ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

سرگرمی به نام فوتبال ٬ باتلاقی به نام زمین فوتبال !

 

« با توجه به رکود وخمودگی دو سه هفته ای وبلاگ تصمیم به فرستادن دومین پست در این دو روز گرفتم . البته امیدوارم دوستان بعد از مطالعه  پست قبلی هرگونه نظر یا انتقادی دارند عنوان کنند . ضمناً اگر نگارش این مطلب کمی ضعیف است به حساب خوشحالی برد ملوان بگذارید ! »

 

دیروز 2 ساعت تمام زیر باران ماندیم ، خیس شدیم ، هیجان زده شدیم ، بغض کردیم و در نهایت با لبی خندان استادیوم پیرشهرمان را ترک کردیم . انصافاً تا به حال تجربه ماندن در زیر چنان بارانی را نداشتم آن هم دو ساعت تمام ! همه چیزمان خیس آب بود از کلیه لباسها بگیرید تا موبایل و ساعت و کیف و حتی پول داخل کیفم هم خیس بود ! اما برد شیرین ملوان تمام خستگی مان را از بین برد و در پایان بازی هیچ کسی از باران گلایه ای نمی کرد .این دو هفته پیروزی پیاپی چنان شور و شوقی بین مردم بوجود آورده بود که رنگ و بوی شهر عوض شده بود . دسته های شادی بین مردم ، صدای بوق ماشینها و شعارهای مردم در حمایت از ملوان کاملا چهره بارانی شهر را دگرگون کرده بود . ای کاش همیشه مردم غمزده شهرمان را اینطور شاد و مسرور میدیدم . ملوان بهترین بهانه برای فرار از مشکلات روزمره مردم انزلی است و همین راز ماندگاری ملوان است . تیمی که در گذشته و حال مردم ریشه دوانیده و همواره در روح و قلب مردم ساری و جاریست .

به بازی می پردازیم . در دقایق ابتدایی بازی بود که باران کم کم حضور خود را اعلام کرد و دل ما را لرزاند که نکند شایط بد زمین بدتر شود ! که البته چنین نیز شد . در تیمی مثل ملوان که تقریباً بازیکن بلند قامت و سرزن ندارد و ترجیح می دهد بازی را روی زمین دنبال کند داشتن چنین زمینی به مانند سم است . سمی که سالهاست ملوان را مسموم کرده و هنوز هم کسی به فکر مداوای آن نیست . بگذریم ... راه آهن در ابتدای بازی چهره یک تیم سقوط کرده را نداشت و پا به پای ملوان پیش آمد اما شاید بدشانسی آنها این بود که در ابتدای بازی و در دقیقه 9 به گل رسیدند ! آنها مجبور بودند 80 دقیقه از گلی که زده بودند محافظت کنند . معمولاً تیمهای اکبر میثاقیان راه حفظ گل را خوب می دانند اما بازی در این زمین هم توان بدنی یشتری را طلب میکرد و هم با توجه به توقف توپ بر روی زمین نمیشد به راحتی آنرا حرکت داد . زمین بازی مرا به یاد فیلم "زندان" با بازی استالونه انداخت . صحنه ای که زندانیان در حیاط گل آلود زندان با یکدیگر به بازی راگبی می پرداختند ! منتهی فرق آن فیلم با ما در این است که آنها در زندان بودند ولی ما در لیگ حرفه ای بازی می کنیم !!

به شخصه بعد از اینکه ملوان نتوانست گلی در نیمه اول به ثمر برساند امیدی به برد ملوان نداشتم و نهایتاً پیش بینی تساوی می کردم اما گل بسیار بسیار زیبای رمضانی آن هم از روی نقطه کرنر و در بهترین شرایط زمانی امید را به اردوی ملوان باز گرداند . رمضانی مدتها بود که می خواست چنین گلی بزند و در نهایت در این بازی حساس به آرزویش رسید ! ثابتی دروازبان راه آهن هم گل بدی خورد اما بدتر از گلی که پارسال در لباس تیم ابومسلم خورد نبود ! او که بسیار در روند بازی تاخیر بوجود می آورد در پایان بازی مغموم ترین فرد زمین بود .

در این بازی باز هم مجتبی قربانی خودخواهی را پیشه کار کرد و تقریبا فقط خودش را میدید . در زمینی که توپ به زحمت بر روی آن راه می رود اصرار بر دریبل زدن چیزی به جز خودخواهی نیست . او  2 موقعیت صد در صد گل را نیز با بی دقتی از دست داد تا بدترین بازیکن ملوان لقب بگیرد . شاید جذب دو یا سه مهاجم در فصل بعد ار مهمترین برنامه های تیم باشد .

به هر روی با این پیروزی به بقا در لیگ امیدوار تر شدیم . هر چند که فولاد هم برد اما بنا به گفته رضاییان مدیر عامل فولاد شانس ملوان برای ماندن ، دو برابر فولاد است . ما با یک برد تقربا خیال خود را راحت خواهیم کرد . این هفته احتمالا فاصله ما با فولاد کمتر خواهد شد چرا که ما با پرسپولیس بازی داریم و باید احتمال کمی را برای گرفتن امتیار از آنان قائل شویم اما به امید آینده می مانیم و برای موفقیت تیممان دعا می کنیم .

 

« بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات شما درباره این مطلب و مطلب قبلی هستم »

نظرات 4 + ارسال نظر
سعید شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:37 ب.ظ http://leon.blogsky.com

سلام رضا جان دو هفته است مطالبم رو به روز کردم.قربانی بازی با استقلال هم در تهران یک موقعیت خوب رو هدر داد شاید لازمه که کمی نیمکت نشین بشه.
یادمه اون قدیما اصغر شیر پور هم با بیرون پای راست کرنرهای مستقیمی به دروازخ حریفا می زد ولی رمضانی خیلی جوونه و می تونه در آینده امیدهای ما رو بیش از پیش جامه عمل بپوشونه و شاید مقابل پرسپولیس که سمت راستش میل به نفوذ داره حضور سرعتی رمضانی کمک خوبی باشه.

سلام عزیز.
اگه دست من بود قربانی ور حالا حالاها می شوندم روی نیمکت . بازیکن خط حمله باید خود خواه باشه اما قربانی شورش رو درآورده !
امیدوارم انشالله توی لیگ بمونیم و فصل بعد هم دو سه تا مهاجم خوب بیاریم .

محمذ(aabaay) یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:51 ق.ظ

reza jun khaste nabashi,damet garm ke malawan ro too baroon ham tanha nazashti,inhafte tehran bazieye sakhto heysiatieii darim yejur derby sonnatie,be yade ghadima,jan malawan

مرسی محمد جان .
بازی این هفته که نمی رسم بیام تهران اما امیدوارم بترکونن .

هومن امیدوار یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:48 ق.ظ

رضا جان سلام.
من این بازی رو از ۹۰ دقیقه شاید ۵۰ دقیقه از موبایل گوش دادم.ما که بازی رو نمیبینیم دلمون میخواد فردا صبح مطالب و خصوصا عکس های بازی رو ببینیم.خواهشا یک کم سریعتر مطالب رو بروز کن و حتما عکسهای بازی رو وب بذار.
خسته نباشی آبای.
با ارزوی موفقیت.
هومن امیدوار
۸۶.۲.۹ ساعت ۹:۴۰

سلام هومن جان .
ممنونم که بالاخره سر زدی و نظرتو گفتی . یه زمانی کوشا اینجا میومد که الان متاسفانه خبری ازش نیست .
در مورد به روز کردن وبلاگ حق باشماست اما گاهی که بازی ملوان اعصاب آدمو خورد می کنه دیگه حس و حال حرف زدن با کسی رو ندارم چه برسه به به روز کردن ولی چشم انشالله فصل بعد بهتر و بیشتر می نویسم .
عکسها هم متاسفانه توی اینترنت چیزی نمیشه پیدا کرد مگر اینکه بازیبا سرخابی های تهران باشه . خودمم شرایط عکس گرفتن ندارم . شاید سال بعد یه فکری به حالش کردم .
امیدوارم همیشه خوش و خرم باشی .
به ما بیشتر سر بزن .

دامون سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:39 ب.ظ http://malavan.sub.ir

سلام .آبای از اینکه به ما سر زدی خوشحالم. مب خوب و پرباری داری . واست آرزوی موفقیت و بهروزی رو دارم. و مطمئنم که ملوان تو لیگ میمونه.

ممنون از اظهار لطفتون .
امیدوارم که تیمی داشته باشیم در حد نام ملوان .
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد