ملوان در خط میانی صاحب قدرت جنگند‌گی و شوتزنی است و باید با هافبک‌های ملوان مردانه جنگید.‌ حسنی‌صفت (ملوان- ) دروازه‌بان ملوان که طی هفته‌های حضورش عملکرد خوبی داشته می‌تواند ستاره بازی بزرگ اصفهان باشد. علی حسنی‌صفت به ویژه در خروج‌های زمینی و شوت‌گیری مسؤولیت بزرگی دارد.

ابراهیم زاده: پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:01 ق.ظ


مقابل ملوان با انگیزه بیشترى کار مى کنیم
منصور ابراهیم زاده درباره دیدار امروز تیم اش مقابل ملوان گفت: بازیکنان سپاهان از شکست مقابل استقلال اهواز درس گرفته اند و طبیعى است که این هفته با انگیزه بیشترى کار کنند.
البته حریف این هفته سپاهان در جدول رده بندى وضعیت خوبى دارد و با میاندارى مازیار زارع و مکمل هایى همانند رضا نیک نظر و على حسنى صفت فراتر از حد انتظار نتیجه گرفته است.
طبیعى است آنها بخواهند در اصفهان هم با یک تاکتیک حساب شده براى کسب پیروزى به میدان بیایند.
ابراهیم زاده در خصوص وضعیت سپاهان گفت: از آنجایى که محسن بنگر، جلال اکبرى و محرم نویدکیا بار دیگر شرایط آرمانى گذشته خود را پیدا کرده اند سپاهان وضعیت بهترى دارد و قطعا سعى خواهیم کرد پیش از سفر به امارات براى دیدار برگشت مرحله نیمه نهایى لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوحده در جدول رده بندى پیشرفت قابل توجهى را داشته باشیم.

mamy پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:02 ق.ظ

احمدزاده: دست خالى
از اصفهان برنمى گردیم
ایران ورزشى - محمد احمد زاده با سخت خواندن دیدار امروز تیمش مقابل سپاهان گفت: مسابقه سختى برابر سپاهان در پیش داریم؛ اما شرایط بازیکنان ما هم از نظر جسمانى و هم از نظر روحى و روانى بسیار مطلوب است. بنابراین مى توانیم در اصفهان حریف را با مشکل مواجه کنیم.
وى افزود: اطمینان دارم دست خالى از اصفهان بر نمى گردیم و حداقل یک امتیاز مى گیریم، هر چند نیم نگاهى هم به سه امتیاز این دیدار داریم.
احمد زاده در خصوص شرایط سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا در صورت شکست احتمالى برابر ملوان گفت: امیدوارم این تیم در رقابت هاى آسیایى قهرمان شود؛ اما گاهى اوقات عدم نتیجه گیرى هم مى تواند به یک تیم کمک کند. اگر سپاهان برابر ملوان به مشکل بخورد، این مسأله مى تواند نقطه عطفى براى این تیم در بازى برگشت برابر الوحده باشد.
احمدزاده با اشاره به شرایط جدول لیگ در پایان هفته نهم گفت: جدول رده بندى لیگ تقریباً شکل اصلى خود را گرفته است و دیگر مربیان نمى توانند بهانه بیاورند که شناختى نسبت به حریفان ندارند یا بازیکنان هماهنگ نیستند. جدول تا پایان نیم فصل خیلى تغییر نخواهد کرد.

ابای جمعه 27 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:36 ق.ظ

سومین باخت با سومین گل به خودی!
واقعا"متاسفام

mamy جمعه 27 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 04:41 ب.ظ

مدیر باشگاه سپاهان :
اجازه تمرین به ملوان داده نشد
27 مهر 1386 15:11
مدیر باشگاه سپاهان اصفهان گفت : این ورزشگاه تنها برای دیدارهای تیم فوتبال سپاهان اصفهان اجاره شده و از این رو مسوولا ن این ورزشگاه اجازه ندادند تا تمرین تیم ملوان بندرانزلی در آن برگزار شود.
به گزارش شبکه خبر ، محمدرضا ساکت در پاسخ به انتقاد سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی مبنی بر در اختیار قرارندادن زمین چمن ورزشگاه فولاد شهر برای تمرین تیم ملوان افزود : زمین چمن ورزشگاه فولاد شهر ، کشش برگزاری دیدارهای لیگ برتر و تمرینات را ندارد و بنابراین مسوولان باشگاه ذوب آهن اصفهان حتی به تیم سپاهان اجازه تمرین کردن در ورزشگاه فولا د شهر را نمی دهند.
وی افزود : ضمن آنکه روز چهارشنبه که تیم ملوان بندرانزلی برای تمرین به ورزشگاه فولاد شهر مراجعه کرده بود ؛ تیم ذوب آهن اصفهان نیز تمرین داشت .
مدیر باشگاه سپاهان اصفهان درباره محرومیت یک جلسه ای لوکا بوناچیچ ، سرمربی تیم فوتبال این باشگاه پیش از دیدار با تیم ملوان اظهارداشت :رای کمیته انضباطی برای ما قابل احترام است اما معتقدیم که ناظر بازی با تیم استقلال ، همه واقعیت های این دیدار را گزارش نکرده و در حق لوکا بوناچیچ اجحاف شده است .

سپاهان لحظه آخر را می‌شناسد شنبه 28 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:41 ق.ظ

ملوان که استفاده از ضدحمله‌ها را در دستور کار داشت از همان ابتدا کارایی آن را احساس کرد. مدافعان سپاهان که در غیاب عقیلی بسیار نامطمئن بودند تا دقیقه 15 دو ضربه پنالتی را تقدیم ملوانان کردند. آنها روی یک خط بازی می‌کردند و اصلاً پوشش را نمی‌شناختند و بسیار کند بودند، به همین دلیل رافخایی مهاجم ملوان ستاره میدان شد و چندین بار از این خط دفاع عبور کرد ولی ضربات آخر را خوب نزد. دو ضربه پنالتی علیه میزبان می‌توانست همه چیز را خراب کند اما سپاهان روحیه خود را نباخت و با حمایت بی‌دریغ تماشاگرانش بر جریان بازی حاکم شد.ملوان تیم خوبی داشت که اصلاً با آن تیمی که در ابتدای همین فصل در فولادشهر با ذوب‌آهن مساوی کرد قابل قیاس نبود. آنها به خوبی تغییر تاکتیک می‌دادند و جمع و باز می‌شدند و البته بازی تأخیری را که هنر سالیان دراز آنهاست را هم در لحظات مختلف و مطابق با شرایط در دستور کار قرار می‌دادند. غیبت محمدی برای سپاهان دردسرساز بود و سواری که چند ماه است نیمکت‌نشین شده در خروج‌هایش اعتماد به‌نفس کامل خود را به همراه نداشت. سرعت ملوان کارساز بود و در ضدحمله‌ها به خوبی دفاع سپاهان را به هم می‌ریختند، با این وجود تجربه سپاهانی‌ها پیروزی در لحظه آخر را به آنها بخشید. سپاهان قدر این لحظات پایانی را می‌داند و تا ثانیه آخر حمله می‌کند و حالا 6 امتیاز حساس از استقلال و ملوان در آخرین لحظه گرفته است.‌ در حاشیه:یک گروه از تماشاگران شمالی که 50 یا 60 نفر بودند در کنار جایگاه با حرکات ریتمیک ملوان را به خوبی تشویق کردند تا احساس غریبگی نکند.سیدجلال رافخایی با حرکات پا به توپ و سریع و دوندگی بی‌امان نشان داد که برای دفاع هر تیمی خطرناک است.لوکا که شب قبل از مسابقه به حکم کمیته انضباطی محروم شده بود از روی سکوها و پشت نیمکت سپاهان با سر و صدا تیمش را هدایت می‌کرد. احمدزاده قبل از سوت پایانی مسابقه به رختکن رفت. او آن‌قدر به خاطر گل مدافع خودی (پورغلامی) ناراحت بود که با دوربین تلویزیون مصاحبه نکرد.سپاهانی‌ها با پلاکارد گرامیداشت هفته نیروی انتظامی وارد زمین شدند. ‌دقیقه 2: بیات راه نفوذ رمضانی را بست و داور پنالتی اعلام کرد که با اعتراض سپاهانی‌ها روبه‌رو شد. ضربه پنالتی را نیک‌نظر ناشیانه با ضربه‌ای محکم به بالای دروازه سپاهان فرستاد. دقیقه 20: ضربه محکم زادمحمود را حسنی‌صفت برگرداند. دقیقه 37: نفوذ پا به توپ ابوالهیل تا دهانه دروازه ملوان ادامه یافت ولی پورغلامی توپ را در آستانه ورود به دروازه برگشت داد. دقیقه 62: فرار پا به توپ رافخایی با تعلل سواری همراه شد اما رافخایی توپ را به کنار دروازه سپاهان زد.دقیقه 92: رافخایی با سواری تک‌به‌تک شد که دروازه‌بان سپاهان موفق‌تر بود و توپ را در آغوش گرفت.

mamy شنبه 28 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:45 ق.ظ

از سپاهان شکایت می‌کنیم

محمد احمدزاده که در ثانیه‌های پایانی، نتیجه بازی را به سپاهان واگذار کرد گفت: < بازی شجاعانه‌ای انجام دادیم و اگر آن اشتباه دقیقه 95 مدافع‌مان نبود با یک امتیاز به انزلی برمی‌گشتیم. از عملکرد بازیکنانم راضی‌ام و آنها را به خاطر این بازی ستایش می‌کنم.> محمد احمدزاده با تأیید تصمیم داور در خصوص دو پنالتی که به سود ملوان اعلام کرد، گفت: <داوری در این بازی از خود شهامت به خرج داد که دو پنالتی در زمین حریف به سود ما اعلام کرد. من در لیگ کمتر دیده بودم که داوران چین شهامتی از خود به خرج بدهند.>سرمربی ملوان در ادامه با اشاره به در اختیار نگذاشتن زمین فولادشهر در روز قبل از بازی گفت: <با آن‌که از قبل هماهنگی‌های لازم را جهت تمرین کردن در فولادشهر انجام داده بودیم اجازه تمرین به ما ندادند و زمین آرارات را به ما پیشنهاد دادند که قبول نکردیم. ما می‌خواهیم به فدراسیون شکایت کنیم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم. نه تنها در اصفهان که در شهرهای دیگر هم با چنین مشکلی روبه‌رو می‌شویم و تیم‌ها اجازه نمی‌دهند که در زمین بازی تمرین کنیم. امیدوارم فدراسیون وارد عمل شود و از قانونی که به تیم‌ها اجازه می‌دهد روز قبل از بازی در زمین مسابقه تمرین کنند حمایت کند.> احمدزاده در خصوص اعتراض هواداران سپاهان به دفاعی بازی کردن ملوان گفت: <چنین چیزی را قبول ندارم. البته قبول دارم که در دقایق پایانی به لاک دفاعی رفتیم که آن هم با توجه به شرایط مسابقه و این که سپاهانی‌ها به برد نیاز داشتند، کاملاً طبیعی بود

کباب قوى سپید در فولادشهر اصفهان شنبه 28 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:53 ق.ظ

سپاهان اصفهان ۳ - ملوان انزلى ۲

قوى سپید در دقیقه ۵ +۹۰ کباب شد




پنجشنبه ۲۶/۷/۸۶
ورزشگاه: فولادشهر اصفهان
هفته دهم رقابت هاى لیگ برتر
سپاهان ۳
گل ها: محمود کریمى (۴)، حجت زادمحمود (۱۰)، بابک پورغلامى (۵+،۹۰ گل به خودى)
پاس گل: محرم نویدکیا، محمود کریمى
ملوان ۲
گل ها: جلال رافخایى (۶)، مازیار زارع (۱۴ پنالتى)
پاس گل: امیر خدامرادى
داور: خداداد افشاریان، کمک ها: صفدر احمدى، محمدرضا منصورى
اخطار: محمد سوارى، عبدالوهاب ابوالهیل (سپاهان)، ابراهیم صادقى (ملوان)
تماشاگر: ۳ هزار نفر
ستاره میدان: جلال رافخایى (ملوان)

سپاهان: محمد سوارى، محسن بنگر، جابا موجیرى، ابراهیم لوبینیان، حسین کاظمى، محرم نویدکیا (۶۸- کبیربلو)، احسان حاجى صفى (محسن حمیدى ۴۶)، سعید بیات، عبدالوهاب ابوالهیل ، محمود کریمى، حجت زاد محمود (فرشاد بهادرانى ۷۸)،
سرمربى: لوکا بوناچیچ
ملوان: على حسنى صفت، ابراهیم صادقى، سعید سالارزاده، سعید یوسف زاده (مهران جعفرى ۵۳)، (صفر صفرزاده ۷۴)، رضا نیک نظر، مازیار زارع، علیرضا رمضانى (محسن گیاهى ۸۵)، بابک پورغلامى، هادى تامینى، امیر خدامرادى، جلال رافخایى
سرمربى: محمد احمدزاده
ایران ورزشى ـ هنوز بازى جا نیفتاده بود که در دقیقه ۳ خطاى بنگر روى رمضانى باعث شد خداداد افشاریان به نشانه ضربه پنالتى در سوت خود بدمد. رضا نیک نظر، مدافع ملوان پشت توپ ایستاد، اما ضربه او آسمان را شکافت. یک دقیقه بعد سپاهان به گل اول دست یافت. پاس محرم نویدکیا به محمود کریمى رسید و این بازیکن با عبور از ۲ مدافع حریف، از پشت محوطه جریمه دروازه ملوان را باز کرد.
بازیکنان میزبان هنوز شادى این گل را فراموش نکرده بودند که جلال رافخایى روى ارسال خدامرادى با ضربه سر گل تساوى را به ثمر رساند. ظاهرا قرار بود که این بازى متفاوت با سایر دیدارهاى لیگ باشد چرا که سپاهانى ها در دقیقه ۱۰ گل دوم را به ثمر رساندند. همکارى کریمى و زادمحمود و ضربه این بازیکن گل دوم میزبان را در پى داشت.
۱۰ دقیقه ۳ گل و یک پنالتى از دست رفته، اما این پایان ماجرا نبود چرا که در دقیقه ۱۴ رافخایى در موقعیت تک به تک با سوارى قرار گرفت و سنگربان سپاهان مجبور شد روى رافخایى خطا کند. این بار مازیار زارع پشت ضربه پنالتى ایستاد و توپ را به گل تساوى ملوان تبدیل کرد.
بازیکنان ۲ تیم گویى پس از رد و بدل شدن ۴ گل خسته شده بودند به همین دلیل بازى در دقایق باقى مانده نیمه اول چنگى به دل نزد. در ۴۵ دقیقه دوم بازیکنان ملوان براى حفظ نتیجه به میدان آمدند و با ارایه یک بازى دفاعى قصد داشتند با یک امتیاز شیرین خارج از خانه، زمین را ترک کنند، غافل از اینکه سپاهان همانند دیدار با استقلال باز هم در دقایق تلف شده به گل برترى دست پیدا مى کند.
در دقیقه ۵+۹۰ ضربه ایستگاهى جابا موجیرى با بغل پاى بابک پورغلامى همراه شد تا مدافع ملوان به اشتباه دروازه خودى را باز کند. بدین ترتیب ملوان در دیدارى که مى توانست پیروز شود، شکست خورد تا هم خودش از بالاى جدول فاصله بگیرد و هم سپاهان را به صدرنشینى نزدیک کند

گل به خودی شنبه 28 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:56 ق.ظ

زنندگان گل به خودی:
تامینی
نیک نظر
پور غلامی
سه باخت با سه گل به خودی

mamy شنبه 28 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:58 ق.ظ

ز افشاریان تشکر مى کنم

احمدزاده: نمى دانم چرا به خودمان گل مى زنیم




ایران ورزشى- وقتى یک تیم در دقیقه ۵+۹۰ گل مى خورد، طبیعى است که مربى اش عصبانى باشد. احتمالاً به همین دلیل احمدزاده قبل از هر چیز سراغ میزبانى اصفهانى ها مى رود: «نمى دانم این چه شرایطى است که مسؤولان سپاهان براى ما به وجود آوردند. ما از روز یکشنبه به اصفهان آمدیم و فکر مى کردیم اجازه مى دهند در فولادشهر تمرین کنیم یا حداقل زمین تمرینى در اختیارمان قرار مى دهند اما حدسمان اشتباه بود. امیدوارم این وضعیت در آینده اصلاح شود.» احمدزاده پس از آنکه کمى آرام شد، درباره مسائل فنى حرف زد: «درست است که باختیم اما از بازیکنانم رضایت کامل دارم، آنها هرچه که خواسته بودم را در زمین اجرا کردند. سپاهان هم تیم خوبى است اما مى توانستیم از آنها امتیاز بگیریم. تاکنون ۳ بار باخته ایم که در همه این بازیها گل به خودى بازیکنانمان دلیل شکست بوده است. نمى دانم چرا مدافعان ما به خودمان گل مى زنند.» صحبت پایانى سرمربى ملوان درباره داورى است: «این یکى از بهترین قضاوت هایى است که در لیگ هفتم دیدم. افشاریان به صحنه ها نزدیک بود و باجسارتى مثال زدنى ۲ ضربه پنالتى به سود ملوان اعلام کرد. من از او تشکر مى کنم.»

مازیار شنبه 28 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:00 ق.ظ

مازیار زارع: سپاهان را ۹۰ دقیقه اذیت کردیم

ایران ورزشى - مازیار زارع کاپیتان ملوان انزلى گفت: ۹۰ دقیقه سپاهان را اذیت کردیم و روى اتفاق گل خوردیم. بازیکنان سپاهان نیز تصدیق مى کنند که ملوان چقدر خوب و عالى بازى کرد. آنها را حسابى اذیت کردیم ولى متأسفانه در ثانیه هاى آخر تساوى را با شکست عوض کردیم. کاپیتان ملوان در خصوص پنالتى از دست رفته دقیقه یک توسط رضا نیک نظر بیان کرد: او درخواست کرد تا پنالتى را بزند و من قبول کردم. اتفاقات فوتبال باعث شد تا پنالتى گل نشود. زارع درباره اظهارنظر سپاهانى ها که اعتقاد دارند ملوان تدافعى بازى کرد، گفت: وقتى دقیقه ۹۳ تک به تک را از دست مى دهیم نشان مى دهد که هجومى بازى کردیم. به هر حال ما گل نزدیم تا گل دریافت کنیم. این قانون فوتبال است.



--------------------------------------------------------------------------------


بصیرت: احمدزاده به ما تهمت مى زند!

ایران ورزشى - مجید بصیرت درباره شرایط بازى سپاهان مقابل ملوان در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، گفت: هر ۲ تیم در ۲۰ دقیقه اول یکى از بهترین بازیها در لیگ برتر را به نمایش گذاشتند اما در ادامه ملوانى ها بیشتر به فکر بازى تدافعى بودند و از شدت مسابقه کاسته شد. فرصت هاى زیادى براى گلزنى داشتیم و مى توانستیم با گل هاى بیشترى ملوان را شکست دهیم. در دقایق پایانى نماینده انزلى با اشتباه یکى از مدافعان مقدمات پیروزى سپاهان را فراهم ساخت. سرپرست سپاهان از اظهارات سرمربى ملوان که مدعى شده بود مسؤولان تیم اصفهانى زمین تمرین در اختیارشان قرار نداده اند، انتقاد کرد و گفت: واقعاً احمدزاده بدون هیچ دلیل منطقى به ما تهمت مى زند.مسؤولان ملوان به اجبار براى تمرین، زمین فولاد شهر را مى خواستند؛ در حالى که خودمان این زمین را اجاره مى کنیم و اختیار تام آن را نداریم. زمین آرارات را که زمین تمرینى سپاهان است، در اختیارشان قرار دادیم اما تمرین نکردند. متاسفانه احمدزاده همواره پس از ناکامى تیمش، مسائل فنى را فراموش کرده و حاشیه سازى مى کند. کمیته انضباطى فدراسیون و شاه حسینى باید با وى برخورد کند. شکست این تیم ربطى به میزبانى سپاهان ندارد. ملوانى ها یک هفته در اصفهان بوده اند و زمین تمرین نیز داشته اند.

به ملوان مى رسم! دوشنبه 30 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:50 ق.ظ

الونگ به ملوان مى رسد

ایران ورزشى - الونگ مصدوم است. البته جاى نگرانى نیست، چرا که او به بازى با ملوان مى رسد.
دکتر زرینه این خبر را نوید مى دهد: «الونگ در دیدار برابر استقلال اهواز از ناحیه رباط مچ پا آسیب دید و فعلا مشغول فیزیوتراپى و انجام تمرینات ویژه است.
او شاید در یکى دو جلسه از تمرینات حضور نداشته باشد اما به بازى برابر ملوان مى رسد. در واقع سعى داریم او را به این بازى حساس برسانیم و فکر نمى کنم براى حضور در این بازى مشکل خاصى احساس شود.»

محمد نصرتی سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:28 ق.ظ

بازی با ملوان یکی از دشوارترین بازی‌های ما در نیم فصل است و باید تلاش بیشتری برای پشت سر گذاشتن این حریف داشته باشیم. با این وجود وضعیتی که پرسپولیس در حال حاضر دارد شک ندارم که ملوان را در خانه شکست خواهیم داد.>‌

فوتبال گیلان را چه می‌شود؟ سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:30 ق.ظ

دیروز در ورزشگاه آزادی نجف‌آباد، سپیدرود رشت در چارچوب جام حذفی میهمان تیم شاهد نجف‌آباد بود. این ورزشگاه یک زمین چمن قدیمی دارد که مثل جگر زلیخا پاره پاره است و تیم شاهد وابسته به بنیاد شهید نجف‌آباد می‌باشد و بودجه‌ای بسیار محدود دارد. در حالی که همه فکر می‌کردند سپیدرود رشت برنده این بازی است اما قضیه کاملاً برعکس شد و بچه‌های نجف‌آباد با یک نتیجه عالی سه بر صفر سپیدرود را شکست دادند. می‌دانیم که سپیدرود باشگاهی پرآوازه است و در کنار ملوان و پگاه قطب سوم فوتبال گیلان به شمار می‌رود و حتی در رقابت‌ فوتبال انزلی و رشت نماینده اول و پرچمدار رشتی‌ها است. در سراسر مسابقه سپیدرود هیچ نشانی از اسم و آوازه خود نداشت و چنان بی‌انگیزه و بد بازی می‌کرد که بعید نبود بیش از 3 گل هم بخورد. آنها با یک ولوو شیک و نارنجی بیش از 1200 کیلومتر را ه را طی کرده‌ بودند در حالی که تیم شاهد نجف‌آباد با دوچرخه به ورزشگاه آمده بود و کمترین امکانات رفاهی نداشته و ندارند. پس از پایان بازی در حالی که بازیکنان بی‌رمق، خسته و اندوهگین از شکست به سوی اتوبوس‌شان می‌رفتند یک نفر همراه تیم که خودش را معرفی نکرد گفت، مهم نیست ما برای تمرین آمده بودیم. به او گفتیم 1200 کیلومتر آمدید که در نجف‌آباد تمرین کنید، مگر در رشت زمین تمرین نیست؟ او گفت حالا گیریم که بالا می‌آمدیم در مرحله بعد حذف می‌شدیم. احتیاجی به توضیح بیشتر نیست؛ این که فوتبال گیلان به حق خود نمی‌رسد دلیل آن نداشتن انگیزه است. عده‌ای دور هم جمع می‌شوند و تیمی تشکیل می‌دهند و برای خالی نبودن عریضه بودجه‌ای را کم یا زیاد معرفی می‌کنند و به بهشت و جهنم و برد و باخت کاری ندارند. روزمرگی و گذران عمر و زمان هدف اصلی آنها است و توجیهات غیرمنطقی هم بیان می‌کنند. تیم‌ دسته سومی شاهد نجف‌آباد در مرحله بعدی به مصاف تراکتورسازی تبریز می‌رود در حالی که محل بازی آنها باید با قرعه‌ تعیین گردد.

ابای سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:36 ق.ظ

مصدومان ملوان تمرین کردند
مصدومان ملوان به دیدار پرسپولیس مى رسند. محمد حیدرى و على طهماسبى که در هفته هاى اخیر دچار مصدومیت شده بودند به تمرینات بازگشته اند. این دو بازیکن تهاجمى در صورت صلاحدید کادر فنى مقابل پرسپولیس به میدان خواهند رفت. طهماسبى به عنوان بازیکن ذخیره در بازى با استقلال به میدان رفت و گل برترى تیم اش را به ثمر رساند. او ثابت کرد به سرخابى خوب گل مى زند.

وعده پاداش به ملوان
هنوز پاداش ویژه برد استقلال پرداخت نشده، مسؤولان ملوان وعده پاداش ویژه براى برد پرسپولیس را داده اند. انگار بازیکنان ملوان مجبورند با همین وعده هم انگیزه پیدا کنند. به هر صورت باشگاه اعلام کرده در صورت شکست پرسپولیس در بازى پنجشنبه پاداش ویژه اى به بازیکنان پرداخت خواهد شد.

ابای سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:39 ق.ظ

ملوان در مشت قطبى
آنالیز ملوان امروز به آخر مى رسد. این را قطبى مى گوید. سرمربى پرسپولیس امروز همراه با استیلى آخرین جلسه آنالیز ملوان را پشت سر خواهد گذاشت.
قطبى پس از آنالیز فیلم بازیهاى فصل گذشته پرسپولیس - ملوان، شب گذشته علاوه بر آنالیز فیلم بازى ملوان - سپاهان، دیگر بازیهاى حریف این هفته پرسپولیس را در هفته هاى گذشته مورد تجزیه و تحلیل فنى قرار داد. او امروز هم پس از پایان تمرین پرسپولیس همراه با استیلى به باشگاه مى رود تا آخرین آنالیز خود از بازیهاى ملوان را انجام دهد و با شناخت کامل از حریف، تیم اش را به انزلى ببرد

قطبى سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:41 ق.ظ

نمى خواهم در انزلى بازنده باشم
قطبى هنوز حضور در انزلى را تجربه نکرده، پس با شرایط خاص بازى در این شهر هم نباید چندان آشنا باشد. با این حال خیلى امیدوار است که نخستین حضورش در انزلى با یک «سه امتیاز» دلچسب همراه باشد: «تا حالا به انزلى نرفته ام ولى خیلى دوست دارم در اولین حضورم در این شهر، از ملوان سه امتیاز بگیرم.»
سرمربى پرسپولیس البته چندان هم بى اطلاع نیست. همکاران او اطلاعات کاملى از شرایط خاص انزلى در اختیار او گذاشته اند. اطلاعاتى که در دیدار سخت برابر ملوان، قطعاً قطبى را یارى خواهد کرد. خودش مى گوید: «براى من گفته اند که شرایط انزلى چطور است. همکارانم قبل از هر بازى بیوگرافى کاملى از حریف به من مى دهند. حالا مى دانم که در انزلى امتیاز گرفتن آسان نیست. هم به خاطر شرایط زمین و هم طرفداران زیاد ملوان ولى مى خواهم امتیازات کامل این بازى را با پرسپولیس بگیرم.»
قطبى حالا با آنالیز فیلم بازیهاى قبلى ملوان، چندان با فوتبال این تیم غریبه نیست. او حتى بازیهاى فصل پیش پرسپولیس- ملوان را هم آنالیز کرده: «استیلى به من کمک کرد و توانستم دو بازى پارسال پرسپولیس- ملوان را آنالیز کنم. دیشب هم فیلم سه بازى آخر ملوان را دیدم و آنالیز کردم. ملوان جایگاه خوبى در جدول دارد پس حتماً تیم هماهنگ و یکدستى است. مى دانم که آنها خیلى سختکوش و پرتلاش هستند.»

احتمال لغو بازى ملوان - پرسپولیس سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:44 ق.ظ

آسمان انزلى از امروز بارانى خواهد شد
بر طبق اعلام هواشناسى استان گیلان، آسمان انزلى از امروز (سه شنبه) بارانى خواهد بود که قطعاً بر بازى روز پنجشنبه تأثیرگذار خواهد بود. با توجه به اعلام هواشناسى استان گیلان مبنى بر شروع بارندگى در انزلى از امروز، احتمال لغو دیدار تیم هاى پرسپولیس و ملوان وجود خواهد داشت.
غلامى سرپرست ملوان با تأیید این خبر گفت: اکنون در حال استعلام گرفتن از سازمان هواشناسى براى روز پنجشنبه هستیم تا در صورت تداوم بارندگى ها فکرى به حال حفاظت از زمین صورت دهیم. از سوى دیگر سایت رسمى باشگاه پرسپولیس اعلام کرد با توجه به احتمال بارندگى در روز بازى این تیم مقابل ملوان، افشین قطبى تمرینات ویژه اى را در نظر گرفته است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد