ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

آخریت تیر در چله ملوان

با سلام خدمت دوستان .

فبل از هر چیز از اینکه با همفکری ، پیشنهادات و نظرات خود ما را دلگرم می کنید ممنونم . مدت چند هفته ای است که سعی در بروز کردن و ایجاد یکسری تغییرات در ماهیت وبلاگ داشته ام که امیدوارم مورد قبول قرار گیرد . از این هفته سعی خواهم کرد دو آیتم را در پایان هر پست اضافه کنم که در مورد خوب بودن یا نبودنش منتظر نظر شما خواهم بود . قسمت اول ایجاد بخش چهره هفته است که مربوط به چهره خبرساز این هفته و چگونگی عملکرد وی می باشد و قسمت دوم ایجاد بخش عکس هفته است که معمولا اگر عکس جالبی از هر شخصی پیدا کردم حتما برایتان خواهم گذاشت . امیدوارم با کمک فکری خود مرا در بهتر شدن اینجا بازی فرمائید .

 

و اما در مورد بازی ملوان و برق مطالب زیادی را جمع آوری کرده بودم که متاسفانه و بعلت مشغله زیاد نتوانستم به موقع آماده کنم و با توجه به اینکه 24 ساعت دیگر تا آغاز بازی مانده است تصمیم گرفتم قسمت اعظم این تحلیل آماری را حذف کنم و بیشتر به کلیات بپردازم . امید است که مورد توجه قرار گیرد .

در هفته پایانی لیگ برتر دو تیم ملوان و برق در حالی به مصاف هم می روند که اولی برای ماندن تلاش می کند و دومی سعی در حفظ جایگاهش دارد . ملوانی که در کسب امتیازات در خانه تیم چهاردهم جدول است و در مقابل ، برق تیم ششم لیگ در کسب نتیجه در خارج از خانه به شمار می رود . می توان گفت برق در بیرون از خانه چهره بهتری دارد درست برعکس حریف قبلی ملوان یعنی ابومسلم که در کسب نتیجه در بیرون از مشهد تیم آخر لیگ محسوب می شود . در کارنامه تیم برق  18 گل زده و 18 گل خورده به چشم می خورد که از این جمع 11 گل آن را سه بازیکن به اسامی روبرت مارکوسی ( 5 گل ) محمد مطوری ( 3 گل ) و فرهاد محمدی ( 3 گل ) به ثمر رسانیده اند . یعنی چیزی حدود 61 درصد کل گلهای برق توسط این سه نفر زده شده است  البته گویا مطوری در این بازی غایب است اما این مثلث گلزن آنقدر خطرناک هست که با وجود نبود هر یک از آنان باز هم هر خط دفاعی را به تلاش بیشتر وادار نماید . میزان گل زده برق در هر بازی تقریبا 29/1 میباشد که برای ملوان چیزی در حدود 57/0 گل در هر بازی است یعنی تقریبا کمی بیش از نیم گل در هر بازی که حقیقتاً آمار مایوس کننده ای به شمار می رود به نحوی که طبق محاسبه دقایق بازی ملوان و برق به راحتی می توان فهمید که ملوان هر 157 دقیقه به گل می رسد ! ولی برق هر 70 دقیقه . البته در بازی قبل نکته ای بود که در اینجا ذکرش خالی از لطف نیست . با توجه به آمار ارائه شده در پست قبلی و اینکه مهاجمین ملوان تاکنون بسیار کم فروغ ظاهر شده بودند در بازی با ابومسلم دیدیم که قربانی توانست بالاخره گل بزند و قباخلو هم یک پنالتی بدست آورد و شابد این برای خط حمله ای که بسیار بی اثر نشان میداد نقطه عطفی به حساب بیاید . ملوان در مشهد برای بار سوم در این فصل بیش از یک گل زد و امیدواریم که این آمار روز به روز بهتر شود . البته احمدزاده برای جایگزینی نیک نظر در دفاع راست باید از فلاحتی استفاده کند که متاسفانه وی مهره قابل اعتمادی در این پست به شمار نمی رود و در کارهای دفاعی ( برعکس کارهای هجومی ) بسیار بی دقت و سهل انگار بازی می کند .

و اما در مورد گلهای خورده این دو تیم میتوان به نتایج جالبتری رسید . برق 18 گل زده و 18 گل خورده دارد یعنی 14/1 گل در هر بازی و ملوان 07/1 بار در هر بازی گل خورده دارد . بالاخره از یکی از موارد برق آمار بهتری داشتیم ! برق شیراز هر 70 دقیقه یکبار و ملوان هر 83 دقیقه یکبار گل می خورند که این تنها نقطه مثبت ملوان در برابر برق به شمار می رود که همانطور که قبلا توضیح دادم با توجه به قدرت گلزنی برق و اتکاء این تیم به مهاجمین گلزنی که در اختیار دارد دفاع ملوان یک 90 دقیقه سخت را در پیش روی خواهند داشت . پیروزی در این بازی برای ملوان از نان شب هم واجبتر است !  با نگاهی به برد راه آهن در برابر پیروزی و تساوی خانگیش در برابر ابومسلم و اینکه یک بازی کمتر هم نسبت به ملوان دارد می توان به اهمیت برد ملوان در بازی پایانی نیم فصل در برابر برق شیراز و ایجاد فاصله بین خود و دو تیم پایینتر جدول پی برد . امیدواریم فردا روز خوبی برای ملوان و کادر فنی اش باشد . برای اطلاع از اینکه کدام تیم موفق تر خواهد بود کافیست 24 ساعت صبر پیشه کنید !

 

چهره هفته

 

حقیقتاً  نوشتن از دایی در وبلاگی که منتسب به هواداران ملوان است شاید برای بعضی از دوستان چندان جالب نباشد اما به شخصه به سبب علاقه ای که به دایی دارم خواستم اولین بار در بخش چهره هفته از او شروع کنم هرچند این هفته هم در ملوان چهره شاخصی نداشتیم .

دایی به استقلال گل نزد اما به نظر من بزرگترین برنده بازی روز یکشنبه بود . سه تعویض 2 گل و یک پاس گل توسط همین تعویضی ها نام او را در صدر بهترینهای هفته قرار داد .

بیش از این به دایی نمی پردازیم و امیدواریم هفته بعد یک ملوانی به عنوان چهره هفته معرفی شود .

 

عکس هفته

    بدون شرح !    

نظرات 3 + ارسال نظر
افشین پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1385 ساعت 10:49 ب.ظ

رضا جون سلام
اطلاعات خیلی خوبی دادی:فقط از یه نکته یاد نکردی. اونم اینکه در بازیهای خانگی ملوان مقابل برق؛ عموما بردیم که امیوارم فردا هم اینطور باشه.
با چهره هفته کاملا موافقم؛ علی دایی از این هم بالاتر خواهد رفت؛ چون به کارش ایمان داره و این در حرف زدن و رفتارش مشهوده. امیدوارم که از این به بعد ملوانی ها چهره هر هفته باشند.
لطفا از خبرهای دور و بر ملوان هم برامون بنویس.
یه بیشنهاد دارم. این هفته نیم فصل اول تموم میشه؛ اگه بشه با کمک کساییکه به سایت سر میزنن یه ارزیابی کلی از تیم؛ بازیکنان و بخصوص مربی بکنیم؛ برای نیم فصل دوم دید بهتری از تیم خواهیم داشت.
با آرزوی موفقیت برای تو و ملوان عزیز.
و برای سروش گرام: سلام و باز هم آزروی سلامتی برای تو عزیز. و کلامی از دلم برای تو که چون جان گرامی دارش که از من نیست و از بزرگان است: سرنوشتت را خود رقم خواهی زد که دوستان؛ دوست میدارندت.
به امید دیدار در بهترین لحظات.

سلام بر شما دوست خوبم .
در مورد ارزیابی نیم فصل باید بگم فکر خوبیه اما خودم هم همچین تصمیمی داشتم و از الان آمارش رو جمع آوری کرده ام .
خب گویا قسمت چهره هفته موردقبول شما قرار گرفته . سعی می کنم اگر بقیه هم نظرشون همین بود ادامه اش بدم .
و اما در مورد برق و ملوان در انزلی :
در لیگ پنجم :
ملوان ۱ - ۱ برق
برق ۱ - ۰ ملوان
لیگ چهارم :
برق ۲ - ۰ ملوان
ملوان ۱ - ۰ برق
لیگ سوم که نبودیم
لیگ دوم :
برق ۰ - ۰ ملوان
ملوان ۲ - ۱ برق
حق با شماست در سه فصل اخیر و در انزلی ۲ بار برده ایم و یکبار هم مساوی کرده ایم اما امسال کمی شرایط برق متفاوت تر از گذشته است و برق با جذب مهره های نامی و مربی توانمند برای کسب نتیجه ای بهتر از سالیان قبل به انزلی می آیند . امیدواریم که بازی آنگونه که می خواهیم پیش رود .
ممنون از حضورت و نظرت افشین جان .

امیر فیلسوف جمعه 15 دی‌ماه سال 1385 ساعت 07:12 ب.ظ http://ندارم

امیر فیلسوف جمعه 15 دی‌ماه سال 1385 ساعت 07:15 ب.ظ http://ندارم

به امید مقالات بیشتر شما هستیم
متشکریم


امیر و کاوه


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد