ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

ما ملوانی هستیم !

جایی برای عاشقان ملوان

خداحافظ لیگا پوکال !

 

حذف شدیم . به همین راحتی و برای دومین بار توسط آلمانیا آخن طی این 5 سال ! شاید این باخت صدای ناقوس هشداری که مدتهاست به گوش می رسد را برای سران بایرن رساتر کند .

به شخصه از اینکه بایرن از این سری مسابقات حذف شد ناراحت نیستم بنا به دلایلی که در ادامه توضیح خواهم داد اما سیر اتفاقات منجر به حذف باعث رنجش خاطر هواداران گشته که متاسفانه از دید سران بایرن یا دور مانده یا به هیچ انگاشته شده است .  

پس از اتمام جام جهانی و آغاز بوندس لیگا متاسفانه شاهد بازیهای خوبی از بایرن نبودیم و دلیل این مشکل خستگی بازیکنان ملی پوش بایرن و البته از دست دادن مهره ارزشمندی چون بالاک اشاره شد و کارل هاینس رومنینگه خبر از بهبود روند بازی بایرن در ماههای بعد داد اما بایرن با وجود اینکه نسبت به اول فصل انصافاً بازی منسجم تری از خود به نمایش میگذارد باز هم خلائی در نوع بازیش دیده می شود که کم کم چهره آن هویداتر می شود .

شاید بازی چلسی واورتون را در هفته قبل دیده باشید که چلسی بازی باخته را با سه گل بالاک ، لمپارد و دروگبا به پیروزی بدل کرد . هر سه گل این بازی در سطح بسیار بالایی از فوتبال روز دنیا زده شد و ستارگان چلسی که قیمتی تقریبا برابر با کل خریدهای بوندس لیگا دارند توانستند بازی را به نفع تیم خود برگردانند . آن خلائی که پیش از این گفته شد همین مطلب یعنی نداشتن بازیکن ستاره است . بازیکنی که در بدترین لحظات دل به او ببندیم و چشم امید به ساقهای جادویی او داشته باشیم . در سالهای گذشته البته بازیکنانی بودند که برنامه تیم روی خلاقیت آنها پایه گذاری میشد بازیکنانی چون بالاک ، مهمت شول ، اشتفان افنبرگ و حتی ماریو باسلر. اما اکنون خبری از فاکتور خلاقیت در بایرن نیست و اکثر بازیکنانی که در این تیم هستند در رده بازیکنان بزرگ و یا تاثیر گذار به شمار نمی آیند . به اسامی زیر نگاه کنید : حسن صالی حمیدزیچ ، آندریاس اوتل ، روکه سانتا کروز ، پیزارو ، دایسلر همیشه مصدوم ، مهمت شول پا به سن گذاشته ، علی کریمی که این آخری اوج خرید بایرن بوده ! مطمئناً تصدیق می فرمایید که برای اینکه بایرن به آنجایی که مورد نظر طرفداران است برسد باید در خریدهایش بیشتر از پیش هرینه کند و این موضوع متاسفانه یکی از اولین تفاوتهای دیدگاه بین مدیران و طرفدران بایرن است .

برای بودن در بین بزرگان باید بزرگترین ها را داشته باشی

در مورد باخت دیشب بایرن می توان از چند منظر به این موضوع نگریست . اول اینکه به نظر می رسید بایرن این بازی را چندان جدی نگرفته بود زیرا که اگر چنین بود حداقل به الیور کان مرخصی داده نمیشد . بایرن بازی را بد شروع نکرد اما درست وقتی می توانست به نتیجه برسد بازی را وا داد و با بدترین نتیجه از حریف عقب افتاد . اما مشکل اصلی بایرن در دیدگاه محافظه کارانه مربی آن است ماگات مربی است که قبل از هر تصمیمی به صلاح باشگاه فکر میکند نه صلاح تیم . ترجیح می دهد اول اولی هوینس از وی راضی باشد و بعد از آن طرفداران . فرض کنیم بازی در آلیانز آره نا برگزار میشد و بایرن هم 2 گل از حریفش جلو می افتاد مطمئناً ماگات ابتدا دمیچلیس را به زمین می فرستاد و پس از آن مهاجمش را با یک دفاع دیگر عوض می کرد و به دنبال حفظ نتیجه می بود اما اگر این اتفاق برای توماس شاف اتفاق می افتاد وی سعی می کرد برای زدن گلهای بیشتر تیمش را هجومی تر کند .

در روزی که خط دفاعی ما و در راس آن لوسیوو ون بویتن بسیار بد بودند نتوانستیم از برتری محسوس خود در نیمه دوم استفاده ای بکینیم . با این وضعیت و از دست دادن احتمالی بوندس لیگا در مقابل شالکه ، برمن ، اشتوتگارت و حتی هرتا باید به امید بازی با رئال باشیم . شاید این شکستها مسئولان بایرن را برای تقویت تیم به فکر بیندازد و مجبورشان کند برای خرید بازیکنان بزرگتر خرج کند فقط کافیست به ون نیستلروی و آتش بازیهایش در رئال نگاه کنیم و در برابر هر گلی که می زند حسرت بخوریم . بایرن برای آقایی در اروپا خیلی چیزها را کم دارد که اولینش بازیکن و مربی بزرگ و آخرینش القای حس جنگجویی و برتری طلبی است . باید به آینده امید داشت اما چشم من زیاد از گرفتن جام در این فصل آب نمی خورد .

ضمنا عکسهای بازی از وبلاگ bayernclub می باشد .

نظرات 12 + ارسال نظر
امیر بایرنی پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 06:25 ب.ظ http://www.bayernclub.com

سلام خیلی کاره خوب کری حاجی خوشحالم که عکسا به درد شما هم خورد

دارم مطلب رو میخونم نظرم رو بعدش میگم

امیر بایرنی پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 06:29 ب.ظ http://www.bayernclub.com

دوباره سلام

مطلب رو خوندم عالی بود

خیلی از دوستان میان در وبلاگ من میگم بابا این برمن مگه چی داره که اینقدر بزرگش میکنی و این حرفا باید در همین جا به اونا گفت که برمن اگه هیچی نداشته باشه یه مربی بسیار بزرگ داره به نام توماس شاف که واقعآ یه تیم رو متحول کرده

در باره نظرت که بایرن باید خرید بزرگ داشته باشد شکی نیست اما در باره مثلا فن نیستلروی که گفتی آتش بازیش در رئال و این حرفا مواف نیستم ببین نه تا گل ماکای در بوندس برای بایرن زده و نه تا گل هم فن نیسلروی برای رئال در لالیگا مشکل ما مربی هست و فقط یه بازیمن بزرگ به قول خودت در حد جونینهو در کمر بند میانی زمین دفاع هامون خوبن از همه نظر مهاجم هم خوب داریم در حا حاضر فقط یک بازیکن ب زرگ در میانه میدان و من بعد از اون حرفی که اون شب زدی در باره بازگشت اتمار و اینکه در همین دو هفته گذشته اتماز پیشنهاد مربی گیری هامبورگ و دورتموند رو قبول نکرده به این نتیجه دارم میرسم که بعد از فلیکس دوباره اتمار میربی بایرن خواهد شد

امیر بایرنی پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 06:41 ب.ظ http://www.bayernclub.com

در باره بازی هفته قبل چلسی هم که نوشتی خوب میدونی حساب یه باشگاه تخمی تخیلی مثل چلسی رو باید جدا کرد اونا باید در نظر بگیری که یه ابراموویچ دارند و اون بابای لاشی روس فقط دنبال کسب در آومد و پوله دلش واسه فوتبال انگلیس نسوخته واسه همین هم هست که هیچ وقت فوتبال ملی انگلیس هیچ وقت چیزی نشده حتی یه قهرمانی در اوپا ندارند!!!! در باره این مسئله چلسی میشه ساعت ها حرف زد خودتم میدونی حالا غیر از دروگبا که واقعا عالیه لمپار رو واقعا زیادی بزرگش کردند من واقعآ خیلی حالم گرفه میشه وقتی میبینم یکی چلسی رو با بایرن مقایه میکنه بابا بی انصاف با در نظر بگیری که چلسی بعد از ۵۰ سال در لیگ برتبر انگلیس به خاطر دلارهای اون مردک دیوس رومن قهرمان شد با در نظر بگیری که بهتری عنوانی که در اروپا کسب کردند قهرمانی در جام اینتر توتو به سال ۱۹۸۰ این موقه هاس بعد اسم بایرنو کنار اسم چلسی بیاری البته شاید اینجوری هم که من حرف زدم خیلی یک جانبه و خود خواهانه بود اما واقعیت باشگاهی مث چلسی اینه......اما درسته الان فقط به خاطر چهار تا بازیکنی که دارند خوبن اما این کارها و نوع تیم داری اینجوری مث رئال و چلسی اصلا توی آلمان معنی نداره....همین بکن باوئر چند وقت پیش گفته بود باید بازیکنان غیر بومی در بوندس لیگا کم بشوند حالا بیاد شما بگو مگه لیگ آلمان چه قدر بازین اسم و رسم داره خارجی و بزریلی و و غیره داره این مسئله برمیگرده به حس فوق ناسیونالستی آلمانا که غریبه رو.......

بهتر بحث رو همن جا تمام کنم ولی داش رضا جون من بیشتر در وبلاگت در باره بایرن بنویس

خب من چلسی رو مثال گفتم . بیشتر منظورم عدم توجه بایرن به جذب ستاره است چون یه وقتهایی فقط و فقط ستاره ها به کار تیم میان و بس وگرنه که خودم هم خیلی از مصرف کننده بودن خوشم نمیاد اما اگه قرار به استفاده ازبازیکن بومی باشه که در نتیجه تیم ملی قوی خواهد شد باید عرض کنم درسته توی خود آلمان هم میشه بازیکنانی رو پیدا کرد که مثل صالی حمیدزیچ و سانتا و کریمی و .. باشن اما وقتی میشه خرید کرد بایرن باید بره دنبال بهترینها .
درباره بایرن ننوشتم چون اکثر بازیهاش رو یک نیمه ای می بینم و در کل هم امسال بازیهاش منو جذب نکرده . امسال برمن بهترین تیم آلمانه . اما چشم سعی می کنم بیشتر بنویسم .

منچستر پرسپولیس پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:50 ب.ظ

بمیر بابا ملوان و بایرنم تیمن؟

نه ! فقط منچستر و پرسپولیس تیمن !! جالبه

هدی(فولاد خوزستان) پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:35 ب.ظ http://hodasport.blogfa.com

سلام
خوبی؟
بایرن مونیخ حذف شده
شما بایرن رو دوست دارید اره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من هم شما رو لینک کردم
مرسی از اینکه من رو لینک کردید
بای

بله متاسفانه و شاید هم خوشبختانه حذف شدیم !
من شدید طرفدار بایرنم . با وجود اینکه شاید خیلی ها ازش خوششون نیاد .
ممنون از تبادل لینکتون .

سیاوش جمعه 1 دی‌ماه سال 1385 ساعت 04:57 ق.ظ

به نظر من مشکل بایرن ماگات هست تا بازیکنانش!

بله ! متاسفانه ماگات بیش از حد محافظه کاره و سعی هم نمی کنه که دل سران بایرن رو بیازاره !

احمد رضا جمعه 1 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:09 ب.ظ

چرا هر کی یه چیزی میگه جواب میدی؟

آرمین دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:14 ق.ظ http://malavanbandar.tk

سلام رضا جان ما که از بایرن زیاد خوشمون نمیاد ولی خوب این که به نظرات پاسخ میدی کار جالیه همینطوری به روز باش

ممنون آرمین جان اما گویا نفر قبلی که نظر داده بودند از پاسخ به نظرات استقبال نکردند هرچند سعی می کنم فعلا به این کار ادامه بدم .
ممنون که سر می زنی .

هدی(فولاد خوزستان) دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1385 ساعت 11:30 ق.ظ http://hodasport.blogfa.com

سلام
من هم خیلی تعجب کردم بایرن حذف شد
من زیاد بایرن رو دوست ندارم ولی می دونم تیم قوی هست و بازیکنان بزرگی داره
مرسی از تبریکتون
اره خدا رو شکر روز خوبی بود
من هم امیدوارم شما موفق باشید
من نمی دونستم که شیث رضایی مال انزلی هست
چه قدر خوب
بای

طرفداران فوتبال دو دسته اند . یا از آلمان خوششون میاد یا بدشون میاد ! اصلا میانه ای وجود ندارد و کسی نیست که بگی آلمان و اون شونه هاشو بندازه بالا .
نمی دونم چه جریانیه !

سروش ملت پرست سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:23 ب.ظ

سلام. دقایقی پیش پاسخت را خواندم از اظهار لطفت ممنون . ۱- چون بویژه دوستدار ملوان ۱۳۶۹ (۱۹۹۰- ۱۹۹۱ ) هلند جام ملتهای اروپا ۱۹۸۸ و برزیل جام جهانی ۱۹۸۶ هستم در مورد ملوان سکوت می کنم و تو خوب می دانی که سکوتم از ر ضایت نیست... چرا که المان در ماجرای قتل فریدون فرخزاد غیر انسانی عمل کرد. ۲- متاسفانه از وطنم بندر انزلی ( که بهشت قطعه کوچکی از ان محسوب می شود) دورم . لعنت بر مسخره بازیهای سیاسی که انزلی و ملوان را از اصالتشان دور نگاه داشت برای ایجاد وحدت و یکدلی میان ملوانی ها کاری باید کرد دیداری گفتگویی اعتراضی تجمعی و یا ... ۳- با کلمات انزلی غازیان و ابدیت نخستین جمله ای که به ذهنت می اید چیست؟ به امید دیدار موفق باشی ۵/ ۱۰ / ۱۳۸۵ بندر انزلی سروش ملت پرست

سلام سروش خان .
ممنون از اینکه سر میزنید . در مورد آلمان باید عرض کنم چون ما همه چیزمون با همه چیزمون قاطی شده ترجیح میدم فوتبال رو با سیاست قاطی نکنم . هر چند خیلی وقته قاطی شده !
فقط یه سوال : فرموده بودی از انزلی دور هستید اما در پایان و زیر امضاتون نوشتید انزلی !
به هر حال از اینکه با نظراتتون مارو دلگرم میکنید متشکرم

سروش ملت پرست سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1385 ساعت 12:29 ب.ظ

خط دوم غلط تایپ شد در مورد المان سکوت می کنم و نه ملوان. سروش ملت پرست بندر انزلی ۵ دی ۱۳۸۵ ۱۲:۲۸

سروش ملت پرست چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1385 ساعت 10:46 ق.ظ

درود. امید وارم همه جوره خوب وخوش باشی و هر چه زود تر ببینمت بی مقدمه می گم: ۱- خدای بندر انزلی را شاکرم که با شما هم وطن( منظور از وطن بندر انزلی است و نه چیزی دیگر) اگاه و فروتن اشنا شدم. ۲- این گونه امضائ شاید عجیب سالهاست که خط مشی من است! از ۱۶ تیر ۱۳۷۳ که متاسفانه امدیم به هیچ ابادی چون( ت ه ر ا ن) من بیش از ۹۰ در صد مطالبم را به امضائ بندر انزلی فرستاده ام باور کن رفتم دفتر مرکزی نشریاتی از قبیل دنیای ورزش ومطلب را حضورا به مسئولش داده ام اما باز هم در امضائ ام نام نامی بندر انزلی قید شده بود. ( همین امروز تا ساعاتی دیگر که می روم دانشکده مقاله ام را تحویل می دهم به نام : پروسه دموکراتیزه شدن جامعه و انهم به امضائ بندر انزلی) چرا که نمی توانم و مهمتر نمی خواهم باور کنم در جایی دور از انزلی حضور دارم و معترفم کهتمامی افکار و مهمتر احساسات ناشی می شود از زندگی و خاطرات نابم در انزلی ... به تعبیری شاید اینجا ( در ت ه ر ا ن ) گدای حق خودمون پشت درهای غربتیم. ۳- پس جمله ای که قرار بود بسازی چی شد؟ و نیز پیشنهاد گردهمایی ملوانیهای واقع بین؟ ۴- سلام مرا به جناب اقای محسن مظلوم ( فروشگاه کندو ی سابق ) برسان. امدی مرکز برنامه بگذار ببینمت. ۵- اینهم سورپرایز: بندر انزلی کوچه ماهور سروش ملت پرست ۵ دی ماه ۱۳۸۵ ۱۰:۲۲

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد